امروز آخرین مهلت ثبت نام نوبت اول کنکور / ثبت نام 515 هزار داوطلب در 5 روز گذشته

امروز آخرین مهلت ثبت نام نوبت اول کنکور / ثبت نام 515 هزار داوطلب در 5 روز گذشته

روز جدید علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام 515 هزار داوطلب برای شرکت در اولین دوره آزمون سراسری 1402 طی پنج روز گذشته خبر داد.

ایرنا: مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام 515 هزار داوطلب برای شرکت در اولین دوره آزمون سراسری 1402 طی پنج روز گذشته خبر داد.

علیرضا کریمیان اظهار کرد: ثبت نام آزمون سراسری از عصر یکشنبه 17 آبان ماه آغاز شد و تا عصر امروز – شنبه 23 آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: آزمون سراسری 1402 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می شود.

ثبت نام نوبت اول هم اکنون در حال انجام است و این آزمون در دو نوبت صبح و بعدازظهر 9 و 30 دی ماه 1401 برگزار می شود و ثبت نام دوره دوم از 15 تا 21 فروردین 1402 و آزمون دوم نیز برگزار می شود. در صبح و بعد از ظهر 14 و 15 جولای 1402

متقاضیان باید قبل از شروع مراحل ثبت نام، شماره ثبت نام 12 رقمی را به مبلغ یک میلیون و 330 هزار ریال از طریق سایت سانسه خریداری کنند. مراحل ثبت نام با ارائه یک شماره ثبت نام 12 رقمی و یک شماره تلفن همراه (متقاضی یا خانواده نزدیک وی) آغاز می شود.

به گفته احسان جمالی، معاون امور فنی و آمار سازمان سنجش آموزش کشور، امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت نام وجود دارد و در حال حاضر این سامانه برای ویرایش اطلاعات تا پنج بار طراحی شده است، اما بهتر است متقاضیان در هنگام ثبت اطلاعات خود به همان اندازه مراقب باشند.

داوطلبان در مراحل ثبت نام از فشردن دکمه برگشت مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه در مرورگر رایانه خودداری کنند و در صورتی که در مراحل ثبت نام با مشکلی در سیستم مواجه شدند، پنجره های مرورگر را ببندند و مراحل ثبت نام را از ابتدا شروع کنند. ابتدا نام را شروع کنید.

ثبت نام متقاضی زمانی کامل می شود که طی مراحل ثبت نام از طریق پیامک ارسالی به شماره همراه، شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام را از سامانه دریافت کند.

داوطلبان آزمون سراسری 1402 در صورت مواجه شدن با مشکل در مراحل ثبت نام می توانند با شماره تلفن های 36270058-026 (استان البرز) و 026-36270059 (استان البرز) تماس گرفته و یا از منشی تلفنی استفاده کنند. پذیرش تلفن از ساعت 8:30 صبح تا 13:30 به جز روزهای تعطیل باز است.

متقاضیانی که در خصوص اطلاعات سوابق تحصیلی با مشکل مواجه می شوند (عدم مشاهده سوابق تحصیلی یا مغایرت اطلاعات سوابق تحصیلی) به سایت آموزش و پرورش به آدرس https://sahat.medu.ir مراجعه کنند.

آزمون سراسری امسال بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو بار در سال با عنوان «ماده واحد تکمیل و اصلاح خط‌مشی‌ها و ضوابط سازمان سنجش و پذیرش متقاضیان آموزش عالی» برگزار می‌شود. پایان دوره متوسطه)» مصوب خرداد 1401 اولین دوره امتحانات داوطلبان در روزهای پنجشنبه 29 و جمعه 30 سال جاری و نوبت دوم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 14 و 15 تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

هر دو نوبت آزمون 1402 یک راه حل دارد و نتیجه آن دو سال اعتبار دارد. نتایج اولیه آزمون نوبت اول که شامل نتیجه خام آزمون می باشد در نیمه اول اسفندماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

از دیگر تغییرات این آزمون می توان به تاثیر نهایی 40 درصد معدل 12، حذف آزمون دروس عمومی و برخی زیرگروه های تجربی در آزمون سراسری اشاره کرد، بنابراین امسال پنج گروه اصلی شامل ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر است. و زبان

داوطلبان باید قبل از ثبت نام راهنمای ثبت نام و همچنین اطلاعیه ثبت نام و قوانین و شرایط شرکت در آزمون سراسری 1402 (نوبت اول) منتشر شده در پورتال اطلاع رسانی این سازمان به نشانی https://www.sanjesh.org را مطالعه کنند. به دقت خوانده شده است

دیدگاهتان را بنویسید