امروز آخرین مهلت ثبت نام نوبت اول آزمون 1402 است

امروز آخرین مهلت ثبت نام نوبت اول آزمون 1402 است

تمدید مهلت ثبت نام شرکت در آزمون سراسری هزار و 402 دانشگاه و آموزش عالی کشور امروز چهارشنبه 27 آبان ماه به پایان می رسد.

مهلت ثبت نام داوطلبان شرکت در نوبت اول کنکور (دی ماه 1401) از روز یکشنبه 17 آبان ماه آغاز شد و تا پایان روز شنبه 23 آبان ماه ادامه داشت. با پیامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، این مهلت تا پایان امروز چهارشنبه 27 آبان ماه تمدید شد.

دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از 820 هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری 1402 خبر داد و گفت: با توجه به اینکه روند برگزاری نوبت اول آزمون در دی ماه سال جاری باید انجام شود. بلافاصله پس از شروع ثبت نام نهایی تکمیل شود، در هر صورت امکان ثبت نام بعد از تاریخ تمدید شده (امروز) وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری دو نوبت آزمون سراسری 1402 خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم نیز می توانند از این فرصت برای سنجش توانایی تحصیلی خود استفاده کرده و در آزمون اول شرکت کنند چرا که نتایج به مدت دو سال اعتبار دارد. خواهد بود.

لازم به ذکر است کنکور سراسری بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از امسال دو بار در سال برگزار می شود. اولین دوره امتحانات داوطلبان در روزهای 9 دی، پنجشنبه و 9 دی ماه سال جاری برگزار می شود. همچنین نوبت دوم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 24 و 25 تیرماه سال آینده می باشد.

نتایج اولیه این آزمون که شامل نمره خام و نتیجه آزمون می باشد در نیمه اول اسفند ماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. در مردادماه سال آینده سوابق تحصیلی متقاضیان توسط سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت آموزش و پرورش دریافت و نتیجه نهایی به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

با توجه به تغییرات کنکور 1402 سوابق تحصیلی دانش آموزان در ورود به دانشگاه ها نقش دارد; به گونه ای که سهم آموزش و پرورش از نظر آمادگی تحصیلی 40 درصد و سهم کنکور سراسری 60 درصد است. ضمنا داوطلبان کنکور سراسری فقط به سوالات دروس تخصصی پاسخ می دهند و دروس عمومی فقط در سوابق تحصیلی ارزیابی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید