طرح پلیس فتا برای مقابله با کلاهبرداری در آزمون های مجازی

ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801891

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با اشاره به دستگیری عاملان تبلیغات بلوغ در فضای مجازی از همه دانش آموزان خواست فریب این تبلیغات را نخورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ رامین پاشایی گفت: طرح عملیاتی و رصد اولیه پلیس فتا با همکاری بیش از 120 کارگروه ویژه در واحدهای استانی و شهری ذیربط در مقابله با تمامی جریانات در زمینه تبلیغات، توطئه و کلاهبرداری در نهایت به دنبال معاینه دانش آموزان و اقدام شد. در حال انجام است.«در خصوص عاملانی که قصد فریب نامزدها و ارتکاب اعمال مجرمانه در فضای مجازی را دارند، رسیدگی کیفری در جریان است.

این افسر پلیس ادامه داد: بر اساس مشاهدات صورت گرفته در فضای مجازی بیش از 170 سایت مجرمانه در این زمینه سرشماری شده و بیش از 14 فقره با اقدامات قضایی از جمله دستگیری، احضار و مسدود شدن حساب های مالی متهمان انجام شده است. «همکاری ویژه ای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رسیدگی به این تخلفات در حال انجام است.

سرهنگ پاشایی افزود: با تحلیل پرونده های گذشته مشخص می شود که مجرمان سایبری پس از تبلیغات و فریب داوطلبان بدون هیچ گونه سواد علمی و دسترسی به سوالات امتحانی در این حوزه اقدام می کنند و مبالغ مختلفی از جمله ودیعه و غیره از آنها دریافت کرده اند. دیگر در دسترس متقاضیان نخواهد بود.

این افسر پلیس با بیان اینکه با تشکیل پرونده های کیفری در این حوزه، اسامی دانش آموزان متخلف به منظور اجرای اقدامات لازم و قانونی به دستگاه های اجرایی دو وزارتخانه اعلام می شود، از همه دانش آموزان خواست فریب نخورند. این منطقه. راه. چنین تبلیغاتی را نخورید.

وی افزود: خانواده ها با توجه به ارتکاب این اعمال مجرمانه و مجرمانه که گاه به صورت مخفیانه توسط فرزندان و در حین هدایت فرزندان انجام می شود، باید بر فعالیت های آموزشی و امتحانات خود نظارت مستمر داشته باشند.

این مقام مسئول به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن 096380 جهت تعقیب متخلفان و مجرمان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید