پلیس فتا: شایعه وجود “گرمی جیوه قرمز 10 میلیارد تومان” در چرخ خیاطی های قدیمی کذب است/ اصلا چنین ماده ای در خارج از کشور وجود ندارد.

پلیس فتا: شایعه وجود “گرمی جیوه قرمز 10 میلیارد تومان” در چرخ خیاطی های قدیمی کذب است/ اصلا چنین ماده ای در خارج از کشور وجود ندارد.

سرهنگ علی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شایعه وجود «جیوه قرمز» در چرخ خیاطی های قدیمی صحت ندارد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شایعه وجود «جیوه قرمز» در چرخ خیاطی های قدیمی صحت ندارد.

سرهنگ علی کاشینی اظهار داشت: در این چرخ خیاطی های بسیار قدیمی ماده ای به نام جیوه قرمز وجود دارد که هر گرم آن 10 میلیارد تومان است. این جیوه برای سلاح اتمی استفاده می شود و بسیار سمی و خطرناک است… این ماده به جز چرخ خیاطی در برخی از یخچال، تلویزیون و لوازم برقی من بالای 50، 60 سال است» در شبکه های اجتماعی بازنشر شد و متاسفانه این اخباری که باعث نگرانی عمومی کاربران فضای مجازی شده و احتمال اینکه این موضوع به منشا کلاهبرداری افراد سودجو تبدیل شود وجود دارد.

وی افزود: درج آگهی جعلی برای فروش چرخ خیاطی قدیمی یا معیوب با کیفیت پایین یکی از مواردی است که می توان از آن برای کلاهبرداری استفاده کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیان کرد: داستان جیوه قرمز مرموز داستانی قدیمی است که هر از گاهی با عنوان موجود در لانه خفاش ها یا چرخ خیاطی های قدیمی و مومیایی های مصر باستان منتشر می شود، اما اصلی ترین آن وجود دارد. نکته این است که چنین ماده ای در خارج اصلا وجود ندارد.

عده ای گفتند: اخبار جعلی اخباری است که موجی از بلاتکلیفی روانی در بین کاربران فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی پرمخاطب ایجاد می کند و افرادی که با اغراض مختلف از جمله افزایش تعداد صفحات یا از بین بردن رقیب مورد نظر یا نگرانی عمومی این شایعات را ایجاد می کنند. ذهن و غیره اخبار نادرست و جعلی منتشر می کنند.

وی اعلام کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می توانند با مراجعه حضوری و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir، بخش مرکز سایبری مرکز سایبری برای کمک اضطراری لینک ثبت نام، موارد سایبری و موارد مشکوک را گزارش دهند. هشدار با ما

دیدگاهتان را بنویسید