ایثارگران اربعین مراقب وسوسه ها باشند/ با صبر و حوصله از کنار مسائل حاشیه ای اربعین بگذرند


ساعت: 15:01
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895266

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اوج خباثت دشمن را در ایام اربعین می توان دید، گفت: اربعین پرستان از هر دین و زبان و ملیتی تنها یک هدف مشترک دارند پس مراقب باشید گرفتار نقشه های دشمن نشوید. شورش و بی توجهی به مسائل حاشیه ای

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر با اشاره به اغتشاشات منافقین در پیاده روی اربعین فردا در گفتگو با قم اظهار داشت: گستردگی دشمنی ها نشان دهنده اهمیت کاری است که ما انجام می دهیم. این است که یزید وحشیانه ترین بلا را در تاریخ بی سابقه بر سر آنها آورد و به هیچ وجه نتوانست این رسوایی را برطرف کند.

وی افزود: زمانی که دشمن می خواهد اوج خباثت خود را نشان دهد، آتش انبوهی را آماده می کند تا این حرکت جمعی، جهانی و فراگیر را زیر شعاع قرار دهد و برخی جاهلان داخلی و خارجی نیز نوکر بیگانگان شده اند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اربعین پدیده بسیار خاصی است و نباید آن را یک پیاده روی معمولی دید، اربعین خود روز عاشورا، فتح مکه و جنگ احد است. بیایید آماده شویم، آماده شویم تا از زمین و آسمان سنگ پرتاب کنیم.

غفاری فر ادامه داد: گاهی برخی افراد با ارائه کرایه خودرو و سایر اجناس زیارتی اربعین به زائران با قیمت بالاتر از زیارت اربعین سوء استفاده می کنند که نظام صهیونیستی آشنا به فرهنگ ایران و عراق منافق هر دو کشور است.

وی ادامه داد: دشمنان داخلی مردم عراق اعم از شیعه و سنی و همچنین دشمنان داخلی و خارجی مردم ایران مانند سلطنت تابان، منافقین و باند مخوف رجوی از بین نرفته و همچنان در مقابله با آن فعال هستند. هر دو ملت و کینه توزی آنها در روزهای راهپیمایی به اوج خود رسیده است. اربعین نشان خواهد داد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همه این تلاش ها برای این است که اصل اربعین برقرار نشود، اگر نتوانند اربعین را تعطیل کنند سعی می کنند کار را برای مردم سخت کنند. قدم بعدی این است که سعی کنیم با آزادیخواهان جهان همدردی نکنیم. اربعین از مرز تشیع و حتی اسلام عبور کرده است. مسیر ارائه و هدایت می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: همه وقایع پیاده روی اربعین نقطه کمال و انسجام اجتماعی مردم است، بنابراین باید بسیار مراقب باشیم و بدانیم که صبر حرف اول و آخر را می زند، سعی کنیم سختی ها را بر سر راه نبینیم. راه و مواظب باش ما را سرگرم مکالمه نکن و بیهوده مجادله نکن همه ما در این راه یک هدف روشن و مشترک داریم و آن رسیدن به سیدالشهداء و کربلاست.

وی افزود: در این مسیر نباید دغدغه مسائل دنیوی و قومیتی داشت، باید احساس کنیم در این مسیر هزاران ملیت در کنار خانه خدا هستند و هدفشان قرب الهی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید