دستور ویژه رئیس دیوان عدالت اداری برای حل مشکلات ایثارگران و ایثارگران


ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881466

رئیس دیوان عدالت اداری پس از بازدید از منزل جانبازان ثارالله دستور ویژه رسیدگی به پرونده جانبازان در دیوان عدالت اداری را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور جلسه شورای عمومی دیوان عدالت اداری، به گزارش بازدید از آسایشگاه جانبازان ثارالله و شرکت مهندسی پزشکی دانش بنیان که به مناسبت هفته قوه برگزار شد مقام قضایی پرداخت و گفت: این بازدیدها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت تا بخشی از مشکلاتی که در حوزه فعالیت دیوان عدالت اداری وجود دارد برطرف شود. در چارچوب قانون و البته تعهدات اخلاقی.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر حفظ کرامت ایثارگران و استفاده از ظرفیت موجود برای رفع مشکلات آنان گفت: قضات رسیدگی کننده به پرونده های بنیاد شهید به منظور درک بهتر مسائل و مشکلات ایثارگران. و پرونده ایثارگران باید شخصاً به منازل سالمندان مراجعه کنند و از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و از تمامی گزینه های قانونی در رسیدگی استفاده کنند.

حجت الاسلام مظفری علاوه بر دستور ویژه رسیدگی به پرونده های جانبازان، به معاون اداری و استخدامی و کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری در خصوص رسیدگی به قراردادهای استخدامی معین کارکنان در … حوزه خدمت ایثارگران با بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به منظور رفع دغدغه های حقوقی خانواده های شهدا، ایثارگران و افرادی که به این عزیزان خدمات ارائه می کنند، دستگاه قضایی و دادگاه اداری به رفع مشکلات رسیدگی می کنند. نگرانی های دیگر آنها، استفاده از ظرفیت شما

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از توان سایر دستگاه های اجرایی می تواند مشکلات خود را حل کند، گفت: در چارچوب قوانین، پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری و یا ظرفیت دیوان می تواند. به خوبی حل شود، آمادگی لازم برای اجرای آن فراهم شده است.

حجت الاسلام مظفری همچنین به بازدید از یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در موسسه فناوری و تجهیزات پیشرفته پزشکی واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در زمینه ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی و جراحی اشاره کرد. و برجسته شد: نامگذاری سال 1401 به عنوان «تولید; «دانش‌محور، اشتغال‌زایی» راهبرد مشخص رهبر معظم انقلاب برای همه مسئولان کشور محسوب می‌شود و قوه قضائیه کشور نیز در این زمینه برنامه‌محور و بر اساس قانون اساسی اقدام کرده است. دولت محترم

رئیس دیوان عدالت اداری در گفتگو با دانشمندان و مدیران این شرکت دانش بنیان افزود: یکی از مولفه ها و محورهای اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت شرکت ها و نخبگان دانش بنیان در حوزه اقتصاد مقاومتی است. کشور است و در این راستا اگر همه نهادها و سازمان ها درست عمل کنند، کشور در مسیر کمال قرار می گیرد و اقتصاد مقاومتی در شرایط جنگ اقتصادی محقق می شود.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس قانون، قوه قضائیه وظیفه مستقیمی در حوزه تولید و صنعت ندارد، اما با توجه به خواسته های رهبر انقلاب فرزانه، حضور قوه قضائیه با توجه ویژه به مردم است. حقوق در این زمینه بسیاری از موانع و مشکلات صنعت گران و تولیدکنندگان را حل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید