طرح شکایت به دیوان عدالت اداری برای کاهش حقوق کارمندان

طرح شکایت به دیوان عدالت اداری برای کاهش حقوق کارمندان

محمدرضا سقائیان فرد (نماینده جمعی از کارکنان بهداشت و درمان) وی در خصوص ادعای مغایرت به جز بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 97 و بند 12 تبصره 12 قانون بودجه سال 1377 با دو مصوبه هیات وزیران در سال 1388 و 1400، گفت: هیچ گونه مغایرتی در این زمینه وجود ندارد. و دولت بر اساس سوء تفاهم بخشی از کاهش حقوق کارمندان دولت.

وی در توضیح بیشتر گفت: بر اساس دو بند تبصره 12 قانون بودجه 97.98، کارمندانی که حقوق آنها کمتر از مبالغ معین باشد، طبق محاسبه مشخص مشمول افزایش مبلغی می شوند و میزان این مبلغ. هر ساله با تصویب هیأت وزیران افزایش می یابد. دولت از سال 1401 دو بند لوایح 1396 و 1397 را تجمیع کرد و مبلغ آنها را ثابت نگه داشت.

وی با انتقاد از اقدام دولت برای ابطال مصوبه دولت قبل و کسر مبالغی از حقوق کارکنان گفت: مبالغ قابل توجهی از احکام گزینش کارکنان در سال های 1401 و 1402 در نتیجه چنین اقدامی کسر شده است و از شورای مجلس می خواهیم که مصوبه ورود به این موضوع را اجرا کنید و اجازه ندهید که دیگر از این دستمزدها و مزایای کارکنان دولت دریغ شود. در سالی که تورم به شدت افزایش یافته و دولت حقوق کارمندان خود را تنها 20 درصد افزایش داده است!

وی گفت: بر اساس نامه رسمی رئیس مجلس، مصوبات 1388 و 1400 که دولت به موجب آن دو بند در قوانین بودجه استناد کرده است، خلاف قوانین نیست. ضمناً در این مصوبات به صراحت آمده است که مبلغ مورد نظر در ضوابط بودجه سال 98/97 باید هر سال افزایش یابد.

سقائیان فرد تاکید کرد: وقتی طبق اعلام رسمی رئیس مجلس این مصوبات خلاف قانون نیست، دولت بر چه اساسی جلوی افزایش این ارقام را گرفت؟ این یک تخلف آشکار است.

وی گفت: وقتی دولت به تعارض قوانین با دو مصوبه مذکور استناد می کند، جای تأمل دارد و باید استعلام جداگانه صورت گیرد. این نقل قول فاقد وجاهت قانونی بوده و صرفاً عکس می باشد، باید توسط کارشناس بررسی شود.

سقائیان فرد با تاکید بر اینکه اقدامات دولت نوعی تجاوز به حقوق کارکنان دولت است، گفت: به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم و از سوی دیگر از نمایندگان مجلس می خواهیم در این زمینه ورود کرده و از ادامه تجاوز جلوگیری کنند. از حقوق کارمندان دولت . زیرا چنین تصمیماتی فشار مضاعفی بر نیروی کار وارد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید