قائم مقام قاضی تهران: دولت باید از ادامه فعالیت لطیفی جلوگیری کند/ اگر رأی دیوان عدالت اداری را تضعیف کنید، عدالت هم تضعیف می شود.

قائم مقام قاضی تهران: دولت باید از ادامه فعالیت لطیفی جلوگیری کند/ اگر رأی دیوان عدالت اداری را تضعیف کنید، عدالت هم تضعیف می شود.

معاون رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: نظریه ایجاد شده برای رای دیوان عدالت اداری مبنی بر نقض حکم رئیس جمهور علیه میثم لطیفی موجب تضعیف عدالت خواهد شد.

حجت الاسلام امیررضا دهقانی نیا درباره لغو انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از سوی دیوان عدالت اداری گفت: مراجع قضایی مکلفند به دادخواست هایی که به آنها ارجاع می شود رسیدگی و در نهایت نظر و قضاوت صادر کند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اساساً فلسفه ایجاد دیوان عدالت اداری این است که اگر در تصمیمات، مصوبات و بخشنامه های مدیران، موردی وجود دارد که مطابق با موازین و قوانین نباشد، می توانند آن را به یک دستگاه قضایی گزارش کنند. بدنه قضایی

این دادگستری درباره روند ابطال انتصاب رئیس سازمان اداری و کار کشور گفت: این درخواست ابطال بر اساس ابلاغیه شماره 61397 مورخ 24 تیر 1400 رئیس جمهور مبنی بر انتصاب رئیس است. سازمان اداری و استخدامی کشور در قالب دعوای دسته جمعی در اداره دیوان.

تصمیم رئیس جمهور برای تعیین یک مدیر اداری است نه سیاسی

رئیس مجتمع قضایی شهید بهشتی ادامه داد: موضوع ارجاع ماده 84 دیوان عدالت اداری مانند هر پرونده دیگری ابتدا در کمیسیون تخصصی بررسی شد که در این خصوص به کمیسیون تخصصی استخدامی ارجاع شد.

دگانی نیا با بیان اینکه 15 نفر از قضات دادگاه در حوزه استخدامی فعالیت می کنند، تصریح کرد: در پرونده مذکور، دیوان عدالت اداری در تاریخ 4 اردیبهشت 1401 مبادله و این دادخواست را ابلاغ می کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دیوان عدالت اداری به استناد اصول 170 و 173 قانون اساسی یک نهاد نظارتی مردمی بر اقدامات اداری قوه مجریه است، گفت: در مورد مذکور دقت داشته باشید که رئیس جمهور تصمیم اداری بگیرد. انتخاب و انتصاب یک مدیر و این موضوعی که ادعا می شود یک انتصاب سیاسی است مناسب نیست، بنابراین دادگاه صلاحیت رسیدگی به این تجدید نظر را دارد.

دادگاه برای بررسی حکم میثم لطیفی دو کارگروه تشکیل داد

این وکیل دادگستری گفت: رئیس دیوان عدالت اداری دو کارگروه مشورتی تشکیل داد تا شورای تخصصی را به دقت در این خصوص راهنمایی کند و در نهایت پس از بحث و بررسی فراوان این شورای تخصصی تشخیص داد که این ماده از شمول ماده 12 خارج است. APC و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که هیئت تخصصی اداری- کارگری دیوان عدالت اداری نمی تواند در این مورد تصمیم گیری کند. این موضوع در 16 مارس 1401 در شورای عمومی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مطرح شد و به صراحت در برابر کلیه دعاوی در دادگاه اداری طبق ماده 71 قانون خدمات کشوری بیان شد. مقامات سیاسی قوه مجریه چه کسانی هستند و این انتصاب را به عنوان یک قانون اداری پذیرفته اند؟ بنابراین این موضوع در صلاحیت دیوان عدالت اداری است.

وی افزود: در روند رسیدگی از نماینده دولت دعوت شد و در جلسه لایحه ای ارائه کردند و در نهایت پرونده به شورای عمومی دیوان عدالت اداری ارائه شد.

دهقانی نیا ادامه داد: این تصمیم اداری رئیس جمهور در شورای عمومی دیوان عمومی کشور مطرح شد، لایحه حمایت از قانون دولت نیز وصول و مضمون آن بیان شد و شورای عمومی دیوان عدالت اداری، مفاد ماده 46 آیین نامه، در جلسات شورای عمومی و شوراهای تخصصی پس از تشکیل جلسه و اعلام نظر.

لغو تصمیم لطیفی بر اساس مفاد این تصمیم اعلام شد

وی گفت: نکته قابل تامل این است که در نهایت احکام مورد بازنگری قرار گرفت و در جریان رسیدگی به پرونده موجب لغو ابلاغ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری کشور با در نظر گرفتن همه موارد شد. جنبه های حقوقی او. جوانب مثبت و منفی برجسته شد.

معاون رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: بر اساس ماده 47 قانون مدیریت خدمات کشوری انتصاب آقای لطیفی به سمت ریاست سازمان اداری و کار خلاف قانون است. کلیه یا قسمتی از وظایف و اختیارات پست های سازمانی دستگاه های اجرایی تحت هر عنوان در استخدام یک سازمان مردم نهاد ممنوع است.

نیمکت کامل با حضور 100 قاضی برجسته بدون شک حکم را صادر کرد.

این حقوقدان با بیان اینکه هیئت عمومی با حضور 100 نفر از قضات برجسته کارشناسی اداری بدون حاشیه و شبهه تصمیم گرفتند، گفت: بهتر است دولت و قوه مجریه که امروز به ریاست یک قاضی ارشد اداره می شود، بدانند. جایگاه هیئت عمومی دادگاه و آشنایی با اهتمام قضات متعهد نظام اسلامی به اطاعت از تصمیمات قضایی همکاران.

دگانی نیا تصریح کرد: اطاعت از قاضی عالی رتبه قطعا موجب افزایش سرمایه اجتماعی دولت در قانون مداری در نزد افکار عمومی می شود چرا که واضح است که امروز رئیس جمهور دلسوزترین و دلسوزترین فرد است. برای اعمال قانون و اجرای تصمیمات صادره از سوی مراجع قضایی برای آرامش مردم.

عدالت مهمترین سرمایه اجتماعی یک دولت است

در ادامه این حقوقدان با بیان اینکه عدالت مهمترین سرمایه اجتماعی یک حکومت برای ایجاد امنیت برای مردم است، اظهار داشت: همسویی حکومت با اعمال قانون باعث می شود مردم متوجه شوند که اجرای قانون برای همه یکسان است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: استدلال معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر اساس اصل 126 قانون اساسی مبنی بر اینکه رئیس جمهور مستقیماً مسئول اداره امور کشور است و می تواند مستقیماً اداره امور کشور را به عهده بگیرد است. امور را به شخص دیگری می سپارد و به گفته آنها معتقدند که رئیس جمهور می تواند شخصی را حتی بر خلاف اصول هنری استخدام کند. ماده 47 قانون کارکنان دولت با توجه به اینکه می دانیم دولت و رئیس جمهور اراده عمومی را ابراز می کنند، اما این بدان معنا نیست که رئیس جمهور اختیار نقض چارچوب اداری و قدرت مخالفت با مدیریت خدمات کشوری را داشته باشد. قانون .

قانون می گوید چه کسی می تواند کارمند دولت باشد

وی با بیان اینکه قانون می گوید چه کسانی می توانند کارمند دولت باشند و در انجام بخشی یا تمام وظایف مداخله کنند، افزود: نظریه ای که عده ای برخلاف رأی معتبر و لازم الاجرای شورای عمومی دیوان عدالت اداری ایجاد کردند. صرف نظر از اینکه آیا مسائل اساسی و اساسی وجود دارد. تضعیف تصمیم قضایی و تضعیف تصمیم قضایی موجب تضعیف عدالت و توسعه ظلم و بی اعتمادی نخبگان و توده ها می شود و این چیزی جز از بین رفتن سرمایه اجتماعی نیست. کشور

رئیس مجتمع قضایی شهید بهشتی گفت: در قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهرماه 1386 و ماده 71 آن معاونان رئیس جمهور به عنوان ضابط سیاسی معرفی شدند اما در تصدی سمت بر اساس بند ب ماده 54 قانون خدمات کشوری آمده است. که افسر سیاسی در مسیر ارتقاء شغلی است، از آن مستثنی است و تصدی نیز همینطور، و نمی‌توان گفت در ماده‌ای تصدی مأمور یک مؤسسه غیردولتی از انجام امور دولتی منع شده است. بعد بگویید که معاون رئیس جمهور می تواند این کار را انجام دهد، باید یک متن قانونی برای آن وجود داشته باشد.

دولت باید از ادامه فعالیت آقای لطیفی جلوگیری کند

وی با بیان اینکه اگر در یک کشور صد فقیه رای امضا می کردند کارهای مهمی از طریق آن انجام می شد، تصریح کرد: تمکین به رای قانونی شورای عمومی دیوان عدالت اداری متشکل از صد قاضی برجسته کشور است. و امکان حاشیه وجود ندارد، بهترین راه است.

دهقانی نیا تصریح کرد: دولت باید در راستای شعار دولت عدالت برای همه و با توجه به اطلاعات حقوقی رای دیوان عدالت اداری از ادامه فعالیت آقای لطیفی جلوگیری کند چرا که عدم رعایت این مصوبه قانونی زیبنده نیست. بدنه قانونی دولت .

دیدگاهتان را بنویسید