نمایندگان موافق اصل 10 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری هستند.


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876973

نمایندگان در جلسه علنی امروز به اصل ماده 10 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری رای دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 29 خردادماه جاری به ماده 10 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری رای مثبت دادند.

بر این اساس، هنر. 10- تبصره (1) ماده. ماده (10) قانون به شرح زیر اصلاح و تبصره (2) آن ماده ابقاء و چهار تبصره به عنوان تبصره‌های (3)، (4)، (5) و (6) به آن اضافه می‌شود. ملحق می شود:

تبصره 1 – پس از صدور رأی مبنی بر ارتکاب تخلف از سوی مؤسسات و اشخاص موضوع بند. 1 و 2 و تبصره 6 این ماده میزان خسارت را شعبه بازرسی تعیین می کند.

تبصره 3- شعب دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی به شکایات و اعتراضات اشخاص حقیقی و حقوقی از تخلفات و عدم رعایت قوانین و مقررات در مرحله انعقاد قرارداد توسط دستگاه های اجرایی را دارند ولی رسیدگی به آن در صلاحیت دیوان است. دعاوی بین طرفین . . نیست.

تبصره 4: دستورالعمل طرح شکایت از مجریه و نمایندگان آنها در شعب دیوان عبارت است از:

تبصره 5: در مواردی که مطابق قانون، مرجع رسیدگی به اعتراضات و تجدیدنظرخواهی از تصمیمات اداری، اجرایی و یا آراء دستگاه‌های تخصصی اداری صادره از کلیه دستگاه‌های موضوع این ماده با این نام‌ها به عنوان مرجع صالح قضایی تعیین می‌شود. دادگاه صالح یا دادگاه صالح.در صلاحیت شعب دیوان.

تبصره 6- رسیدگی به شکایات نسبت به مصوبات و تصمیمات دستگاههای اجرایی مشمول ماده 11 می باشد. (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 با اصلاحات بعدی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در صلاحیت دیوان عدالت اداری است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید