قانون معیار و حاکم در رسیدگی دیوان عدالت اداری است


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918371

رئیس سازمان ساس، قانون را معیار و حاکم در رسیدگی به سس دانست و گفت: روسای سازمان ها و ادارات باید تا حد امکان قانون را رعایت کنند و خاطرنشان کرد: تضییع حقوق همشهریان توسط هر مدیر دولتی حق مردم است و علاوه بر ایجاد مسئولیت دنیوی برای آنها، عواقب مادام العمر را نیز به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در حاشیه سفر یک روزه به استان فارس در دیدار با مدیران کل دستگاه های اجرایی. دستگاه های استان فارس از صدور سوابق دستگاه های اجرایی در رابطه با نظارت خبر داد و افزود: در حال حاضر سامانه های الکترونیکی در اختیار دیوان عدالت اداری به گونه ای طراحی شده است که امکان گزارش پرونده های حقوقی علیه قوه مجریه وجود ندارد. مراجع به صورت انفرادی و نیز بر اساس تقسیمات جغرافیایی استان بر علیه آنان، اما به محض تشکیل با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و تغییر در برنامه ریزی سامانه مربوطه، این امکان را در دیوان عدالت اداری فراهم می کند. در بازه های زمانی معینی مانند دوره های شش ماهه و یک ساله با توجه به نظارت، پروتکل صادر خواهد کرد. و مقام قضائی بر مراجع اجرایی بوده و ضمن ابلاغ به مرجع، مراتب را به اطلاع رؤسای ارشد کشوری و استانی خواهد رساند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری قانون را معیار و حاکم در رسیدگی دیوان عدالت اداری می داند و می افزاید: بدیهی است قانونگذار باید مصلحت جامعه را تعیین کند و مدیران سازمان ها و ادارات نیز باید رعایت کنند. با قانون تا حد امکان تضییع حقوق هموطنان حق هر مدیر دولتی است و علاوه بر ایجاد مسئولیت دنیوی برای آنان، عواقبی برای زندگی پس از مرگ نیز دارد.

لازم به ذکر است رئیس دیوان عدالت اداری، هیئت قضایی همراه، رئیس قاضی استان فارس و دادستان مرکز استان با نماینده محترم ولی فقیه استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار و گفتگو کردند. و پس از زیارت مرقد مطهر احمد بن موسی کاظم شاهچراغ و قبور مطهر شهدای حمله. تروریست ها آبان ماه امسال با حضور در منزل یکی از شهدای این حادثه تروریستی به شامخ شهدای گرانقدر ادای احترام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید