تصویب تشکیلات و آیین نامه دیوان عدالت اداری مغایر با سیاست های کلی نظام تشخیص داده شد

تصویب تشکیلات و آیین نامه دیوان عدالت اداری مغایر با سیاست های کلی نظام تشخیص داده شد

روز جدید هیأت عالی نظارت شورا در جلسه امروز خود به ریاست آملی لاریجانی مصوبه اخیر مجلس درباره «پیش نویس قانونی مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون تشکل ها و آیین نامه داخلی» را مناسب ارزیابی کرد. دیوان عدالت اداری» از نظر رعایت سیاست های کلی.

در این جلسه که با حضور دبیر مجمع و اعضای هیأت عالی نظارت و نایب رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد، گزارش هیأت نظارت دیوان عالی کشور در خصوص مغایرت های موجود ارائه شد. مصوبه مجلس در مورد اصلاح قانون تشکل ها و آیین نامه داخلی دیوان عدالت اداری با سیاست های کلی نظام. و اعضا دو بند این مصوبه را در خصوص «عدم صلاحیت دیوان عدالت اداری در رسیدگی به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی» و همچنین ماده 46 مصوبه مجلس برای اصلاح ماده مورد بررسی قرار دادند. 84 «در خصوص لغو مصوبات موضوع ماده. ماده 12 این قانون پس از بحث و بررسی و بررسی اختلافات مطروحه، با اکثریت آراء، اعمال مصوبه مجلس در دو بند مذکور را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانستند و اینگونه موارد باید باشد. توسط رئیس هیأت عالی نظارت به هیئت نگهبان ابلاغ می شود.

تشکیل جلسه بررسی سیاست های کلی پولی و بانکی در شورا حسب مورد

موضوع «کفایت سرمایه بانک ها» نیز با حضور جمعی از اعضای مجمع، روسای کمیته ها، نمایندگان بانک مرکزی و صاحب نظران حوزه اقتصادی و بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه موضوعات مربوط به سیاست های کلی پولی و بانکی در برنامه هفتم توسعه از جمله موضوع مهار و کاهش تورم، تثبیت نوسانات ارزی و افزایش قدرت پول ملی، کاهش شعب بانکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شبکه حوزه و توسعه بانکداری الکترونیک و بحث تا جلسه ادامه داشت اما بعد به تعویق افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید