تاکید محسنی اژه ای بر لزوم نظارت ویژه بر واحدهای تصمیم گیر/ حفظ موضوع خطیر قوه قضائیه صبر و حوصله فراوان می طلبد.

تاکید محسنی اژه ای بر لزوم نظارت ویژه بر واحدهای تصمیم گیر/ حفظ موضوع خطیر قوه قضائیه صبر و حوصله فراوان می طلبد.

روهر نه قاضی هشدار داد که برعهده گرفتن وظیفه خطیر قضاوت نیازمند صبر و حوصله فراوان است و باید از خداوند کمک کند که همه ما در راه حقیقت بصیرت، بصیرت مناسب و استقامت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با حضور در این دادگاه از نزدیک در جریان نبود خدمات قضایی برای مردم و مراجعین قرار گرفت.

علاوه بر دیدار مستقیم با مردم و مرتبطان با قوه قضائیه، آسیب شناسی محاکمات و فرآیندها در مراکز و قوه قضائیه از اهداف اصلی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در بازدیدها و سرکشی های خود از قوه قضائیه است. این موضوع در بازدید امروز قوه قضاییه از دادگستری و دادسرای انقلاب اجتماعی اسلام شهر نیز مورد بررسی قرار گرفت و رئیس قوه قضائیه با نگاه تخصصی و موشکافانه به ارزیابی روندهای جاری در این واحد قضایی پرداخت.

رئیس قوه قضاییه در ابتدای این بازدید از تمامی 8 شعبه بازپرسی و 13 شعبه قضایی بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلام شهر و همچنین دفتر اظهار نظر و ثبت این دادسرا بازدید کرد. و روند وصول و ارسال پرونده های مربوط به آنها، چندین پرونده را به صورت موردی مورد بررسی قرار داده و پس از رسیدگی و توجه به کیفیت و تاریخ پرونده ها، به طور ویژه به قضات و دادستان های بازپرس این دادگاه جهت اعمال حداکثری مراجعه کرده است. صحت و سرعت رسیدگی به پرونده ها و ضرورت ارجاع آنها به مراجع قضایی بعدی برای جلوگیری از اطاله دادرسی تاکید کرد.

در این بازدید رئیس قاضی با مشاهده منشی دادگاهی که جهت رسیدگی به پرونده در دادسرای اسلام شهر حضور داشت، سوالاتی را در خصوص روند کاری و مشکلات پیش روی پرسنل از وی پرسید و به بررسی اجمالی پرونده در دست دادسرا پرداخت. کارمند…

حجت الاسلام محسنی اجایی در بازرسی از یکی از شعبه های بازپرسی دادسرای اسلام شهر پس از اینکه متوجه شد قاضی بازپرس آن شعبه در هفته گذشته از بازپرسی به بازپرس ارتقا یافته است، توصیه ها و توصیه هایی را به بازپرس جوان ارائه کرد. تمایز مجرمان حرفه ای و خطرناک و افرادی که مرتکب جرم سهل انگاری یا کلاهبرداری شده اند و با آراستن به تقوا و شکیبایی دائماً در جهت جلب رضایت مردم و مشتریان تلاش می کنند زیرا علاوه بر جلب رضایت مردم و مراجع قضایی نیز تلاش می کنند. پاداشی در آخرت، از ایجاد پرونده های جدید جلوگیری می کنند و از تعداد پرونده های ورودی می کاهند.

قاضی همچنین خاطرنشان کرد: پرداختن به مقوله خطیر قوه قضائیه نیازمند صبر و حوصله فراوان است و باید از خداوند بخواهیم که همه ما را در داشتن بصیرت، بصیرت مناسب و استقامت در راه حق یاری کند.

نامناسب بودن فضای فیزیکی دادسرا و انقلاب شاه اسلامی و مشکلات پیش روی قضات، کارکنان و مراجعین این مرکز قضایی از موضوعاتی بود که در این بازدید رئیس قاضی به آن پرداخت.

رئیس قوه قضائیه همچنین از خدمات خستگی ناپذیر و پرتلاش کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهر اسلام شهر که تعدادی از آنها ساکن منطقه نیستند و هر روز صبح از فواصل دور برای ارائه به یگان مراجعه می کنند تقدیر کرد. خدمات قضایی

در بازدید رئیس قوه قضائیه از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلام شهر، نماینده کارگران کارخانه تعطیل شده چیانتایر که در این دادگستری حضور داشت با رئیس قوه قضائیه درباره مشکلات و موانع این کارخانه. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با تاکید بر اهمیت تولید و ایجاد اشتغال در کشور، گفت: طبق دستوری که هفته گذشته به رئیس کل دادگستری استان تهران صادر شد، پیگیری های ویژه ای برای رفع مشکلات کارخانه کیان ایر و بازگرداندن این کارخانه انجام می شود. کارگران زحمتکش این واحد تولیدی

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی پس از بازدید از ساختمان دادگاه عمومی و انقلاب اسلامشهر که مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی است، از شعب دادگستری اسلامشهر اعم از کیفری، حقوقی، خانواده و اجرائیه بازدید کرد. واحدها

رئیس قوه قضائیه در این بازدید از مسئولان و مسئولان ذیربط در خصوص روند رسیدگی، موجودی و نوع پرونده ها و ارائه توصیه هایی به آنها برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مشتریان جویا شد.

همانطور که گفته شد آسیب شناسی محاکمات و محاکمات در مراکز و مراجع قضایی یکی از اهداف اصلی حجت الاسلام والمسلمین است. رییس قوه قضاییه دی ماه سال گذشته در بازدید رییس قوه قضاییه از دادسرای خدمات کشوری بر رفع ابهامات موجود در آمار دادگاه ها و پرهیز از ارجاع به موقع پرونده ها برای مقاصد آماری تاکید کرد. توسط معاون اول قوه قضائیه و سایر ضابطین دادگستری.

بر این اساس، یکی از مقاطع مهم در شعب عدلیه شاه اسلامی، رفع اشکال و ابهامات آماری و در دسترس بودن آمار موثق از پرونده ها در این نهاد قضایی بود. این موضوعی است که رئیس قوه قضائیه برای بستن روزنه های فساد و جلوگیری از تاخیر در این روند بر آن تاکید دارد. اما رئیس قوه قضاییه در یکی از شعب دادگستری اسلام شهر از ابهاماتی در آمارهای مربوط به دعاوی این شعبه مطلع شد و برای رفع آنها تذکرات لازم را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری اسلامشهر در بازدید از قوه قضائیه در دیدار با یکی از کارشناسان رسمی دادگستری توصیه ها و تذکراتی را برای رفع چالش ها و آسیب های کارشناس ارائه کرد و در خصوص موضوعاتی از جمله سوالات تخصصی از وی پرسید. اختلاف نظر کارشناسی، اجاره موضوع، پرونده ارجاع کارشناسان، عدم وجود مستندات در پرونده جهت ارجاع به کارشناس، پذیرش همزمان پرونده برای ارجاع توسط کارشناس و …

قاضی در بازدید از یکی از شعب دادگستری کیفری شهرستان اسلام شهر خطاب به قاضی مستقر در این شعبه توصیه های مهمی را در خصوص اهمیت آگاهی قاضی در شناسایی و انتساب جرم به متهم و تاکید بر احترام ارائه کرد. برای حقوق متهمان و مظنونان.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی در ادامه بازدید از دادگاه عدل اسلامی با حضور در یکی از شعبات قوه قضائیه ضمن تاکید بر نظارت ویژه بر اجرای احکام، نسبت به رعایت حداکثر دقت در اجرای احکام هشدار داد. بخش اجرا

رئیس قوه قضائیه در حالی در یکی دیگر از شعبه های دادگستری اسلامشهر حاضر شد که یکی از قضات این واحد از عدم توجه مرجع تجدیدنظر به فرم اتاق های ارجاع گلایه کرد.

از نکات جالب بازدید امروز حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی از قوه قضائیه و دادسرای اسلام شهر این بود که برخی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز رئیس قاضی را در آن بازدید همراهی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در نشست هم اندیشی 21 فروردین مجلس شورای اسلامی با حضور در کمیسیون صنعت و معدن با اشاره به دستور خود به مقامات قضایی سراسر کشور مبنی بر اجازه بازدید نمایندگان مجلس از بندها و مراکز گفت: به نظر ما بازدید نمایندگان مجلس و سایر مسئولین در ادارات و مراکز مختلف قوه قضائیه و در نظر گرفتن کاستی ها و مشکلات قوه قضائیه و ارائه راهکار از آنها نه تنها بی عیب، بلکه مفید و مثمر ثمر است و از این امر استقبال می کنیم. موضوع.» او گفت.

در این بازدید شریفیان نماینده مردم اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی اطلسی از مسائل اصلی و کم اهمیت شهرستان توسط مسئولین نقاط مختلف اسلام شهر و رئیس قوه قضاییه را تقدیم رئیس قوه قضائیه کرد. دادگستری این شهرستان مشکلات و معضلات این شهرستان را در اولویت قرار دهید.

گفتنی است در حاشیه حضور رئیس قوه قضائیه در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب اسلام شهر، تعدادی از موکلان و وکلای حاضر در این دادگستری مشکلات و مشکلات خود را با قضات در میان گذاشتند.

همچنین همزمان با حضور رئیس قوه قضائیه در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب اسلام شهر، نیروهای مرکز روابط عمومی دادگستری جهت جمع آوری طومارها و نامه های مردمی جهت نفوذ در این دادگستری مستقر شدند.

یکی از رویه های حاکمیتی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه است. این سفرها توسط مراکز و مراجع قضایی انجام می شود. تاکنون در تهران علاوه بر بازدید امروز از دادگستری و دادگاه های عمومی و انقلاب اسلام شهر، دادسرای ناحیه ۲ تهران (واقع در سعادت آباد)، دادسرای دولت (منطقه ۲۸ تهران)، دادسرای قدس، دادگستری و قوه قضائیه شهرستان کرچک، مجتمع قضایی قدس تهران، دادسرای شهرری و شعبه دادگستری و شعب کشیک دادگستری های ناحیه 3، 16، 27 و 34 تهران و از نزدیک آشنا شد. با نحوه خدمت رسانی به مردم و مراجعین و علاوه بر گفتگو با قضات و کارکنان این مجتمع های قضایی دستورات مربوطه را برای رفع مشکلات تعدادی از مراجعین صادر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید