دستور ویژه محسنی ایجی به سازمان بازرسی نظارت و بررسی بر اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با اولویت قوه قضاییه

دستور ویژه محسنی ایجی به سازمان بازرسی نظارت و بررسی بر اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با اولویت قوه قضاییه

روز جدید : رئیس قوه قضائیه گفت: سازمان بازرسی باید بررسی اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط خود قوه قضائیه را آغاز کند.

حجت الاسلام محسنی اجایی امروز (دوشنبه 21 فروردین ماه) در جلسه شورای عالی قضایی با گرامیداشت وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به نقش تاثیرگذار این بانوی بزرگوار در تحقق اهداف اسلامی و اهداف عالیه گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، اسلام را به عنوان الگوی ارزشمندی برای همه زنان و انسان ها به خرج داد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه از کلیه خیرین و نیکوکارانی که در ماه مبارک رمضان سفره های خیرخواهانه خود را پراکنده کردند و مانع خاصی برای کمک و کمک به زندانیان نیازمند و واجد شرایط نشدند، تقدیر کرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین به لزوم ایجاد شفافیت کامل و رفع تمامی ابهامات در فرآیندهای بورس توسط کارکنان بازار سرمایه اشاره کرد که اخیرا در راستای شفاف سازی فرآیندهای بورس و رفع دغدغه های مردم و سرمایه گذاران گام برداشته اند. -سیستم های معاملاتی خطی ارائه شده توسط کارگزاران ارزشمند.

20 آذرماه سال گذشته رئیس قوه قضائیه در دیدار با کارکنان سازمان بورس، توصیه ها و نکاتی را مبنی بر لزوم شفاف سازی و رفع ابهامات در فرآیندهای بورس بیان کرد و به صراحت اعلام کرد: قابل دسترسی هستند، اما سهامداران عادی می توانند یک حداکثر 5 خط سفارش آنلاین که منجر به رانت و فساد شد.

حجت الاسلام محسنی اجایی پس از جلسه امروز شورای عالی قضایی به مناسبت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای و تجلیل از شهدای هسته ای کشور، نقش ارزشمند این شهدای والامقام را در تولید انرژی برای ایران اسلامی برشمرد و گفت: در دیگر کشور ایران اسلامی ندارد و این به برکت خون پاک شهدای والامقام ماست.

رئیس قوه قضائیه پس از جلسه امروز نسبت به اغتشاشات دشمن و رابطه شوم شما با شیطان بزرگ و صهیونیست ها که در سال های 1998 تا 1400 موفق به توطئه علیه امنیت مردم ایران نشدند، هشدار و هشدار داد و گفت: و شواهدی وجود دارد. که عده ای با دروغ پردازی و اختلاف افکنی بین مردم و مسئولان و تلاش برای ایجاد اختلاف بین ایران اسلامی و همسایگان و نیز گسترش فحش در سطح جامعه، قصد شورش در کشور اسلامی ما را دارند.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: ممکن است فردی در زمینه رعایت موازین شرعی و سایر مقررات به دلیل سهل انگاری یا دلایل دیگری که در جای خود نیز قابل بحث است مرتکب خطا یا گناه شود. سازماندهی شده نیت و هدف هتک حرمت را در جامعه اسلامی خود دنبال کنیم و قصد داریم ارزش ها و ارزش های اسلامی مورد قبول مردم خود را بپرستیم و در مقابل قانون ایستادگی کنیم و در نتیجه احساسات مردم متدین ایران اسلامی را جریحه دار کنیم. به همین دلیل است که ما مسئولان به ویژه در قوه قضائیه مسئولیت سنگین و مضاعفی در برخورد با این ناهنجاری ها داریم.

وی گفت: «برخی از این ناهنجاری های سازمان یافته مقدمه ای برای به خطر انداختن امنیت مردم ما است.

حجت‌الاسلام محسنی اجایی ضمن توصیه به کلیه کارکنان در نیروهای مختلف، از آنان خواست مراقبت از رعایت و رعایت موازین و ارزش‌های جامعه اسلامی را توسط خود و مجموعه و محیط کار خود آغاز کنند.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مزایای فضای مجازی و لزوم استفاده و حمایت از آزادی های قانونی جامعه در این حوزه، به شورای عالی فضای مجازی نیز توصیه کرد با توجه به اینکه بسیاری از دروغ ها و جعل ها هستند. با هدف تأثیرگذاری بر محیط امن و آرام افرادی که به فضای مجازی پمپاژ می شوند تا اقدامات فوری بیشتری را در راستای تعهدات قانونی خود در دستور کار قرار دهند.

پس از جلسه امروز شورای عالی قضایی، قاضی با اشاره به اهمیت و ضرورت تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور را موظف به نظارت بر اجرای مصوبات شورای عالی قضایی کرد. . شورای انقلاب. فرهنگی باید همه مراجع را رصد کند و ابتدا این نظارت ویژه از دو روز آینده از قوه قضائیه آغاز شود و نتیجه بررسی و نظارت برای اطلاع مردم به اطلاع مردم برسد.

رئیس قوه قضاییه در این خصوص گفت: سازمان بازرسی کل کشور طی دو روز آینده (سه شنبه و چهارشنبه) بررسی می کند که آیا قوه قضاییه به وظایف و مسئولیت های خود مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر موارد عمل کرده است یا خیر. قوانین و مقررات قابل اجرا و نتایج را هفته آینده بعد از رای گیری اعلام کنید.

وی ادامه داد: اینطور نیست که همه گزارش های سازمان بازرسی کل کشور از هر نظر محرمانه باشد. بنابراین سازمان راستی آزمایی باید نسبت به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط خود قوه قضائیه اقدام کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه در پایان اولین بخش از جلسه امروز شورای عالی قضایی، شهادت دو دانشجوی جهادگر را در سومین روز از ماه مبارک رمضان به دستور ایشان هفته گذشته در حرم رضوی تبریک و عزاداری کرد. وی به جنبه‌های حقوقی این مشکل اشاره کرد و همچنین به سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی توصیه کرد به این موضوع – که می‌تواند رابط بین توطئه‌های مردم علیه امنیت و ارائه شواهد باشد – از دیدگاه‌های دیگر نگاه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید