محدودیت تردد در روز اربعین در بلوار پیامبر اعظم (ع) اعمال شد/ رانندگان مراقب اتوبوس های زائران پاکستانی باشند


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896860

صدفی با اشاره به پیاده روی جاماندگان در روز اربعین در بلوار پیامبر اعظم (ص) گفت: در این روز برای سلامت و امنیت مردم محدودیت های ترافیکی در این بلوار اعمال می شود. همچنین از شهروندان تقاضا داریم در این ایام با توجه به اینکه فرمان اتوبوس زائران پاکستانی در آن سمت چپ است در تخلیه مسافران دقت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ غلامرضا صدفی در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: هر ساله در ایام اربعین اتوبوس های زائران خارجی که در مسجد مستقر بودند به رودخانه ریخته می شد. حرکت مقدس جمکران و پارکینگ شماره 2 جمکران برای اسکان این اتوبوس ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: البته محدودیت هایی نیز برای این اتوبوس ها اعلام می شود تا با اتوبوس های خود در داخل شهر تردد نکنند، به همین منظور خدمات ویژه ای از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم برای جابجایی این زائران به داخل شهر قم ارائه می شود. خواهد بود.

صدفی خاطرنشان کرد: در این راستا دو توصیه به شهروندان قمی داریم، اول اینکه در این ایام اطراف حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجدالحرام. جمکران شلوغ خواهد شد و شاهد ترافیک خواهیم بود. شهروندان قمی از مسیرهای جایگزین مواصلاتی استفاده کنند و مواظب تردد عابران پیاده به ویژه در بلوار پیامبر(ص) باشند.

رئیس پلیس راه استان قم اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که فرمان اتوبوس های پاکستانی در سمت راست قرار دارد، بنابراین مسافران از سمت چپ از این اتوبوس ها پیاده می شوند. اگر رانندگان اتوبوس های پاکستانی را می بینند باید فاصله بیشتری با آنها داشته باشند زیرا ممکن است هنگام تخلیه یا بارگیری مسافران حادثه ای رخ دهد.

وی گفت: هر چقدر قوانین و مقررات را به خوبی رعایت کنیم، عواقب و آثار مثبت آن به خود ما و جامعه بازمی گردد.

صدفی گفت: در روز اربعین نیز به طور حتم شاهد بدرقه جاماندگان از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به جمکران خواهیم بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: هدف اصلی عابران پیاده که در بلوار پیامبر اعظم اربعین تردد می کنند، امنیت عابرین پیاده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه ها و موکب های صلواتی همواره همکاری خوبی با پلیس راهور داشته اند، تاکید کرد: در ستاد فرماندهی انتظامی امام علی (علیه السلام) و در جلساتی که در استانداری برگزار شد مقرر شد ایستگاه های صلواتی و موکب ها با پلیس همکاری خواهند کرد. هارمونی داشته باشید

صدفی افزود: در سال های اخیر در اربعین در بلوار پیامبر اکرم (ص) مشکلاتی داشتیم، اما خوشبختانه از سال گذشته با اقدامات انجام شده موکب ها در بلوار قرار نگرفتند، بلکه در حاشیه بلوار قرار گرفتند. که باعث ایمن تر شدن موکب ها و کاهش ترافیک شد.

رئیس پلیس راه استان قم تصریح کرد: برخی از ایستگاه های صلواتی ممکن است با دخالت پلیس راه در تقاطع ها ترافیک ایجاد کنند و با آموزش های لازم می توان از تردد در زمان گسترش نذری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید