محدودیت ترافیکی اربعین در قم/ رانندگان با سرعت مطمئنه در بلوار حضرت اعظم (عج) تردد کنند


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897525

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: با توجه به ترافیک سنگین عزاداران اربعین پیاده در طول بلوار حضرت اعظم (ع)، احتمال محدودیت های موقت ترافیکی پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راه استان قم در گفت و گو با خبرنگار قم فردا تصریح کرد: در روز اربعین با توجه به حرکت گروهی از مردم با پای پیاده از بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران، این آمادگی در پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد که در صورت افزایش جمعیت و در علاوه بر باند ازدحام جمعیت در سطح مسابقه، محدودیت تردد از چهارراه صومیه و در گربردان روبروی امامزاده قاسم علیه السلام اعمال شود.

وی گفت: محدودیت های ترافیکی در مسیر منتهی به مسجد مقدس جمکران در بلوار پیامبر اعظم (ص) اعمال می شود. همچنین در صورت حرکت موکب های تشییع به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به صورت مقطعی جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک در میدان، طبق تصمیم گیری برای اجرای محدودیت های متقاطع انجام می شود.

صدفی خاطرنشان کرد: به مردم و عزاداران حسینی توصیه می کنیم در این چند روز که مراسم اربعین در اطراف حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود از مسیرهای جایگزین استفاده کنند و در بلوار شهید سلیمانی و بلوار عمار یاسر گرفتار نشوند. با دقت در امتداد بلوار پیامبر اعظم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تاکید کرد: بلوار پیامبر اعظم تنها 6 کیلومتر فاصله دارد و تفاوت سرعت مطمئنه با سرعت بالا 5 دقیقه هم نیست و این زمان ارزش ایجاد تصادف با بی احتیاطی را ندارد. در مسیر بازگشت از جمکران به سمت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها است، همچنین باید مراقب باشند زیرا ممکن است عده ای با پای پیاده در مسیر مقابل حرکت کنند یا بخواهند از بلوار عبور کنند زیرا سابقه وجود دارد. تصادفات منجر به فوت ناشی از این نوع بی احتیاطی. در همین بلوار بود.

وی تصریح کرد: در مورد بلوار پیامبر اکرم (ص) در روز اربعین، ایمنی عابران پیاده هدف اصلی است، بسیاری از موتورسواران از مکان های فرعی وارد بلوار پیامبر (ص) می شوند و باید بسیار دقت شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه ها و موکب های صلواتی همواره همکاری خوبی با پلیس راهور داشته اند، تاکید کرد: در کلانتری امام علی (علیه السلام) و در جلساتی که در فرمانداری برگزار شد، مقرر شد ایستگاه ها و موکب های صلواتی انجام شود. باید با پلیس راهور هماهنگی داشته باشد

صدفی افزود: در سال های اخیر در بلوار پیامبر مشکل داشتیم اما خوشبختانه از سال گذشته با اقدامات انجام شده موکب ها در بلوار نبودند بلکه در حاشیه بلوار قرار داشتند که باعث شد موکب ها ترافیک ایمن تر و کاهش یافته است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید