سپاه و بسیج ظرفیت الگو بودن را دارند/ مراقب باشید فضای کشورتان را منفعل نکنید


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914416

نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفتمین همایش سلامت و فرماندهان گفت: سپاه و بسیج این ظرفیت را دارند که الگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حاج صادقی نماینده فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفتمین همایش سلامت و فرماندهان گفت: سپاه و بسیج این ظرفیت را دارند که الگو باشند. برای اینکه یک الگوی دانشگاهی، پزشکی و بهداشتی باشید چه شرایطی وجود دارد؟ یکی از لازمه‌ها توسعه علم در این زمینه‌ها، دیگری خدمت صادقانه و ایمان نداشتن توقع شناخت برای انجام کار خیر است.

ایشان فرمودند: فرق شما با همه نظام های بهداشتی و درمانی این است که مشکل سلامت و شفا، انسان هایی است که دو بعدی هستند و دو جان دارند. علاوه بر حيات حيواني، حيات ديگري نيز وجود دارد كه در آن مرگ، حيات، درد و شفا وجود دارد. بنابراین یکی از الزاماتی که باید بدان پرداخت، موضوع انسان در بهداشت اسلامی در هر دو بعد آن است.

حاج صادقی گفت: همچنین باید به سلامت جان و روح مردم در مراکز درمانی و بیمارستان ها توجه کنیم. نوع مدیریت درمانگاه ها و بیمارستان ها و مراکز آموزشی و دانشگاهی باید به گونه ای باشد که هر دو بتوانند در آنجا به سلامت برسند. ما امروز به شدت به سلامت روان نیاز داریم. در امر آرامش و رضایت در زندگی باید پیشرفت کرد.

وی ادامه داد: ایمان و اخلاق خود را در مراقبت های بهداشتی تقویت کنید. تشکیل هیئت سلامت؛ پروژه امام رضا بخشی از این توصیه است. اگر این شورا فعال شود برای یازده کمیته ای که دارد اتفاقات خوبی می افتد.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: مراقب باشید فضای کشورتان را منفعل نکنید. ما یاد گرفتیم که خودمان را تغییر دهیم به جای اینکه اجازه دهیم محیطمان ما را تغییر دهد. اگر رعایت حجاب در جامعه تضعیف می شود نباید در مراکز شما اتفاق بیفتد و باید چارچوب ها سست شود. در رأس فداکاری و خدمت باید بر اصول و چارچوب بایستیم. در محیط دانشگاه و بیمارستان نباید تسلیم شرایط باشیم، البته با ادبیات خیرخواهانه، پزشکی و دوستانه، بلکه باید از محیط زیست محافظت کنیم. همچنین، مزایا و معایب فعالیت های شما باید به دقت در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید