بد خطابی عجیب بازیگران فضای مجازی جریان انقلاب/ مراقب تحلیل های غلط و ناامید کننده باشید


ساعت: 20:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891036

در روزهای اخیر برخی رسانه ها و کانال های غیررسمی گزارشی با عنوان «ضعف جریان انقلاب در فضای مجازی» منتشر کردند که بیشتر شبیه به تحلیل نقاط ضعف، فراخوانی نادرست، مشکوک و مخرب و مشابه گزارش ضد انقلاب است. رسانه های انقلابی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهای اخیر برخی رسانه ها و کانال های غیررسمی گزارشی با عنوان «ضعف جنبش انقلاب در فضای مجازی» منتشر کردند که بیشتر به تحلیل نقاط ضعف، فراخوانی دروغین، مشکوک و مخرب شبیه گزارش ضد انقلاب شباهت دارد. رسانه ها. ; اگرچه سطوح ارتباطی نویسنده یا نویسندگان قابل تأیید است.

در این گزارش که به هیچ وجه مدل نمونه گیری و تحلیل محتوای آن را توضیح نمی دهد و اساساً مبتنی بر هیچ تحلیل یا پیشنهاد فنی و علمی نیست، به نظر می رسد به جای تحلیل کلان داده در عصر مانیتورهای هوشمند، نمونه برداری هدفمند به صحبت کند، او به تحلیل او کمک کرده است. این گزارش نقاط قوت را به عنوان نقاط ضعف نشان داد و به جای اشاره به نقاط ضعف دقیق و واقعی که به بهبود کمک می کند، نقاط ضعف را سانسور کرد! سوالی که جهت گیری و مشکوک بودن این گزارش را تایید می کند.

از سوی دیگر در حالی که اطلس جامع فضای مجازی که توسط مرکز تحقیقات فضای مجازی صدا و سیما به عنوان یکی از متولیان اصلی نظارت بر این حوزه تدوین شده و نتیجه آن در تصویر این گزارش آمده است، نشان می دهد. که تا سال 1400 بیشترین محتوای مربوط به احساس شادی در فضای مجازی به ترتیب در ایام نوروز، ولادت حضرت معصومه (س) و عید سعید فطر و غم انگیزترین محتوا در ایام عید فطر تولید شده است. تاسوعای حسینی، شب قدر و عاشورا; این گزارش به عمد و در آماری که با هیچ یک از پیشنهادات فنی و خروجی مانیتورها همخوانی ندارد، تولید محتوای انقلابی در اینستاگرام یک درصد است! 2 درصد در توییتر! و در تلگرام زیر به یک درصد اشاره کرد! داده هایی که به نظر می رسد عمدتا آدرس اشتباهی برای باقی ماندن نقاط ضعف و دادن جای خود به نقاط قوت است! این موضوع از دیگر دلایل تثبیت خط محتوایی این گزارش توهین آمیز با رسانه های صهیونیستی یعنی استناد به خط استیصال و پیشنهادهای غیرفنی برای سانسور داخلی قدرت در مواردی است که در تضاد با دشمن است. .

فضای مجازی محیطی سیال است که بر اساس شاخص هایی مانند گنجاندن پیام های مولد و شاخص های مصرف محتوا، به جای تعداد و حجم آن ها با شاخص های کمی محدود و ابتدایی، شکل می گیرد. بدون شک در بسیاری از موارد حجم و تعداد مطالب جریان های مقابل بسیار بیشتر است، اما قطعا آمار یک درصدی از حجم پست های ارزشمند، آمار مغرضانه ای برای کاشت ناامیدی است.

جالب اینجاست که این گزارش حاکی از آن است که راه حل ساده فضاسازی در فضای مجازی، جریحه دار کردن احساسات مردم است. در این گزارش همچنین آمده است که جریان انقلاب به کامنت گذاری مشغول است و به طور غیر مستقیم کاربران را از این کار منع کرده است!

این در حالی است که علاوه بر لزوم ایجاد محتوای موثر و جذاب، یکی از موثرترین اقدامات در فضای مجازی بحث و اعلام افکار عمومی یا به اصطلاح اظهار نظر و گرایش به همراه تولید و تولید است. انتشار مطالب موثر که یکی از مهمترین نکات است، قدرت انقلاب محسوب می شود.

نگاهی به اکانت های ضدانقلاب به ویژه اکانت های مرتبط با رژیم صهیونیستی نشان می دهد که آنها از انبوه اظهارنظرها علیه خود خشمگین هستند! و این سوال باعث انفعال برخی از آنها شد و جالب اینجاست که دقیقاً همین جریان خارجی و برخی ضدانقلاب داخلی دقیقاً از همین روش برای ایجاد حق نظر برای مؤثرترین جبهه انقلاب و به اصطلاح استفاده می کنند. آنها سعی می کنند افراد موثر را در دفاع قرار دهند. اکنون استفاده از این تکنیک برای دفع ضدانقلاب در این گزارش تلویحاً مردود است و این به معنای انگیزه دیگری برای تضعیف جبهه انقلاب به نفع دشمن است!

جالبتر اینکه در این گزارش خبری از ضعف های واقعی انقلاب در فضای مجازی و رسانه ای از جمله عدم هماهنگی گروه ها و جریان های مختلف انقلابی، شبکه های مجازی متصل و حاکمیت بیرونی در فضای مجازی نیست. که به فیلترینگ و حذف گسترده متوسل شد و نیاز به شبکه ملی اطلاعات از کاربران انقلابی نشان می دهد که برخی مجموعه ها و گروه ها مشغول آسان ترین کار یعنی مشاهده ساده بدون طراحی و تولید هستند! و عدم دخالت در تولید محتوا، انفعال عجیب برخی گروه های امنیتی در برابر فساد و فحشا آشکار و شبکه های ضد امنیتی و شایعه سازی سایبری، انشعاب کانال ها و تریبون ها به نام انقلاب، مانند کانال هایی که اخیرا شناسایی و منحل شده و … قابل مشاهده نیست.

در روزهای آینده اظهارات فنی بیشتری در خصوص اصول موضوع و این گزارش مشکوک منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید