رویکرد تزیینی کارکنان غیراستراتژیک فضای مجازی را بلاتکلیف رها کرد/عدم قانون و نگاه غلط والدین؛ علت ناهنجاری های دوران کودکی


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834296

معصومه نصیری گفت: نگاه واقع بینانه به فضای مجازی مانند کشورهای اروپایی باعث می شود فرصت ها و تهدیدها را در کنار هم ببینیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه نصیری، قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران در گفت و گو با تیتریک با بیان اینکه «تاکنون نفوذ شبکه های اجتماعی را جدی نگرفته ایم»، گفت: عدم اولویت بندی منجر به عدم اقدامی شده است.

نصیری افزود: در رویکردهای مواجهه با شبکه های اجتماعی به قول خودشان سه رویکرد خوش بینانه، بدبینانه و واقع بینانه برای مخاطب در قانون گذاری و تصمیم گیری داریم. این موضوع نیز حاکم خواهد شد.»

وی گفت: برخی مسئولان مدتی است که به فضای مجازی خوشبین هستند و هیچ راهبردی برای آن ندارند.

نصیری افزود: نگاه واقع بینانه به فضای مجازی مانند کشورهای اروپایی باعث می شود فرصت ها و تهدیدها را در کنار هم ببینیم، زمینه رشد و قانون گذاری و مدیریت تهدیدات را فراهم کنیم.

وی گفت: متأسفانه ما به سواد رسانه ای زینت الایامی نگاه می کنیم و آن را به عنوان یک فرآیند نادیده می گیریم.

نصیری افزود: مخاطب باید توانایی زندگی در فضای مجازی را داشته باشد، بسیاری از ناهنجاری ها در شبکه های اجتماعی متاثر از ضعف بینش و قانون نبودن والدین است، متاسفانه بچه ها در کارهای مجازی در حال تبدیل شدن به محلی برای کسب درآمد و تبلیغات هستند.

وی گفت: در کشورهای دیگر پروتکل ها و قوانین خاصی در خصوص حضور کودکان در فضای مجازی وجود دارد و کودک در فضای واقعی و مجازی حق شهروندی دارد که باید مانند سایر کشورها در این زمینه قوانینی داشته باشیم.

قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: مجازات های قلدری سایبری باید بازدارنده باشد و آموزش از قبل در نظر گرفته شود، چرا که اثربخشی مجازات حدی دارد، اما آموزش سواد رسانه ای معنادارتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید