التهاب ارز مبنای کارشناسی ندارد/ اقدامات فضای مجازی و دلالان باعث ناهنجاری در بازار ارز می شود

ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921172

محمد صفایی گفت: افزایش قیمت ارز مبنای کارشناسی ندارد. متاسفانه برخی از اقدامات فضای مجازی و اقدامات برخی افراد و دلالان در این حوزه؛ همین امر باعث این ناهنجاری ها شده است.

محمد صفایی نماینده مردم گناباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی بیان کرد: گرانی ارز مبنای کارشناسی ندارد و بیشتر مردم وارد این حوزه می شوند و بازار ارز را از مسیر طبیعی خود خارج می کنند. متاسفانه برخی از اقدامات فضای مجازی و اقدامات برخی افراد و دلالان در این حوزه؛ همین امر باعث این ناهنجاری ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی برای تامین منابع ارزی کالاهای اساسی نداریم، گفت: واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات همچنان از طریق ارز نیمایی انجام می شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: قاعدتا با فروکش شدن التهاب بازار ارز و کاهش قیمت آن، قیمت سایر کالاها مانند خودرو که به این ترتیب دچار نوسان قیمتی شدند، باید برگردد. به حالت قبلی . ما به ندرت شاهد چنین اتفاقی در کشور بوده ایم. امیدواریم دولت با اتخاذ تدابیر لازم از سوء استفاده دلالان جلوگیری کند و پس از عبور از این بحران ارزی قیمت کالا به حالت قبل بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید