والدین نقش مهمی در مطالعه کودکان دارند/ کتابخوانی باید از دوران کودکی در کودکان نهادینه شود


ساعت: 18:50
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886194

حدیث جلیلی گفت: والدین باید ارتباط کودک و کتاب را در دوران کودکی نهادینه کنند و یکی از این راهکارها بردن کودکان به کتابخانه و انتخاب کتاب مورد علاقه خود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حدیث جلیلی نویسنده و کارشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: دوران کودکی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین دوران زندگی انسان است که در طی آن شخصیت هر فرد شکل می گیرد.

وی ادامه داد: کتابخوانی باید از دوران کودکی در کودکان نهادینه شود تا با عادت به مطالعه باعث رشد اخلاقی آنها شود.

جلیلی با بیان اینکه نقش والدین در مطالعه کودکان بسیار مهم است، افزود: کتابخوانی در دوران کودکی باعث شکل گیری رفتار اجتماعی در کودکان می شود و این اهمیت بر گفتار و پیشرفت تحصیلی کودکان در نوجوانی تأثیر می گذارد.

این نویسنده بیان می کند: کودک با مطالعه کتاب و توجه به داستان ها و شخصیت های آن، تجربیاتی به دست می آورد که می تواند در زندگی از آن استفاده کند و از سوی دیگر دایره لغات کودکان افزایش و حافظه بلندمدت آنها تقویت می شود.

وی گفت: والدین باید ارتباط کودک و کتاب را در دوران کودکی نهادینه کنند و یکی از آن راهکارها این است که کودکان را به کتابخانه ببرند و بگذارند در میان قفسه های کتابخانه قدم بزنند و کتاب های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

گلمی با اشاره به اینکه کودکان به عنوان یک سرگرمی دوست دارند در کتابخانه کتاب بخوانند و انتخاب کنند، افزود: رفتن به کتابخانه باید به عادت تبدیل شود.

این کارشناس تاکید می کند: کودکان شباهت زیادی به والدین خود پیدا می کنند و این در روانشناسی ثابت شده است، بنابراین اگر والدین کتاب بخوانند، فرزندانشان نیز ناخودآگاه یاد می گیرند.

وی گفت: کتاب خواندن برای کودکان مهارت شنیداری و گفتاری آنها را تقویت می کند و آنها را برای درک کلمات نوشته شده آماده می کند.

جلیلی در خاتمه خاطرنشان کرد: کتاب بهترین دوست برای کودکان است و آنها را با دنیای ناشناخته ها آشنا می کند، والدین باید فرزندان خود را با این دنیا آشنا کنند و ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید