فرهنگ مطالعه باید بیشتر در جامعه نهادینه شود

ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785091

حجت الاسلام فاضلی پور گفت: همه ما باید تمام تلاش خود را برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه انجام دهیم تا هدف آموزش و پرورش که کمال و رشد فرهنگی جامعه است محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام اسحاق فاضلی پور رئیس تبلیغات اسلامی میناب در حاشیه گرامیداشت هفته کتاب و کتاب در گفتگو با خبرنگار هرمز با استناد به آیات قرآن از بهترین ها را انتخاب می کنند. در قرآن کریم 322 مرتبه کتابت به 37 شکل مختلف به کار رفته است. به عنوان مثال، واژه کتاب، کتاب و صحیفه 263 بار در قرآن ذکر شده است. سوره حمد فاتحه الکتاب نام دارد و در ابتدای سوره دوم قرآن از کلمه کتاب استفاده شده است و باز در جایی از این کتاب بزرگ خداوند متعال شرح کتاب شما (و کتب فی النفس) را قرار داده است. ).

وی ادامه داد: همچنین روایات متعددی وجود دارد که اهمیت کتاب و کتابخوانی را در زندگی معصومین نشان می دهد تا جایی که معصوم مطالعه، مطالعه و تفکر را برای امت واجب می داند.

رئیس تبلیغات اسلامی میناب افزود: رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی می فرمایند: کتاب دروازه های آن به سوی دنیای وسیع علم و دانش است و کتاب خوب یکی از بهترین ابزار برای کمال انسان است. او که کاری به این دنیای زیبا و جانبخش ندارد، کتاب دنیای کتاب، ؛; بی تردید از مهم ترین دستاورد بشری و همچنین از الهی ترین و انسانی ترین معارف محروم است. برای ملتی ضرر بزرگی است که مردمش با کتاب سر و کار نداشته باشند و برای فردی موفقیت بزرگی است که با کتاب آشنا باشد و همیشه از آن استفاده کند، یعنی چیزهای جدید بیاموزد.

فاضلی پور به راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین عوامل برای این امر ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام کتابخوانی در بین عموم جامعه است. برای ایجاد حس نیاز و انگیزه باید مرحله آگاهی را طی کرد. با کمک رسانه های جمعی، بروشورها و تابلوهای اعلانات و جلسات معرفی و نقد می توان مرحله آگاهی را برای مخاطب ایجاد کرد.

وی همچنین به راهکارهایی برای فرهنگ سازی کتابخوانی در خانواده اشاره کرد و گفت: عادت به مطالعه برای والدین، اعضای خانواده را به پذیرش این موضوع ترغیب می کند. آنها به راحتی جذب کتاب می شوند، جذب آن می شوند و مطالعه در زندگی آنها ضروری به حساب می آید.

رئیس تبلیغات اسلامی میناب ادامه داد: همه باید تمام تلاش خود را برای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه به کار گیریم تا هدف آموزش و پرورش که دستاورد و رشد فرهنگی جامعه است محقق شود.

فاضلی پور اذعان داشت: برای اهمیت عنصر کتاب در توسعه جامعه بشری همین بس که همه ادیان آسمانی و بزرگان تاریخ بشر به واسطه کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری با تأمل در کتاب و فرهنگ سازی تقویت می شود. تبادل.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید