نهادینه شدن فرهنگ خویشتن داری؛ نجات دهنده جامعه از آسیب / فرهنگ که امید را در دل مردم نگه می دارد


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816414

تعدادی از علمای شیعه و سنی گفته اند: نهادینه کردن فرهنگ خویشتن داری، جامعه را از آسیب ها نجات می دهد، فرهنگی که امید را در دل مردم نگه می دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور روحانیت با تبریک میلاد امام عصر (عج) در گفت و گو با عصر هامون اظهار کرد: وجود امام زمان (عج) و مهدوی دو تهدید بود. حرکت ابتدا متوجه روح مکرم حضرت مهدی (عج) شد، به طوری که خداوند تبارک و تعالی ولادت آن حضرت را از نظر و دید پنهان داشت.

وی ادامه داد: روایتی داریم که وجود شیرین حضرت حجت و انبیای الهی شباهت هایی دارد و این موضوع در داستان ها از جمله ولادت حضرت موسی و حضرت ابراهیم که ولادت آن حضرت از دید انسان مخفی است اشاره شد.
این کارشناس مذهبی گفت: از ولادت مخفیانه امام زمان (عج) داستان های زیادی داریم که دلیل اصلی آن این است که دشمن در بدو تولد به دلیل اطلاع از وجود نازنین حضرت حجت فرزند امام به دنبال نابودی ایشان بود. حسن عسکری منجی عالم بشریت و ویرانگر همه ظالمان است.
وی افزود: حاکمان زمان برای نابودی امام زمان (عج) با ولادت تدبیری اندیشیدند، من 12 وارث دارم، این مطلب بسیار نقل شده و ما شیعیان را نیز در قرن بیستم می نامند.
اصغری حسامیه افزود: دشمنان وقتی به 12 وارث نگاه کردند، دیدند امام حسن عسکری(ع) یازدهمین وارث پیامبر(ص) است و دانستند که امام زمان(عج) دوازدهمین فرزند امام یازدهم است. پس یازدهمین وارث پیامبر (ص) امام حسن عسکری (ع) را زندانی کردند و به سامره بردند و در عسکر (لشکرگاه) نگهداری کردند.
وی ادامه داد: علت نگهداری امام حسن عسکری(ع) در پادگان ها این بود که به محض به دنیا آمدن فرزندشان دوازدهمین وارث پیامبر(ص) و منجی عالم بشریت، پدر و پسر و جریان وارثان پیامبر اکرم (ص) را متوقف کن.
دلایل پنهان داشتن بارداری مادر امام زمان (عج)

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روایات زیادی وجود دارد که امام حسن عسکری(ع) و اهل بیتش تحت کنترل شدید حکومت بوده و به همین دلیل خداوند حتی نرگس خاتون را مادر امام زمان(عج) قرار داده است. باردار از نظر پنهان شد و هیچ نشانه ای از بارداری نشان نداد.
وی ادامه داد: حتی در شب نیمه شعبان که حکیم منزل امام حسن عسکری(ع) بود، امام به او فرمود بمان که امشب خداوند به من فرزندی می دهد، پرسید خدا از چه کسی می دهد. تو بچه ای دارم حسن عسکری (ع) به نرگس گفت حکیمه حنوم خندید و تعجب کرد که نرگس حنوم حامله نیست و هیچ نشانه ای از حاملگی ندارد که می خواهد همان شب بچه اش را به دنیا بیاورد.
وی گفت: روایتی داریم از علائم جسمانی مادر امام زمان (عج) که ضعیف و لاغر بود، زنی که لاغر شده، حاملگی و عواقب آن را بیشتر نمایان می کند، هر چند باید مشخص می شد که او حامله بود، اما خداوند آن را از چشم دشمنان پنهان کرد، بنابراین حکیمه حنوم نیز از حاملگی نرگس تعجب کرد. امام حسن عسکری (ع) فرمود این وعده خداوند مبارک و متعالی است.

عسگری حسامیه ادامه داد: حکیمه خاتون نقل می کند که وقتی نماز شب خواندیم، بعد تأخیر کردیم تا برای نماز صبح آماده شویم. الف) متولد شد.

کمتر کسی می توانست امام زمان را ببیند


به گفته وی، لحظه و نحوه ولادت و نشانه های پس از آن، آیه شریفه و حالت عبادت امام زمان (عج) از معجزاتی است که نشان می دهد ایشان مانند عیسی که در گهواره صحبت می کند، کودک بوده است. . از جانب خدا و دلیل خلقت. خدای ناکرده پس از ولادت آن حضرت، وجود گرانقدر امام زمان (عج) از چشم خلایق پنهان ماند، به استثنای محرمین و چند نفر از شیعیان که با امام حسن عسکری (ع) ملاقات کردند. . ac).


این کارشناس افزود: از آنجایی که امام حسن عسکری(ع) در پادگان نظامی زندگی می کردند، سفر به پادگان بسیار سخت و کنترل شده بود، اما روایتی داریم که از شهرهای دور و نزدیک ایران، عراق و مدینه حضور داشتند. خیلی جاهای دیگر آمدند با ایشان چون بالاخره توانستند با امام ملاقات کنند، یکی از سؤالاتشان این بود که امام ما کیست، بعد از اینکه آقا به برخی از این افراد وجود نازنین حجت را نشان دادید و به برخی از آنها گفتید که ایشان وارث من است که بر جنازه ام دعا می کنم.


وی گفت: حدود پنج سال از عمر امام عصر(عج) به صورت غیبت و پنهان از چشم مردم سپری شده است، در این پنج سال افراد مختلفی به آن زیارت می کنند اما زمان شهادت امام حسن(ع) است. عسگری (ع) برای اولین بار در راه بار به صورت علنی و با حضور انبوه جمعیتی که برای تشییع حاضر شده بودند حضور یافت و معرفی شد.

6c7119d5 b03c 4f72 8361 4a8104b440de خبر خاکستری


انحراف از فرهنگ اصیل مهدوی; تهدیدی برای فرهنگ مهدویت


عسگری حسامیه افزود: وقتی جعفر قداب پرسید برادرم امام حسن عسکری(ع) چگونه فرزندی دارد که من از او بی اطلاعم، در این گروه افراد زیادی بودند که در آن پنج سال امام زمان(عج) را دیدند، شهادت دادند. در تاریخ معینی که به محضر امام حسن عسکری (ع) رسیدیم، این فرزند را که دوازدهمین جانشین رسول خدا و منجی عالم بشریت خداست، به ما معرفی کردند.


به گفته وی، خداوند بدین ترتیب وجود گرانقدر امام زمان(عج) را از گزند دشمنان و گزند آنان حفظ کرد، اما دومین خطری که سیر مهدویت را تهدید می کند، انحراف از فرهنگ اصیل مهدویت است.


این کارشناس مذهبی ادامه داد: خداوند این خطر دوم را با معجزه برطرف نمی کند، اما ما شیعیان باید در کسب معارف اهل بیت(ع) وقت شناس باشیم و سعی کنیم در علم و حدیث جدی باشیم.اهل بیت(ع) -بیت (ع) باشیم، به دستور ایشان عمل کنیم و تکلیف خود را بدانیم و آن را در زندگی خود به کار گیریم تا قربانی انحرافات عقایدی که در دوران مهدویت رخ داده است نشویم و در امان و امان باشیم.


وی افزود: خداوند از طریق معجزه از این جریان حمایت نمی کند، بلکه باید با مطالعه فرهنگ اهل بیت(ع) و آشنایی با معارف آنان، خود را حفظ کنیم تا بتوانیم زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم. سن (عج) و آنچه می خواهند ما باشیم.



منجی موعود بشریت را از تاریکی و ظلم نجات خواهد داد


مولوی ریگانیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: همه مورخان بر ظهور منجی اتفاق نظر دارند و در کتب معتبر اهل سنت احادیث زیادی در این زمینه وجود دارد. منابع حدیثی اهل سنت به ظاهر او اشاره کرده اند.


وی افزود: اهل سنت معتقد به ظهور منجی، احادیث و روایات منسوب به شخص پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند که ایشان خصوصیات ظاهری منجی عالم بشریت را به گونه ای بیان می کند که فردی مانند من و نام من و نسل من برای نجات بشر ظهور می کنیم و همه علمای اهل سنت به اکثریت این حدیث را می پذیرند.


امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: فراهم آوردن زمینه ظهور امام زمان (عج) از وظایف همه مردم و مسئولان است. حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای نجات همه جهانیان ظهور می کند و عدالت در جهان برقرار می شود.


وی افزود: اعتقاد به ظهور، ابراز محبت و گسترش فرهنگ مهدویت در بین شیعه و سنی رایج است و در کتب اهل سنت به ویژه در صحیح بخاری و وجود امام زمان (عج) روایات فراوانی وجود دارد. ) سمت راست آنها و ظهور مسلم است و همه منتظر ظهور آن هستیم.


این عالم اهل سنت با بیان اینکه همه ما معتقدیم پایان ظلم در دنیا کسی جز قائم آل محمد نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز کشورهای ظالم به مستضعفان جهان ظلم می کنند، عاقبت به همه مظلومین دنیا می پردازند. دنیا منتظر ظهور او هستند


وی با نقل روایتی از پیامبر اسلام (ص) افزود: بر اساس فرمایشات پیامبر (ص) قوم من هرگز هلاک نمی شوند زیرا مردی مانند مهدی موعود دارند که از هلاکت نجات می یابد.


ریگانیان با تاکید بر اینکه باید برای گسترش فرهنگ مهدویت در سراسر جهان تلاش بیشتری کنیم، گفت: محققین و روحانیون در کشور ما پیشگامان کشورهای اسلامی و پیشگامان مهدویت هستند. آنها باید برای معرفی نشانه های ظاهری تلاش کنند و نسل منتظر را برای تسریع در ظاهر خود تربیت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید