ایران از آذربایجان و ارمنستان می خواهد که خویشتن داری کرده و از تشدید درگیری خودداری کنند

ساعت: 20:56
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784920

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با ابراز نگرانی از درگیری‌های نظامی جدید در مناطق مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو طرف را به خویشتنداری و پرهیز از تشدید درگیری دعوت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) با ابراز نگرانی از درگیری های نظامی جدید در مناطق مرزی جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو طرف را به خویشتنداری و خویشتن داری دعوت کرد. از تشدید درگیری خودداری کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه بر لزوم احترام طرفین به مرزهای به رسمیت شناخته شده بین المللی تاکید کرد و از دو کشور خواست تا اختلافات خود را از طریق گفت و گو و راه های مسالمت آمیز حل کنند.

حاتب زاده تنش های کنونی را برای روند تدریجی صلح و پیشرفت منطقه خطرناک توصیف و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته آماده کمک به کشورها در حل اختلافات و برقراری ثبات و امنیت در منطقه است.

لازم به ذکر است امروز گزارش هایی مبنی بر ادامه درگیری در مرز شرقی ارمنستان با جمهوری آذربایجان منتشر شد.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از پارلمان ارمنستان گزارش داد که 15 سرباز ارمنی در درگیری در مرز این کشور با آذربایجان کشته شده اند.

اینترفاکس همچنین گزارش داد که وزارت دفاع ارمنستان امروز اعلام کرد که 12 سرباز ارمنی توسط جمهوری آذربایجان اسیر شده اند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که ارمنستان را مسئول تشدید عمدی تنش ها در مرزهای دو کشور می داند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید