اساس هر جامعه انسانی دوستی و همدلی با یکدیگر است/ فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه نهادینه شود.


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855090

فرامرز دانش از برگزاری مراسم باشکوه صلح و آشتی دو خانواده زردکوهی چند سال بعد در شهر سرباز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون فرامرز دانش فرماندار سرباز گفت: مراسم صلح و آشتی پس از چهار سال بین دو خانواده زردکوهی که منجر به کشته و زخمی شدن و آوارگی چند نفر شد، سرانجام از طریق علما، اولیای دم و ریش سفیدان در روستای ماچکور برگزار شد. وی بازداشت شد و پس از فوت خانواده های کشته شدگان و مجروحین، قرارداد صلح و سازش بین خانواده های درگیر امضا شد.

وی افزود: قلب هر جامعه انسانی دوستی و همدلی است که باعث رشد و شکوفایی می شود و هدف آن مصلحت نیست بلکه آرامش خود مصلحت است.

فرماندار سرباز گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند که مصالحه مردم از نماز سال ها بهتر است، اما صلح در اسلام مبتنی بر صداقت، احترام عمیق به حقوق بشر و علاقه زیاد به حفظ است. زندگی، مال، ناموس و آزادی اندیشه، انتخاب آگاهانه انسان بستگی دارد.

وی افزود: برنامه ریزی صحیح فرهنگی و وجود نقشه راه پیشگیری از مناقشه باید در اولویت قرار گیرد و نقش معتمدین، ریش سفیدان و روحانیون می تواند ابزاری برای حل اختلافات محلی باشد.
دانمارکی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در هیچ منطقه ای جز با اتحاد، همدلی، امنیت و آرامش امکان پذیر نیست، گفت: شهرستان سرباز با داشتن دانشمندان برجسته و فرهیخته ای که در کشور شناخته شده اند، فرصتی برای این منطقه است. . اعتقاد بر این است که فرهنگ صلح و آشتی، وحدت و همدلی را در جامعه نهادینه می کند.

فرماندار سرباز افزود: درگیری دو خانواده زردکوهی در روستای سرکور از سال 96 به دلیل اختلافات خانوادگی آغاز شد و هر از چند گاهی رخ داد که در درگیری سال 1378 یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید