باید ضرورت تقویت طرح های اوقات فراغت/ فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم.


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881753

حجت الاسلام مشرفی با تاکید بر وظیفه والدین و مسئولان برای تبیین موضوع حجاب برای فرزندان جامعه، گفت: بانوان باحجاب خدمتگزار لشکر خدا هستند و چاره ای جز نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نداریم. حفظ سلامت خانواده و جامعه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام محسن مشرفی در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: یکی از مسائلی که ذهن وزرا و والدین را به خود مشغول می کند دغدغه تربیت و آسیب رساندن به فرزندان است که باید برای نجات و هدایت به ریسمان الهی چنگ بزنند. آنها

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: وقتی مردم هم به قرآن و هم به عترت متصل شوند، اتصال به «حبل الله» یا ریسمان الهی محقق می شود. زیرا این دو جدایی ناپذیرند.


کلاس های اوقات فراغت با محوریت آموزش قرآن بود

وی با بیان اینکه طرح تابستانی اوقات فراغت آغاز شده اما کافی نیست و باید تقویت شود، افزود: باید از فضاهای آموزشی، مساجد و دانشگاه ها در این حوزه استفاده شود و برنامه های شاد و متنوع برگزار شود و موضوع اصلی برنامه ها آموزش داده شود. قرآن و تفسیر آن است.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به روز ادبیات کودک تاکید کرد: باید زیارت مساجد را برای فرزندانمان آسان کنیم و خرج نکنیم چرا که خوب نیست بچه ها و جوانان ما با قرآن و اهل بیت انس نداشته باشند. آل بیت (ع).

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در روایت آمده است که در روز قیامت سه گروه به درگاه خداوند شکایت می کنند: مسجد ویران که مردم در آن نماز نمی خوانند، عالمی که در میان جاهلان تنها مانده است و قرآن متروک و غبار آلود. ‘an، که خوانده نمی شود.

وی با تبریک ایام ده روز امامت و ولایت و روز عرفه گفت: 30 تیرماه سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف است و وظیفه خود می دانیم که در این عرصه نهایت تلاش خود را انجام دهیم. از این فرهنگ اصیل اسلام پاسداری کنیم.


حجاب و عفاف یک مسئله شخصی و خانوادگی نیست

حجت الاسلام مشرفی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف یک موضوع شخصی و خانوادگی نیست که ما را به هر نحوی ایجاب کند، تصریح کرد: بدحجابی و بی حجابی بنیان خانواده ها را به خطر می اندازد و آسیب های جدی به جوانان و جامعه وارد می کند. مصلحت جامعه و نسل آینده را نمی توان فدای فقدان همت و خرد افراد بی تفاوت کرد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: عده ای نمی فهمند که در بحث عفاف و حجاب با خود و جامعه چه می کنند، اما عقلاً والدین و مسئولان متوجه می شوند.

فرمود: به فرموده امام صادق (علیه السلام) حق بندگی سه چیز است: اول اینکه بدانی هر چه داری برای خداست، یعنی بر خودت و بدنت مالکیتی نداری و ما از آزادی دم می زنیم. این آزادی محدود است، ثانیاً خرج کردن این پول در جایی که خدا می خواهد به این معناست که اگر خدا چیزی به شما داده است، حق ندارید آن را در راه های غیر خدا خرج کنید. مرد باید زیبایی خود را در جای خود به نمایش بگذارد و اگر زنان از این راه الهی خارج شوند و با پوشش نامناسب وارد فضای عمومی جامعه شوند، پیاده دشمن می شوند.

حجت الاسلام مشرفی با تاکید بر وظیفه والدین و مسئولان برای تبیین موضوع حجاب برای فرزندان در جامعه، گفت: بانوان باحجاب خدمتگزار لشکر خدا هستند و چاره ای جز نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه برای حفظ سلامت نداریم. از خانواده و جامعه بیایید به قانون خدا احترام بگذاریم و به این راحتی در مورد سرنوشت فرزندان و خانواده خود قضاوت نکنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید