ضرورت اصلاح تفکر اقتصاد اوقات فراغت در محافل دانشجویی

ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789610

فرهنگ کار و اقتصاد اوقات فراغت در بین دانشجویان باید با یک چرخش راهبردی اصلاح شود و این مجموعه فعال و پویا در توسعه فرهنگ کارآفرینی و شکل‌گیری محیط زیست فناورانه در ساراس نه اینکه بخشی از مشکل باشد، جهادی عمل کند. بخشی از راه حل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم به نقل از طوس در صبح فرمودند:

همانا فرشتگان برای او بال گشودند تا جوینده علم را خشنود سازد. (ترجمه حدیث نصب شده در دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور)

ضمن گرامیداشت شانزدهمین خطر، روز دانش آموز و یاد و خاطره دانش آموزان شهید، مهمترین رسالت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی، کسب علم و استفاده بهینه از این دانش برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. چالش ها و مسائل.

دانشجویان و جوانان عزیز بدانیم که در ایران اسلامی مقام معظم رهبری 40 سال است که با تمام توان در کنار نخبگان و دانشجویان ایستاده است و کلیدواژه سخنان ایشان عباراتی چون تولید علم دانش بنیان، نرم افزار است. حرکت، هوش مصنوعی و غیره

اوج این حمایت همان جایی است که معظم له فرمودند در دفاع از جامعه نخبگان و از حرکت علمی کشور به جان خود کوتاه نمی آیند.

امروز امید مقام معظم رهبری به دانشجویان و اساتید دانشگاه و نخبگان کشور است چرا که این قشر مجاهد در عرصه علم و اندیشه و ایمان هستند و در این مسیر شاگردان صراحی باید مرجع علمی، اخلاقی و معنوی باشند و باشند. متمدن

دانش آموزان موفق سرخس به عنوان پیشرانان توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی باید با برنامه و نگاه محوری در جهت رفع مشکلات مربوط به توسعه و پیشرفت شهرستان تلاش کنند.

جوانان، دانشجویان و اساتید دانشگاه سرخس نباید بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه تولید علم و بسترهای جدید به ویژه در حوزه هوش مصنوعی را به عنوان یک موضوع مهم و آینده نگر در مهندسی و پزشکی رها کنند. . آن را امتحان کنید.

در مسیر جهاد علمی و عملی باید مواظب باشیم که افراد نالایق و نالایق که فرهنگ ما را می شناسند نتوانند در ذهن و اندیشه مریدان سرخسی القا کنند و بدانند که یقیناً با تلاش و یاری خداوند متعال و توسل به اهل بیت -بیت، نخبگان دانشجویی می توانند به قله علم برسند و فناوری را فتح کنند.

اصلاح فرهنگ کار و تفکر اقتصاد اوقات فراغت در بین دانش آموزان با چرخش راهبردی ضروری است و این قشر فعال و پویا باید در جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی و شکل گیری اکوسیستم اکولوژیکی در جهاد سراها اقدام کنند و دانشجویان بتوانند برای مثال، دانشجو باید کارآفرین باشد و برای خود و دیگران شغل و ثروت پایدار ایجاد کند.

انتخاب موضوع پایان نامه ها و پایان نامه ها به گونه ای که گره از مشکلات شهر باز شود، لزوم نگاه مسئله محور در محافل دانشجویی، شناسایی مشکلات همه اقشار و تلاش برای حل آنها، تلاش برای تسخیر دانش. پیک ها، لزوم افزایش ساعات مفید مطالعه و کار، همکاری با شرکت های پیشرو در علم و فناوری استان، تشکیل اکوسیستم کارآفرینی در دانشگاه، تلفیق استراتژی نوآوری با استراتژی تجاری سازی در پروژه های دانشجویی، شناسایی نیازهای بازار و جامعه، همکاری با فن‌آوران و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌گذاران و تجربه در تبدیل ایده‌های نوآورانه و فناوری به محصول این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که «دانشجویان» از منظر تحول‌آفرین باید انجام دهند.

حمایت و هدایت پایان نامه ها و پروژه های دانشجویی در جهت رفع مشکلات گروه ها و سازمان ها، استخدام و جذب مستعدترین دانشجویان در شرکت ها و پروژه ها، ارتباط هوشمند دانشگاه با صنعت و ایجاد پارک علم و فناوری، ارتباط ارزشمند دانشگاه و استفاده از دانش دانشجویان در صنایع شهرستان سرحس حرکت صنایع به سمت استقرار دانش با حضور گروه های دانشجویی، همکاری همه جانبه برای تست تجهیزات و اختراعات و نوآوری دانشجویان در بخش های غیر عملیاتی صنایع و ادارات، شرکت های پشتیبان و شتاب دهنده های دانش بنیان، استفاده از تجهیزات برای تولید جوانان در صنایع و ادارات سرخس و حمایت از تجاری سازی این محصولات فناور، برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، برگزاری اردوهای علم و فناوری، انتقال به دانشگاه نسل جدید، راه اندازی مرکز رشد و نوآوری در دانشگاه ها، حمایت دانشگاه های شهری از فعالیت های فرهنگی دانشجویی، حمایت از دانشجویان ورزشکار، ضرورت تهیه نقشه جامع علمی شهر، برگزاری همایش ها و سمینارهای کارآفرینی برای دانشجویان، ایجاد مرکز نوآوری اجتماعی برای حل پیچیده اجتماعی مشکلات شهر با حضور دانش آموزان و نخبگان، این بخشی از مهمترین «وظایف مسئولان» در قبال دانش آموزان است.

با حضور جهادگران نخبه دانش آموزی، معلمان و جوانان سرخس در میدان عمل و با پیشرفت تحصیلی و استفاده از مدرن ترین فنون و روش های علمی، قطعا آینده روشنی برای شهرستان سرخس پیش بینی می شود.

یادداشت های مصطفی ربانی، استاد دانشگاه و رئیس جامعه اسالمی معلمان دانشگاه آزاد بسیج

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید