مدیران موظفند فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885155

عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب موضوع عمده ای است که باید از سوی مدیران اجرایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد در جلسه ستاد عفاف، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فلسفه های مهم است. از قیام امام حسین ) در عاشورا بود که امروزه کم است و اگر این اهمیت با لحن محبت آمیز در بین مردم بیان شود بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: با انجام آموزش های لازم و صحیح می توان جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب را در بین خانواده، همکاران و جامعه بازگرداند که به دست فراموشی سپرده شده است.

سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه مدیران وظیفه دارند فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نماز جماعت در پارک ها برگزار می شود، بخش های بانوان و آقایان به طور کامل در اتوبوس ها تفکیک شده است. در سایر زمینه ها این امر مصلحت عمومی تلقی می شود و نهی از منکر، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی لحاظ می شود.

نجفی با اشاره به لزوم تعهد کاری همکاران تصریح کرد: کارکنان باید نسبت به مجموعه خود متعهد بوده و اقدامات لازم را برای ارتقاء در همه زمینه ها انجام دهند.

محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکورد در ادامه این نشست افزود: برخی از افراد در بحث حجاب بسیار عادی هستند و برخی تلاش می کنند در عرصه های مختلف که مخاطرات زیادی را به همراه دارد، مطرح باشند.

بیاتی ادامه داد: حجاب را نه تنها زنان بلکه مردان باید رعایت کنند و فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود تا تنش ایجاد نشود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فساد و ناهنجاری ها، جلوگیری از بی دینی و حفظ کیان خانواده رعایت عفاف و حجاب ضروری است.

ماشالا ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و ایثارگری در این دیدار گفت: کسانی که برای خدمت به مردم تلاش می کنند شایسته تقدیر هستند و باید از مسئولان شهرداری برای ارائه خدمات رایگان به شهروندان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب روح عبادت است، گفت: قوانین مربوط به عفاف و حجاب باید در مدارس، دانشگاه ها و خانواده ها نهادینه و فرهنگ سازی شود تا جوانان برای خود حجاب را انتخاب کنند.

یزیدی افزود: باید در پارک ها و سالن های ورزشی فضاسازی شود و خوبی ها و بدی ها در تعاملات اجتماعی فراموش نشود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه این نشست گفت: در حوزه عفاف و حجاب می توان پایان نامه نگاری، همایش و نشست آزاد اندیشی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن خانواده ها را هدف قرار داده است، گفت: مدل پوشش ارائه شده در جامعه اسلامی نیست، اما باید کاری کرد که جوانان فرهنگ حجاب را بیاموزند.

مختاری ادامه داد: اگر آلودگی وارد جامعه دینی شود دامنگیر همه ما می شود بنابراین هرکسی موازین خود را رعایت کند و تلاش کند فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کند.

شهرام هاجوی سرپرست معاونت اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در این دیدار گفت: آسیب اجتماعی امروز یک لحظه نیست بلکه یک روند است و از یک جایی شروع شده و امروز به این مرحله رسیده ایم.

وی گفت: دشمن برای کشور ما برنامه دارد و مهمترین برنامه اش تخریب نهاد خانواده است بنابراین باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار شود.

حاجوی خاطرنشان کرد: حجاب نباید تبدیل به موضوع حکومتی شود، بلکه حجاب در دین ما مطرح است و آثار فردی و اجتماعی زیادی در زندگی ما دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید