فرهنگ مهدویت باید با جلسات تعاملی در دانشگاه ها نهادینه شود/ وجود مقدس امام زمان (عج) مصداق وعده الهی است.


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816883

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) هرمزگان:

اعتمادی گفت: برگزاری جلسات مهدوی در دانشگاه‌ها می‌تواند تأثیرات مهمی در ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد اعتمادی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) هرمزگان در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار هرمز ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) به همه عبادت کنندگان مخلص و عاشقان. منتظر او هستند، گفت: حضرت مهدی (عج) تقارن یافته است که امیدواریم سالی سرشار از خیر و برکت، شادی و خوشی و عاری از هر گونه گرفتاری و بلا باشد. در اقصی نقاط جهان به ویژه جهان اسلام شاهد ناپدید شدن و ریشه کنی ویروس ننگین کرونا هستیم.


فرهنگ مهدویت چگونه در جامعه تحقق می یابد؟

وی افزود: اگر بخواهیم به اختصار به فرهنگ مهدویت اشاره کنیم، باید بگوییم که فرهنگ مهدویت در واقع فرهنگ ارزشی و دینی است، اگر بتوانیم هنجارها و ارزش های والای دینی و اسلامی را به کار بگیریم. در جامعه امروز و همه ما کارگزار به این ارزش ها و عمیقاً به این ارزش ها اعتقاد داریم. قطعاً در راستای تحقق فرهنگ مهدوی در جامعه اسلامی و دینی گام برداشته ایم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) هرمزگان گفت: لازمه سعادت اخروی همه مردم به ویژه نسل جدید و جوان که در واقع منتظر ظهور امام زمان (عج) هستند، ایمان به امام عصر در عصر غیبت ما امام نداریم، باید هم به ظهور امام زمان (عج) و هم به اسلام اعتقاد عمیق داشته باشیم.


از انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان بگویید

اعتمادی ادامه داد: انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جدید و جوان باید با ظرافت های خاص خود همراه باشد. این امر عواقب وحشتناکی خواهد داشت، پس برای انتقال فرهنگ مهدویت باید ظرافت ها را در نظر بگیریم.

وی افزود: نکته مهم بعدی این است که در عصر غیبت امام زمان(عج) باید زمینه ظهور این امام را فراهم کنیم. همه ما به عنوان انسان های منتظر باید خود را برای ظهور امام زمان در خود و جامعه آماده کنیم «توانایی ما در زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج).


آیا تنها با انتظار برای ظهور به دست می آید؟

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) از هرمزگان افزود: مرد راضی نمی شود فقط منتظر ظهور باشد، انتظار با تحرک، نشاط و پویایی همراه است، یعنی منتظر باید باشد. مرد حرکت و تلاش و مبارزه باشد. او نباید فقط منتظر ظهور باشد، بلکه مقدمات ظهور این امام را در عمل، یعنی در رفتار و گفتار و کردار خود فراهم کند، پس باید این آمادگی را برای ظهور و پذیرش این امر ایجاد کنیم. ظهور امام در عموم مردم به ویژه در انتظار. .

اعتمادی همچنین افزود: کسی که به امام زمان (عج) ایمان دارد، باید زمینه ساز ظهور این امام زمان (عج) شود. به عبارت دیگر، قائلین به امام زمان (علیه السلام) باید زمینه ظهور او را فراهم کنند.«و آنچه را که خداوند متعال با ظهور به همگان وعده داده است، برای جهانیان و بشریت آشکار سازد. امام زمان (عج).


وظیفه ما در ایجاد وضعیت مطلوب چیست؟

وی ادامه داد: در صورت تحقق این مهم منتظران واقعی ظهور این امام جماعت برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش می کنند و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. با وجود امام زمان (علیه السلام) است که این وضعیت مطلوب محقق می شود و وظیفه ماست که تا می توانیم این وضعیت مطلوب را ایجاد کنیم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) از هرمزگان نیز گفت: اگر دغدغه عدالت داریم باید انصاف داشته باشیم و عدالت خواهی کنیم و در واقع در عمل باید پایبندی خود را به عدالت و انصاف نشان دهیم. … جهت دار. “


مصادیق فرهنگ انتظار چیست؟

اعتمادی بیان کرد: همه ما مانند منتظران ظهور امام عصر(عج) برای رسیدن به جامعه آرمانی مهدوی، نباید از تلاش دست برداریم، البته تحقق جامعه آرمانی مهدوی و نیز لازمه ایمان و اسلام در مرحله اول; شناخت امام زمان است، سپس شناخت امام این امام و از همه مهمتر التزام عملی به امام این امام.

وی در ادامه بیان می کند: حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مردی شایسته و برجسته است که از سوی انسان متعال برای بشریت منصوب شد و سعادت اخروی انسان را بر اساس ایمان به امام این حضرت بشارت داد. بنابراین باید به این نکته توجه داشت که فرهنگ مهدویت و انتظار باید در منتظر و مؤمن شور و ذوق و امید ایجاد کند. واقعی است.


آیا اعتقاد به امام زمان (عج) می تواند عاملی برای نشاط، پویایی و تحرک باشد؟

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) از هرمزگان تاکید کرد: اعتقاد به امام زمان (عج) عامل نشاط، پویایی و تحرک است. وجود مقدس امام زمان از مصادیق یک وعده الهی است و باید به این نکته توجه داشت که وجود مقدس امام زمان که اکنون در عصر غیبت کبری این امام زمان(عج) است باید به طور کامل درک کند. وجود امام زمان، زنده و حاضر و نمی بینید که او دلیل غیبت امام زمان (عج) نیست، او الهی است.

اعتمادی اذعان داشت: امام زمان (عج) مصداق لطف خداوند هم به بشریت و هم به بشریت است و انتظار به این معنا نیست که در انتظار شرایط موجود خوشحال باشیم، بلکه باید به دنبال تحقق وضعیت مطلوب و ایده آل باشیم. .

وی ادامه داد: بنابراین فرهنگ مهدویت یک فرهنگ ارزشی و دینی است و دین دارای سه عنصر اعتقاد به مبانی دین، اخلاق و التزام به احکام پنج گانه دین و اسلام است. ما دین تک بعدی نداریم که در آن فرد فقط اعتقادات خود را تقویت کند و ادعای دینداری کند، اما به موازات تقویت باورهای دینی باید به احکام نورانی اسلام پایبند بود و رعایت شرع و آنچه را که چه چیزی است را در نظر گرفت. غیر قانونی است. . می چسبند.


چه چیزی در انتظار اخلاق مداری انسان است؟

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) از هرمزگان ادامه داد: باید در کنار پایبندی به احکام نورانی اسلام مظهر اخلاق مداری باشیم. انسان منتظر است، اخلاق نیکو دارد و به احکام نورانی اسلام پایبند است، به اصول دین پایبند است.

اعتمادی در بخشی دیگر از سخنان خود به دیدار رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان و تشریح راهکارهای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در این دیدار اشاره کرد و گفت: به دنبال راهکارهایی برای ایجاد هستیم. اقدامات برای برگزاری جلسات تعاملی با آموزش عالی استان. تا تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جلساتی خاطرنشان کرد: صیانت از اندیشه پاک اسلام و ترویج فعالیت های مهدوی یکی از رسالت های ذاتی این بنیاد است و از این رو برای رسیدن به این هدف، آمادگی داریم با حداکثر توان همکاری داشته باشیم. مرتفع ترین مراکز استان.»

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی مود (عج) هرمزگان گفت: برگزاری دوره های آموزشی ویژه مهدویت و دوره های عملی برای معلمان و طلاب با استفاده از اساتید مرکز تخصصی کوم مهدیسام در دستور کار بنیاد قرار دارد و آمادگی همکاری با این بنیاد را داریم. مراکز عالی در این زمینه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید