مهم ترین دستاورد دفاع مقدس نهادینه شدن آنچه می توانیم انجام دهیم و فرهنگ خوداتکایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در آستانه چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس، میزگرد تخصصی «دستاوردهای حفاظت مقدس و جهاد تبیین» با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان برجسته فرهنگی به دبیری پایگاه خبری دیار آفتاب برگزار شد. سایت.

در این میزگرد اختصاصی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، سرهنگ محمد گودرزی، معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی، عباس خسروانی، کارشناس برجسته فرهنگی بابک روزبه، کارشناس برجسته ادبیات حراست و داود کرمی، کارشناس برجسته سینما و هنر حراست، ابوالفضل ربیعی، کارشناس برجسته فرهنگی، سید جواد محمدی، کارشناس فرهنگی مسئول مرکز آثار سپاه روح اللّه، مجید کارشناس فرامعرز. و مسئول دبیرخانه ستاد بزرگداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی و جمعی از مسئولان ارشد و کارشناسان حوزه های فرهنگی، هنری و اجتماعی حضور داشتند.


1a8888f1 1843 4063 8b22 f16486b0d5ea خبر خاکستری


جهاد تبیین در حوزه حراست از تحریف و فراموشی جلوگیری می کند

سرهنگ غلامرضا کریمی مدیرکل حفاظت از ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در این میزگرد با اشاره به اهمیت وجوب تبیین گفت: جهاد تبیین یک مفهوم قرآنی است و ریشه در معارف اسلامی داشت و انبیا و اولیای الهی برای تبیین آمدند و انقلاب اسلامی نتیجه آن تبیین و بیان حق و بیان حق بود، زیرا امام خمینی (ره) با تبیین انقلاب اسلامی را شکل دادند. حقایق و معارف اسلام ناب محمدی و روشنگری جنایات رژیم پهلوی.

وی با بیان اینکه با تبیین ماهیت انقلاب اسلامی و مبنای پیشرفت و حرکت کشور به سوی اهداف، افزود: مردم در شکل گیری و تحقق تبیین نقش بسزایی دارند و بنابراین هر حرکتی در پیشرفت کشور مستلزم حضور مردم

کریمی ادامه داد: همراهی مردم با انقلاب اسلامی و مراحل مختلف جهاد ضروری است و تبیین اهمیت این فریضه حائز اهمیت است و با توجه به اینکه پاسداشت مقدس یکی از مهمترین مراحل انقلاب است، لذا دستاوردها و اهمیت این مرحله مهم باید برای مردم به ویژه جوانان به خوبی شناخته شود

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین در حوزه حراست از تحریف و فراموشی جلوگیری می کند، گفت: اگر امروز به دنبال تحول، گفتمان سازی و فرهنگ سازی حراست مقدس در اقشار مختلف جامعه هستیم، جهاد تبیین باید محقق شود.


لازمه پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب، گفتمان سازی و نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور است.

مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های مقدس استان مرکزی تاکید کرد: ضرورت پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب، گفتمان سازی و نهادینه سازی فرهنگ حراست در بخش های مختلف است. کشور

وی ادامه داد: با توجه به توطئه های امروز دشمنان در عرصه جنگ نرم به ویژه ابزارهای فضای مجازی، تبیین حقایق و واقعیت ها و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس از سوی جوانان حائز اهمیت است و لذا تبیین جهاد باید صورت گیرد. محوری ترین موضوع در طرح های دفاعی مقدس باشد

مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های مقدس استان مرکزی با بیان اینکه اساس فعالیت های حراست مقدس تبیین جهاد است، گفت: در این ماموریت مهم علاوه بر توجه به پیام ها ، درس ها، تجربیات ارزنده و دستاوردهای بزرگ کشور، توطئه های دشمنان در جنگ تحریف و فراموشی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای حراست نهادینه شدن خودباوری و آگاهی از آنچه می توانیم انجام دهیم است چرا که ملت ایران رزمندگان اسلام توانستند برای کسب حداکثر پیروزی های بزرگ با دستان خالی و در میان دسیسه های دشمن و در برخی مناطق به ویژه در ساخت ماشین آلات دفاعی و تجهیزات نظامی، بیمارستان های صحرایی و پل ها، اقدامات ویژه ای با کمک نیروهای بومی انجام شد. دانشی که هنوز در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مورد بحث و تحقیق قرار می گیرد و بسیاری از دستاوردهای کشور در زمینه های مختلف مبتنی بر آن فرهنگ ارزشمندی است.

کریمی وحدت را یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس خواند و افزود: پاسداشت مقدس رمز وحدت جامعه است و یکی از مهمترین دستاوردهای حراست مقدس ایجاد وحدت و انسجام بین مردم برای انجام کارهای بزرگ است و امروز فعالیت در حوزه دفاع مقدس باید وحدت و اتحاد در تقویت جامعه باشد.

وی استکبارستیزی را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و افزود: دفاع مقدس قواعد و راهبردهای دشمنان را در برابر ملت شکست داد و از این رو فرهنگ دفاع مقدس الگوی ملت ایران برای مقابله با ملت است. استکبار جهانی و نمونه های امروزی کشورها در قالب مقاومت در مقابل دشمنان این امر منجر به ناتوانی شد.


ولایت و معنویت مهمترین ارکان پیروزی در دفاع مقدس است

مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با تاکید بر اینکه ولایتمداری و معنویت مهمترین ارکان پیروزی در دفاع مقدس است، افزود: این تعداد درس های بسیاری برای جامعه امروزی دارد و به همان اندازه. فرهنگ پیروی از ولایت و معنویت در جامعه رواج پیدا می کند که اگر بفهمد قطعا مشکلات بهتر حل می شود و رمز موفقیت کشور در گام دوم انقلاب توجه و اجرای بیانات است. مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف

وی با اشاره به اینکه غیرت دینی یکی از درس های مهم دفاع مقدس است، گفت: ملت ایران نگذاشتند دشمنان با این عنصر به کشور آسیب بزنند و امروز که دشمنان با استفاده از فضای مجازی غیرت دینی را هدف قرار داده اند. باید در برابر توطئه های آنان هوشیار بود زیرا غیرت دینی موتور محرکه پیشرفت کشور است.

کریمی با تشریح مهم ترین موضوعات و موضوعاتی که در هفته دفاع مقدس مطرح می شود، افزود: در هفته حراست سالانه با برنامه ریزی دقیق سعی شد به صورت ویژه به تمامی موضوعات مرتبط پرداخته و موضوعات مختلف را تبیین کرد. عوامل مهم با رویکرد جهاد پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را به طرق مختلف و در قالب برنامه ها و تولیدات محتوایی تبیین کنید.

وی ادامه داد: شهدا، جانبازان، ایثارگران، خانواده های شهدا و ایثارگران، جانبازان، خانواده ها، زنان، سربازان، جوانان، علم و دانش، وحدت، اقشار مختلف مردم، فرماندهان برجسته از جمله موضوعات و موضوعات تخصصی هفته دفاع مقدس است. حکمرانی، بصیرت، استکبار ستیزی، دشمن شناسی، فرهنگ ایثار و توانمندی های درونی از محورهای محتوایی هفته دفاع مقدس است.


bd1cc361 c1cf 4489 9592 dbf025e904f8 خبر خاکستری

مدیرکل حراست و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: بیش از 25 کمیته و 16 کارگروه تخصصی در ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت با مدیریت این ستاد تشکیل شد. کنگره شهدای استان مرکزی و به دلیل رواج شیعه مقدسه مورد استفاده قرار گرفت. این برای ظرفیت بخش دولتی بسیار مهم است.

وی گفت: در دستور کار استفاده از ظرفیت 24 گروه تخصصی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است که در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت آنها در نقاط مختلف به صورت مردمی در حوزه تبیین و تکریم دفاع مقدس این مهم را انجام دهیم. “

کریمی خاطرنشان کرد: در راستای انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و پاسداشت فرهنگ گرانقدر پاسداری بیش از یکصد عنوان برنامه محوری در دستور کار ستاد کنگره شهدای استان مرکزی قرار دارد. وی گفت: از 7 سال گذشته آغاز شده و در بخشداری فعالیت های مختلفی با انرژی انجام می شود.

وی با اشاره به مهم ترین اقدامات استان مرکزی در ترویج فرهنگ پاسداری گفت: دایره المعارف استانی حراست در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تهیه دایره المعارفی استوار، مستند، قوی و بدون پیچیدگی است. 3 سال گذشته روند اجرای آن به ترتیب انجام شده و امروز پیشرفت قابل قبولی دارد.

مدیر کل حراست و نشر ارزش های حراست استان مرکزی افزود: بیش از 715 رکورد و 200 مقاله علمی بر اساس تهیه دانشنامه استانی و جلد اول آن جمع آوری شده است. دایره المعارف در ماه های آینده ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکمیل موزه حراست به عنوان مرکز فرهنگی جوانان و ارتباط آن با پیشکسوتان و معارف و مصالح حراست نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: اکنون بیش از 77 درصد پیشرفت کرده است و ما امیدواریم 13 دولت به مراکزی بازنگری کند موزه دفاع مقدس به زودی شاهد تکمیل و بهره برداری کامل از این فرهنگسرا باشد.

کریمی با بیان اینکه 8 رویکرد مهم علمی و پژوهشی، محرومیت زدایی، تعلیم و تربیت، توسعه زیرساخت ها، خدمات رسانی، اجتماعی، فرهنگی، هنری تبیین و تبلیغ و سازندگی برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت توسط ستاد فرماندهی کل قوا بیان شد. کنگره شهدای استان مرکزی به ترتیب این کار است، گفت: خوشبختانه به برکت نقش ستاد کنگره اقدامات و دستاوردهای زیادی در 7 سال گذشته به دست آمده است که باید به خوبی تبیین شود.

وی افزود: در سال جاری برنامه های تکریم پاسداشت و مقاومت را به رهبری ستاد کنگره شهدای استان مرکزی از ابتدای سال برپا کرده ایم که اوج این برنامه ها در مقاطع و مناسبت هاست. مربوط به دفاع مقدس و مقاومت است که یکی از آنهاست. 31 شهریور هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر حراست مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: گرامیداشت چهل و دومین سالگرد حراست مقدس استان مرکزی امسال با شعار «ما قوی هستیم» برگزار می شود. 29 شهریور و منتهی به 10 مهر ماه و طبق سامانه ای تعداد و عناوین برنامه های در نظر گرفته شده برای ثبت نام مشخص می شود و در حال حاضر در حال جمع آوری برنامه ها هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید