فرهنگ «ما می توانیم» باید در اقصی نقاط کشور نهادینه شود

ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783431

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ و روحیه ما در همه بخش ها به ویژه حوزه های مرتبط با نظام اداری کشور قابل تسریع و نهادینه شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بزرگداشت شهدای هوافضای سپاه و با گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت حاج حسن تهرانی مقدم، گفت: این افتخار و ضمانت شده است. امنیت کشور در زمین، هوا و دریا.

وی افزود: امروز ما جزو نمازگزاران هستیم و تبلور این شعار بسیار شیوا است که می توانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستاوردهای بزرگی با خون شهدا و ایثارگران بزرگ به دست آمده است، افزود: شهید حسن تهرانی مقدم از آن دسته شهدایی بود که بی شک پایه گذار و پیشگام این حرکت عظیم بود.

کلیباف گفت: فاصله پیشرفت و عزت یک جامعه، یک گروه، یک ملت و یک ملت تا وابستگی و سلطه و ذلت روحی و در این جمله می توانیم.

وی افزود: یک جامعه، یک جامعه، یک خانواده و یک فرد می تواند باور کند که ما نمی توانیم پیشرفت کنیم یا با ظلم روبرو شویم و نمی توانیم مقاومت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اما یک فرد و یک جامعه، یک خانواده، یک ملت و یک ملت هم معتقدند که می توانیم پیشرفت کنیم، می توانیم بر مشکلات فائق آییم و با ظلم مواجه شویم.

کلیباف ادامه داد: مصداق بارز آن را به راحتی می توان دید و نیازی نیست به کل تاریخ اسلام که پر از این اتفاقات است که تفاوت این دو روحیه را نشان می دهد نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه نمونه هایی از این روحیه اعتماد به نفس را در داستان های قرآنی نیز می توان مشاهده کرد، گفت: نمونه بارز این روحیه و خودباوری انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این فضای امروز سپاه را با ظرفیت موشکی آن زمان مقایسه کنید و ببینید استکبار و ظلم با این مملکت چه کرده است که اجازه پیشروی نداده است. این گروه قبل از انقلاب ظلم و سلطه را پذیرفته بودند چون قبول کرده بودند که ما نمی توانیم.

کلیباف گفت: چه کسی فکرش را می کرد افراد وابسته به این رژیم تا حد مقاومت مسلحانه که از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار بودند، بتوانند در مقابل آن پیروز شوند.

وی تمامی این پیروزی ها را با اعتقاد به «ما می توانیم»، خودباوری و اتکای مردم توصیف کرد و افزود: مجموعه هوافضای سپاه برای ما به تمام معنا نشانه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از دوران دفاع مقدس که مردم در میدان بودند ارتباط با مردم برقرار بود و همین مردم، جوانان، دانشجویان و همین نیروها همه دور هم جمع شدند و به این بزرگوار اشاره کردند. تغییر کنید که امروز دشمنان اسلام به خاطر این قدرت و این عظمت شب و روز راحت نمی خوابند.

فرهنگ ما می تواند در همه جای کشور نهادینه شود

کلیباف تاکید کرد: فرهنگ و روحیه ما می تواند در همه بخش ها به ویژه حوزه های مرتبط با نظام اداری کشور تسریع و نهادینه شود.

وی افزود: تجربه چند دهه اخیر نشان داده است که وقتی می‌توان روحیه ما را در برخی بخش‌ها نهادینه کرد، همیشه موفق بوده‌ایم، اما به نظر می‌رسد هرگاه در این روحیه ضعیف باشیم، با مشکل مواجه می‌شویم، نباید اینطور باشد. به مردم و انقلاب نسبت داده شود.» بلکه ما مسئولین از من گرفته تا همه مسئولین کشور باید در این مسیر گام های درست و عملی برداریم و به این روحیه برگردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز با حضور مردم و جوانان در مدیریت کشور مشکل داریم چرا که آنها را از این صحنه ها دور کردیم و این بزرگترین اشتباهی است که باید اصلاح شود و این اشتباه است. اصلا قابل قبول نیست.”

کلیباف تاکید کرد: همانطور که از حوزه های مختلف کشور مطلع هستم، به جرات می توانم بگویم که اگر بتوان روحیه ما را در امور اقتصادی نهادینه کرد و مردم را در مدیریت آن مشارکت داد، قطعا در این عرصه نیز موفق خواهیم بود.

ضربان قلب فرزندان امت اسلامی برای انقلاب؛ قدرت و اقتدار کشور

وی گفت: عمق اقتدار و صلابت این کشور تپش قلب تک تک مردم این کره خاکی و دل فرزندان امت اسلامی برای اسلام و انقلاب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما عمق و قدرت راهبردی خود را در توان نظامی و موشکی خود نمی دانیم، اما عمق اقتدار و قدرت خود را در قلب تک تک مردم این کره خاکی و جهان می دانیم. دلهای فرزندان امت اسلامی.»

کلیباف گفت: تا زمانی که قلبشان برای اسلام و انقلابشان می تپد و تا زمانی که به مردم خدمت می کنیم، یعنی می توانیم و قدرت و اقتدار داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید