فرهنگ ازدواج و فرزندآوری باید در کشور نهادینه شود/ 3 میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب; وی بیان کرد: یکی از اقدامات لازم مجلس یازدهم بحث تصویب قانون جمعیت، جوانان و خانواده بود.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 1401 تقریباً 12 هزار میلیارد تومان ردیف اعتباری برای این قانون در نظر گرفته شده است تا این تغییرات و تحولات در ساختار جمعیت و حرکت به سمت جوانی جمعیت صورت گیرد.

نظری تصریح کرد: از ابتدا بخش قابل توجهی از این قانون معطوف به بحث اعتبارات بود و تسهیلاتی که دولت باید برای آن برنامه ریزی می کرد نیز جزو اهداف قانون است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در مجموع قانون خوبی تصویب و ابلاغ شد و مجلس نیز در بحث تخصیص منابع لازم برای اجرای این قانون گام های موثری برداشت، اما اینکه به مرحله عمل رسیده یا نه موضوعی است که توسط فراکسیون خانواده مطالعه و رتبه بندی خواهد شد.

وی اذعان داشت: نهادهای مرتبط در بحث جمعیت و خانواده در قانون مشخص تشریح شده و وظایف آنها نیز مشخص شده است، اما اگر همه این نهادها نیز در صحنه حضور داشته باشند، موضوع مهمتر فرهنگ سازی است که باید به آن توجه کنیم. می توانند فرهنگ ضد ازدواج، فرزندآوری و مخالفت با تعداد زیاد فرزندان را کنار بگذارند.

نظری ادامه داد: متأسفانه موضوعاتی مانند استفاده از حیوانات به جای کودک یا تجرد بر اثر تبلیغات شیطانی دشمن در کشور جا افتاده است و تغییر نیازمند کار فرهنگی است، از این رو در کنار مشوق هایی که در نظر گرفته می شود باید ساخت و ساز مناسب نیز انجام شود. جای فرهنگ است».

نماینده مردم خمین تاکید کرد: فرهنگ ازدواج و فرزندآوری باید در کشور نهادینه شود که می تواند در مدارس، دانشگاه ها و صداوسیما به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید