خوداتکایی مهمترین دستاورد انقلاب برای کشور است

ساعت: 18:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806252

حمیدرضا ترگی گفت: در حال حاضر ایران تنها کشور منطقه است که به برکت نظام مقدس اسلامی برای آن تعیین تکلیف نمی شود و این استقلال باید حفظ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با مرآت با بیان اینکه استقلال ایران پس از انقلاب اسلامی یک مطالبه ملی و اجتماعی بوده و در قوانین سازمان ملل و حقوق بشر ذکر شده است، اظهار داشت: باید در مورد سرنوشت کشورها تصمیم گیری شود. خودت تعیین کن

ترکی در ادامه اذعان داشت: مسئله استقلال از ابتدای انقلاب اسلامی به عنوان یک اصل اساسی و اجتناب ناپذیر مورد تاکید حضرت امام خمینی (ره) بوده و ایشان نسبت به هرگونه انحراف از آن قاطعانه واکنش نشان می دهند و مقام معظم رهبری نیز این موضع را تا به امروز حفظ کرده اند. عاقلانه دنبال کردند.

این کارشناس سیاسی گفت: مردم ایران در طول تاریخ همواره مستقل بوده و با وابستگی همراه نبوده اند و شکل گیری خیزش های متعدد در طول تاریخ سیاسی ایران گواه آن است.

ترچی در تشریح موضوع استقلال در کشور اذعان داشت: استقلال به معنای انزوا و عدم تعامل با دیگر کشورها نیست، بلکه به این معناست که نباید تحت سلطه کشورهای دیگر باشیم و الزامات نامناسبی را بر آنها تحمیل کنیم.

ترکی در تشریح وضعیت وابستگی دوران پهلوی گفت: با نگاهی به عملکرد دوران پهلوی می توان دریافت که در همه ابعاد به غرب وابسته بودیم و نشانه آشکار وابستگی 17 هزار مستشار آمریکایی در مقابل 14 هزار کارمند حقوق بگیر بود. “

وی استقلال را دستاوردی دانست که باید از آن دفاع کرد و افزود: ایران در حال حاضر تنها کشوری در منطقه است که به برکت نظام مقدس اسلامی وظیفه ای بر عهده آن نیست و این استقلال عامل رشد و توسعه خواهد بود. “

این کارشناس مسائل سیاسی بسیاری از کشورهای منطقه را «گاوهای شیری» برای استعمارگران توصیف کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از کشورها مانند عربستان سعودی به ظاهر عضو جنبش عدم تعهد هستند اما در عمل ابزاری هستند برای تامین منافع آمریکا در منطقه.»

وی ایران را تنها کشوری خواند که توانسته روی پای خود بایستد و گفت: ایران در تعامل با دنیا سیاست برد-برد را دنبال می کند و این به خاطر انقلاب اسلامی و اقتدار عظیم استان است.

به گزارش پروگرس، غربی ها در سال های اخیر با پیوند دادن اقتصاد و سیاست و همه چیز به مذاکره به دنبال تسلیم شدن در برابر غربی ها بوده اند و این نشان دهنده عدم اعتماد به نفس و اعتماد به نفس آنهاست.

وی در پایان با اشاره به تحریم های متعددی که طی سال های گذشته علیه کشور اعمال شده است، گفت: دشمن معتقد است این تحریم ها ممکن است باعث کندی پیشرفت و پیشرفت کشور شود، اما این تحریم ها نه تنها تاثیرگذار نیست بلکه عاملی برای پیشرفت کشور است. “بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید