خودکفایی نظامی ایران مهمترین دستاورد انقلاب است

ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804815

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس؛

محمد صالح جوکار با اشاره به اینکه خودکفایی نظامی ایران مهمترین دستاورد انقلاب است، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد صالح جوکار نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح زاگرس اذعان کرد: نظام. باید برای خنثی سازی سیاه نمایی های کاشته شده از سوی دشمنان مردم که در این چهار دهه انجام نشده است، خنثی شود و مردم به ویژه جوانان آگاه شوند.

معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردهای مختلف نظام در همه عرصه ها باید به خوبی تشریح شود و دهه فجر بهترین فرصت است وقتی به اولین رصد قبل از انقلاب نگاه کنیم که در همه زمینه ها وابسته بودیم. در آن زمان جنگ تحمیلی به این وابستگی در عرصه دفاعی کاملاً مشهود بود.

همانطور که می‌دانیم ما به مادر سلاح‌های انفرادی نیز وابسته بودیم و هنگام بحث درباره موشک‌ها مجبور شدیم با برخی کشورها چانه بزنیم و برای خرید چند نمونه قیمت‌های بسیار بالایی بپردازیم: ما بغداد را نامطمئن کردیم.

جوکار افزود؛ ما در بسته های امنیتی سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفت خوبی داشته ایم. در اینجا باید از پدر علم موشکی ایران، شهید طهرانی مقدم یاد کرد که امروز به همت این شهید بزرگوار و دوستانش صاحب مزارع موشک است. امروزه راکت هایی با راکت های دوربرد و هوشمند با تکنولوژی مهم به ماه رسیده اند که میزان خطای آنها به 30 درصد رسیده است.

رئیس سابق بسیج دانشجویی و فرهنگی سراسر کشور تاکید کرد: امروز در بحث سوخت موشک برای تولید سوخت مایع به علم سوخت جامد رسیدیم و در تولید پهپادهای دوربرد موفق شدیم. برای رفع نیازهای ما “بدون هیچ وابستگی آماده شوید.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت؛ انواع تجهیزات خوب را تولید کرده ایم که همگی ساخت دانش داخلی و جوانان این مرز و بوم است. شما قبل از انقلاب کاملاً وابسته بودید و الان به 43 سلاح در کشورها نیاز داریم. ما اسلحه می فروشیم. مبتنی بر نیروی درونی و از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

یوکار افزود: در صنعت هسته‌ای در حوزه غنی‌سازی کارهای خوبی انجام شده است و اگر برجام نبود این غنی‌سازی به حدی بود که در بحث سلول‌های بنیادی در همه زمینه‌ها از این سوخت استفاده می‌کردیم. گفت. خبرنگار ما و قبل از انقلاب پزشکان را از خارج وارد می‌کردیم، اما امروز در کشور در دانشگاه‌های مادر، همه رشته‌های عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی تدریس می‌شود و دارو و رادیوداروهای غیرضروری توسط کشورهای دیگر تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: در بحث بی اعتمادی به حوزه سلول های بنیادی، بسیاری از شهرهای ما در حال انجام کاری هستند که یک فناوری جدید است. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به این علم و همچنین هزاران علم دیگر در صنعت فولاد دست یافته ایم.» نمونه هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در صورتی که قبل از انقلاب کاملاً به کشورهای غربی وابسته بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید