خودکفایی در تربیت معلم دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است / تربیت بیش از 2000 دانشجو معلم در خراسان جنوبی

ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806602

مروری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگیان؛

در سالهای قبل از انقلاب معلم مورد نیاز آموزش و پرورش توسط کشورهای دیگر تامین می شد و پس از انقلاب با فراهم شدن شرایط در این زمینه به خودکفایی رسیدیم و هم اکنون بیش از دو هزار دانشجو معلم در استان دریافت می کنند. آموزش های لازم برای آموزش

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرج مهدی زاده رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته پرداخت.

به گفته وی، حیثیت از دست رفته و حقوق پایمال شده مردم، همه را با هم متحد و به پا خاست و این انقلاب بزرگ را رقم زد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هیچ یک از ما قوطی های کنار شهرها، جاده های خاکی، روستاهای بدون آب و برق، تخریب بیش از 40 درصد و هزاران مشکل دیگر که قبل از انقلاب وجود داشت را فراموش نمی کنیم و همه به برکت انقلاب، بیشترین است. روستاهای دورافتاده اکنون از نعمت آب، برق، گاز و دیگر امکانات برخوردارند و کمتر پیش می آید که یک دهقان این امکانات را نداشته باشد.

تحولات پزشکی و نظامی

وی ادامه داد: پیشرفت در حوزه پزشکی در دنیا بی نظیر است و پیشرفت در بسیاری از بخش های نظامی بر کسی پوشیده نیست و در این زمینه ها حرفی برای گفتن داریم.

مهدی زاده با اشاره به اجرای پروژه های مختلف مسکن مهر، پروژه های رفاهی، بنیاد برکت و … انحلال حلبی آباد به برکت انقلاب، افزود: مردم 8 سال است که در مقابل ظالمان ایستادگی کرده اند و با خیال راحت می توانیم. می گویند اگر جنگ ایران از همه نظر به دنیا تحمیل نمی شد بهتر از آن بود زیرا جنگ منابع مالی، نیروی انسانی، امکانات و زیرساخت های ایران را از بین برد.

وی افزود: پس از آن انرژی زیادی صرف بازسازی و بهسازی زیرساخت ها شد و تلاش زیادی در دولت های مختلف برای رفع مشکلات انجام شد.

ریشه کن شدن بی سوادی را جشن بگیرید

به گفته وی، پیشرفت های زیادی در زمینه آموزش صورت گرفته است به طوری که پس از اجرای طرح های ریشه کنی بی سوادی به حداقل رسیده است و امیدواریم در سال آینده جشن بیسوادی را برگزار کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: طرح های مختلفی برای ارتقای سطح کیفی آموزش در وزارتخانه مطرح شده است، زیرا سال ها فلسفه تربیت صحیح و دقیق و سند تحول بنیادینی که در آن آموزش و پرورش بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت توسعه پیدا کند، نداشتیم. تحصیلات. و عملکرد. “همچنین ارائه شده است.

مهدی زاده به مقایسه وضعیت آموزشی قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود: در رابطه با تربیت معلم زمانی معلمان از خارج از کشور برای آموزش و پرورش می آمدند و امروز معلمانی داریم که خودمان آموزش داده ایم و پیشرفت زیادی دارد.

3 مرکز برای 2000 دانش آموز

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: 3 مرکز تربیت معلم در استان به نام دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که وظیفه تربیت معلم را انجام می دهند و تجهیزات بسیار خوبی داریم.

مهدی زاده گفت: چند سال پیش تعداد دانشجویان پذیرش شده از طریق دانشگاه حدود 60 نفر بود و با افزایش امکانات و تجهیزات، اکنون در خراسان جنوبی حدود 2300 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تدریس هستند.

به گفته وی، به برکت انقلاب نهضت مدرسه سازی آغاز شد و امروز در بسیاری از روستاها و شهرها مدارس مناسب برای دانش آموزان وجود دارد.

افسران پیشرفت

وی با تاکید بر اینکه معلمان افسران پیشرفت کشور هستند، گفت: اردوی آموزشی این افسران نیز دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این دانشگاه برنامه های راهبردی خود را بر اساس ابلاغیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین تهیه کرده بود، گفت: پس از 84 سال تربیت معلم در خراسان جنوبی، ما در هکتارها ماندگار شدیم. سال همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی دانشگاه فرهنگیان را بعد از تلاش کارکنان در دوره های مختلف در نظر بگیریم.

مهدی زاده ادامه داد: فاز خوابگاهی و مدرسه ای این طرح آغاز شده است و امیدواریم با همکاری همه جانبه سازمان ها بتوانیم هر چه زودتر این پروژه را راه اندازی کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم فضای آموزشی مناسبی را برای دانشجویان خود فراهم کنیم، گفت: ایجاد بنیاد خیریه در حمایت از دانشگاه و ایجاد مرکز خیریه نهال انقلاب از دیگر اقدامات است. از دانشگاه.”

وی با تاکید بر اینکه جایگاه والای و اساسی معلم بر همه پوشیده نیست، افزود: در درجه اول باید تربیت معلم در اولویت باشد چرا که اگر مدرسه، امکانات، تجهیزات و دانش آموز داریم اما نداریم. یک معلم مناسب، همه این منابع به حاشیه رانده شده است.

توسعه با پشتیبانی کامل

وی به توجه مقام معظم رهبری به معلمان که به اعتقاد وی محور اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند اشاره کرد و افزود: برای توسعه کمی و کیفی همه دستگاه ها باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر یکدیگر را یاری کنند. . انجام میدهم

به گفته وی، در شرایط کنونی باید قدردان آنچه به برکت انقلاب به دست آورده ایم باشیم و به یاد داشته باشیم که کجا بوده ایم و چقدر پیشرفت کرده ایم.

وی در پایان تاکید کرد: مشکلات و موانعی وجود دارد اما باید به آینده امیدوار بود و با کمک خود می توانیم از این مشکلات عبور کرده و شاهد سربلندی ایران باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید