کمبود 2000 معلم و گسترش آموزش در خراسان جنوبی باعث جمعیت


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823469

طالبی کمبود 2000 معلم و پراکندگی جمعیت و کمبود فضای آموزشی، مدیریت آموزش و پرورش در استان خراسان جنوبی را با مشکل مواجه می کند که وزارت آموزش و پرورش باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانمحمدرضا طالبی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان گفت: خراسان جنوبی سومین استان بزرگ کشور درگیر مشکلاتی از جمله خشکسالی 25 ساله است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این استان مردمی انقلابی، ولایتمدار و حامی نظام دارد که شاهد حضور هدفمند و پرشور مردم در همه صحنه های ملی و مذهبی هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مراحل پنج گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی بر تشکیل انقلاب، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی تاکید کردند.

طالبی گفت: در این بیان ارزشمند آموزش به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی در تمدن سازی و آماده سازی تمدن اسلامی مطرح شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از آموزش و پرورش شروع کنیم، گفت: به فرموده معظم له; مدرسه، معلم و محتوا مهمترین عناصر آموزش هستند که نیاز به توجه ویژه دارند.

طالبی ادامه داد: کمبود 2 هزار معلم و پراکندگی جمعیت، مدیریت آموزش و پرورش استان را با مشکل مواجه می کند که توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش را می طلبد.

به گفته وی؛ کمبود فضای آموزشی در کنار پرداختن به برخی مسائل مانند قانون رتبه بندی معلمان یکی از مسائل خراسان جنوبی است که با توجه به وسعت و پراکندگی استان باید در کنار بحث نیروی کار به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید