کمبود معلم قرآن در خراسان جنوبی

ساعت: 11:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802656

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت؛

حجت الاسلام رضایی گفت: معلمان قرآن به بحث آموزش و مفاهیم و معلمان درباره سیره قرآنی در استان بسنده نکردند و کار شروع شد، اما البته تا رسیدن به خواسته بسیار فاصله داریم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هاوارستان ، حجت الاسلام احمد رضایی در دیدار هیئت فعالان قرآنی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت بزرگداشت بلاه برگزار شد، اظهار داشت: در این دیدار با حضور مسئولان و فعالان عرصه قرآن و عترت در استان، اهتمام داریم. ولادت حضرت فاطمه زهرا (س): جامعه قرآنی یکی از توانایی ها و توانایی های مؤثر و مفیدی است که برای ترویج اسلام ناب محمدی و حرکت به سمت تمدن اسلامی قابل توصیف نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان در دو بخش اصلی برای ارتقای ظرفیت قرآن در عرصه عمل تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 60 مؤسسه قرآنی در استان و 200 مؤسسه قرآنی در استان فعالیت می کنند. خانه‌های قرآنی شهری و روستایی فعال است و همچنین از 2000 محفل قرآنی ثبت‌شده و فعال، برخی از آنها در ایام ولیعهد تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: اساتید قرآن در بحث آموزش و مفاهیم و معلمان سبک زندگی قرآنی در استان کم بودند و کار شروع شد که البته تا رسیدن به مطلوب بسیار فاصله داریم.

حجت الاسلام رضایی گفت: قاضی قرآنی در استان وجود نداشت اما امروز دیگر نیازی به داشتن قاضی قرآنی از استان های دیگر نداریم و قضات خوبی تربیت شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محافل قرآنی به مناسبت های مختلف در طول سال در مناطق شیعه نشین و سنی نشین استان برگزار می شود، گفت: تعداد افرادی که به مطالعه قرآن می پردازند.

حجت الاسلام رضایی به ظرفیت قرآنی بانوان اشاره کرد و گفت: حدود 50 درصد جمعیت ظرفیت قرآنی کشورمان را بانوان تشکیل می دهند و از ابتدای سال جاری بر استفاده از ظرفیت بانوان در این امر تاکید شده است. حوزه.”

وی گفت: امانت مغزی بانوان قرآن در استان از دی ماه سال 1395 آغاز به کار کرد و استقبال بانوان در حوزه ذکر و سمینار سبک زندگی قرآنی بالاست.

فرشته اسدزاده، عضو هیأت علمی حوزه قرآن و عترت بانوان خراسان جنوبی در این نشست گفت: بین زنان تحصیلکرده و باسواد تفاوت بیشتری وجود دارد و بین سواد قرآنی و دانشگاهی تفاوت وجود دارد، بنابراین این زنان می توانند درک کنند. آیه ای از قرآن «و کلام قرآن در مشکل است.

یکی از اعضای شورای فعالان حوزه زنان خراسان جنوبی بر لزوم توجه به مهدکودک ها از قرآن تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم برای تداوم حکومت انقلابی تلاش کنیم، یکی از راهکارها ترویج کلام زیبای خداوند است. ترجمه به زبانی ساده و قابل فهم قرار دادن عناوین در مجتمع های اداری و منازل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید