استخدام 50 هزار مستمری بگیر برای جبران کمبود معلم در کشور!/ با وجود کمبود معلم امکان اجرای سند اصلی اصلاحات وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; یکی از مهم‌ترین مؤسسات و سازمان‌ها در همه کشورها، مؤسسات آموزشی آن کشورها هستند. آموزش و پرورش به عنوان اولین مؤسسه آموزشی که کودکان با آن سروکار دارند، جزو مؤسسات آموزشی پیشرو در کشور یا به عبارتی تنها مؤسسه آموزشی کودک و نوجوان کشور است.

سیاست های آموزشی نشان دهنده دیدگاه مسئولان کشوری و استانی آن موسسه آموزشی در خصوص موضوع مهم آموزش و پرورش است، در این میان نوع تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری آن موسسه نشان دهنده دیدگاه دولت ها در این زمینه است. موضوع مهم.

آموزش و پرورش استان زنجان سیاست های دولت را مطابق با سیاست های عالی ترین نهاد استان اجرا می کند.

متأسفانه عدم توجه به نیازهای سارمان یکی از معضلات دولت های گذشته کشور بوده و آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست، هرچند همه دولت ها شعارهای زیادی در این زمینه داده اند.

به عقیده همه کارشناسان، معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت در همه جوامع است و غیبت او باعث ایجاد مشکلاتی در مراکز آموزشی می شود.

کمبود معلم در کشور یکی از موضوعاتی است که بارها در جامعه تکرار می شود و شاید همین تکرار ارزش خود را نشان ندهد.

کمبود معلم در مدارس منجر به افت شدید کیفیت آموزش می شود و آموزش و پرورش دانش آموز در همه زمینه ها اتفاق نمی افتد و یک حوزه قربانی حوزه های دیگر می شود.


نیاز شدید به نیروی انسانی در سال های آینده از پایه به سطح متوسط ​​خواهد رسید

علی اسماعیلی در گفت و گو با موج رسا; وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: وضعیت نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برابر با میانگین کشوری است و وضعیت حادی نداریم. این منطقه ■

وی با بیان اینکه سال گذشته 1200 نفر از اداره کل آموزش و پرورش بازنشسته شدند، گفت: تنها 600 نفر جایگزین آن بازنشستگان شدند و از سال گذشته انباشته نیاز به 600 نفر در حوزه نیروی انسانی برای این اداره کل وجود دارد. تحصیلات.


496fc033 f5f4 49f1 adb7 4b91380eb98f خبر خاکستری


امسال 1600 نفر از آموزش و پرورش بازنشسته می شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به پیش بینی های انجام شده در خصوص بازنشستگی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 1600 نفر در استان زنجان بازنشسته شوند و به جای این افراد 650 نفر بازنشسته شوند. حداکثر 700 نفر را بازنشسته خواهد کرد

وی با بیان اینکه تنها می توانیم 50 درصد نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب کنیم ادامه داد: نیاز اصلی اداره کل آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی پایه ابتدایی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال های آینده نیاز شدیدی در حوزه نیروی انسانی در مقاطع ابتدایی و متوسطه وجود خواهد داشت.


بکارگیری 50 هزار مستمری بگیر برای جبران کمبود معلم در کشور

عباس ارگوانی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه بهترین و موثرترین عامل در روند آموزشی معلم است، اظهار کرد: اگر معلم نباشد چرخه آموزشی با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است، تصریح کرد: اگر فکری برای جبران کمبود معلم نشود، آموزش و پرورش در مدارس دچار مشکل می شود.

نماینده بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اقدامات انجام شده برای جبران کمبود معلم در کشور گفت: برای جبران کمبود معلم از ظرفیت معلمان بازنشسته برای جبران 5 میلیون نفر در ساعت استفاده می شود. ظرفیت 50 هزار بازنشستگان.


63244cb6 7cf1 4295 9b6f 980385b29476 خبر خاکستری


استخدام 15 هزار دانشجو معلم در آموزش و پرورش

وی با اشاره به استفاده از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: برای جبران کمبود معلم به 15 هزار دانشجو معلم که در سال آخر تحصیل هستند کمک می شود.

ارگوانی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تدریس ساعات اضافی توسط معلمان مدارس انجام شده است، تصریح کرد: اصلی ترین و پربازده ترین روش برای جبران کمبود معلم، جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است.


328 هزار معلم در سال آینده بازنشسته می شوند

کمال اوجاکلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از کمبود معلم در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش کشور کمبود معلم را از 34 هزار تا 300 هزار معلم در کشور عنوان کردند. مصاحبه هاست

وی با بیان اینکه بر اساس تحلیل سازمان برنامه و بودجه تا سال 1406 تعداد 463 هزار و 272 معلم از آموزش و پرورش بازنشسته می شوند، گفت: 71 درصد از این معلمان تا سال 1402 بازنشسته می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان از بازنشستگی 328 هزار معلم در سال آینده از آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این نشان از وجود بحران در آموزش و پرورش دارد.

وی با اشاره به علل این بحران در آموزش و پرورش گفت: در سال 1370 105 هزار معلم بدون توجه به تعداد دانش آموزان در آموزش و پرورش مشغول به کار شدند که در دهه 80 به مرور زمان کاهش یافت.


کاهش ورود دانشجو معلمان به دانشگاه فرهنگیان

اوجاکلو خاطرنشان کرد: طبق آمار در دهه 80 برای 11 میلیون و 700 هزار دانش آموز 980 هزار معلم وجود داشت و این بدان معناست که در آن دوره آموزش و پرورش با مازاد نیرو مواجه بود.

وی با بیان اینکه مازاد نیروی انسانی در آموزش و پرورش منجر به کاهش ورود معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان شده است، افزود: کاهش تعداد دانشجو در دانشگاه فرهنگیان باعث بحران کمبود معلم شده است که تا سال 1430 ادامه خواهد داشت.


7a4ac93c cedd 4c99 8d6f 96fc2cb56cc1 خبر خاکستری


بحران کمبود معلم در کشور بر اساس استانداردهای آموزشی

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه تا زمانی که استانداردهای آموزشی رعایت نشود با کمبود معلم مواجه هستیم، ادامه داد: در صورت رعایت استانداردهای آموزشی، بحران کمبود معلم در کشور و استان بسیار جدی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سال 1391 شورای عالی آموزش و پرورش نسبت دانش آموز به معلم در مقطع ابتدایی باید 20 به 1 باشد و به گفته کارشناسان آموزشی این نسبت در کشور 30 ​​به 1 است.

ایاکلو گفت: اگر بتوانیم کمبود آشکار معلم را جبران کنیم با کمبود پنهان معلم نیز مواجه هستیم.

وی با اشاره به آثار کمبود معلم در آموزش و پرورش و حوزه آموزشی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اثر کمبود معلم در آموزش و پرورش را ببینیم، تأثیر این کمبود در نتایج کنکور به وضوح قابل مشاهده است. سال 1401


این به سادگی بالاترین نمره امتحانات ورودی مدارس دولتی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه از 40 دانش آموز برتر کنکور سراسری تنها یک دانش آموز از مدارس دولتی فارغ التحصیل شد و بقیه دانش آموزان از مدارس استثنایی و سمپاد فارغ التحصیل شدند، گفت: کمبود معلم در آموزش باعث آسیب به یادگیری دانش آموزان شد.

وی با بیان اینکه کمبود معلم در مدارس عادی و افزایش تراکم دانش آموزی در مدارس دولتی تاثیر خود را در کاهش کیفیت آموزشی نشان می دهد، تصریح کرد:

اوجاکلو با بیان اینکه کمبود معلم در مدارس باعث می شود معلمان ساعات بیشتری را تدریس کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه مشکلات مالی معلمان تاکنون حل نشده است، معلمان برای دریافت حقوق بیشتر باید ساعات بیشتری را تدریس کنند.


b82aa27a a475 4759 80d5 de0c74d58e2f خبر خاکستری


بدون جبران کمبود معلم، سند تحول بنیادین کشک است

وی علم آموزی را تنها بخشی از شش حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با وجود کمبود معلم، سایر حوزه های آموزشی مورد بی توجهی قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان گفت: اگر کمبود معلم حل نشود، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شوخی بیش نیست.

وی تاکید کرد: اگر بحث ارزشیابی معلم و تامین معلم جدی گرفته نشود فقط مستندات را می نویسیم اما این اسناد اجرایی نمی شود و نمی توان با این روش دانش آموز خوب یا به عبارتی شهروند خوب تربیت کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه کمبود معلم باعث شده است که نتوانیم معلمان استاندارد را در آموزش و پرورش جذب کنیم، گفت: رهبری چندین بار بر این موضوع تاکید کرده اند که تنها راه جذب معلم در جمهوری اسلامی ایران دانشگاه فرهنگیان و تربیت است. دانشگاه دبیری شهید رجایی.


کمبود معلم تأثیر مستقیمی بر کیفیت آموزش دارد

یوسف دولتیاری در گفت و گو با خبرنگار مجرسا اظهار داشت: با کمبود حدود 200 هزار معلم در کشور مواجه هستیم و در نتیجه استان زنجان در این زمینه دچار کمبود نیست.

وی با بیان اینکه کمبود معلم به طور طبیعی تاثیر مستقیمی بر کیفیت آموزش و مشکلات آموزش و پرورش دارد، گفت: کمبود معلم به گونه ای نیست که راهکاری برای جبران این مشکل نداشته باشیم.

مسئول بسیج فرهنگیان استان زنجان یکی از راه های جبران کمبود معلم را استخدام معلمان بازنشسته عنوان کرد و تصریح کرد: در سال های اخیر استخدام معلمان بازنشسته برای تدریس مرسوم بوده است.


استخدام بسیجیان یکی از راه های حل مشکل کمبود معلم در کشور است

وی با بیان اینکه در سال های اخیر محدودیت زمانی برای معلمان بازنشسته برای تدریس وجود داشته است، اظهار داشت: در صورت رفع این محدودیت می توان از این طرح بازخورد خوبی برای جبران کمبود معلم گرفت.

دولتیاری با بیان اینکه بهترین راه برای جبران کمبود معلم کمک گرفتن از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان می تواند به صورت فشرده دروس را تدریس کند و دانشجویان بعد از سال سوم وارد عرصه تدریس شوند.

وی یکی از راه های جبران کمبود معلم را بکارگیری بسیجیان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت می توان از بسیجیان برای رفع مشکل کمبود معلم استفاده کرد.

اگرچه وزارت آموزش و پرورش روش های مختلفی را برای جبران کمبود معلم در دستور کار قرار داده است، اما این اقدامات ضروری است و در یک بازه زمانی معین مشکل را حل می کند.

تا زمانی که امرش و پروش مشکل کمبود معلم را حل نکند، باید شاهد کاهش کیفیت آموزشی و کاهش تدریجی کیفیت مدارس دولتی و افزایش تراکم کلاس ها باشیم که آثار منفی بسیاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید