امکان استخدام سربازان قهرمان به عنوان معلم ورزش وجود دارد


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903205

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با پیگیری های دبیر آموزش و پرورش و تایید سازمان اداری و سازمان جذب، اجرای قانون سرباز قهرمان و موضوع جذب جانبازان و قهرمانان به عنوان تربیت بدنی. معلمان اعطا خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ستاری فرد نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی در آکادمی ملی المپیک که دیروز برگزار شد، با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر، تصریح کرد: همه می دانیم که از قبل از انقلاب، در بحبوحه انقلاب و بعد از انقلاب، مدرسه سنگر انقلاب اسلامی و سنگر جریان های انقلابی است. .

وی افزود: نهضت امام (ره) نیز از مدرسه شروع شد و در مدرسه نهادینه و مستقر شد. در طول تاریخ معاصر، از سال 42 تا 57 و پس از آن، نقش مدارس را در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دیده ایم و خلاقیت حماسی دانش آموزان، معلمان و جامعه بزرگ تربیتی را در تحقق اهداف، بارها شاهد بوده ایم. از انقلاب .

ستاری فرد ادامه داد: دشمنان قسم خورده انقلاب، منافقین و نظام سلطه، استعمار، استکبار و استثمار، همواره به دنبال انتقام از نهاد مقدس مکتب بوده و به دنبال آسیب رساندن به قداست و جایگاه مکتب بوده اند. آنها خشمگین و عصبانی هستند و از نهاد مدرسه، این نهاد فرهنگی و آموزشی کینه دارند، این کینه و عصبانیت مبنای تاریخی دارد.

دشمن در 22 آبان 58 از مدرسه و دانشگاه کینه دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ریشه این نفرت و خشم از ابتدای شکل گیری نهضت امام از سال 42 تا ایام الله 22 آبان 57 و 22 آبان 58 است و در 21 آبان 57 در در حساس‌ترین دوران انقلاب، می‌بینیم که جنبش‌ها و جنبش‌های دانشجویی، محرک‌ها و حامیان جنبش‌های مردمی و دانشجویی هستند که وارد عرصه عدالت‌خواهی علیه استبداد شدند و خون خود را تقدیم انقلاب کردند و به این ترتیب روز دانشجو در انقلاب تاسیس شد.

ستاری فرد گفت: منافقین و دشمنان این ملت 13 آبان سال 57 و سالگرد آن در سال 58 یعنی تسخیر لانه جاسوسی توسط جنبش های دانشجویی که به فرموده امام (ره) انقلاب دوم بود را فراموش نمی کنند. . معلوم است دشمن دشمنی و کینه توزی با مدرسه و دانشگاه در 22 آبان 58 دارد. یا جنگ سخت، یا تحریم های اقتصادی، یا نفوذ فرهنگی در قالب های مختلف اسناد و موارد دیگر.

وی افزود: امروز اسناد استعمار به نام سند 2030 کنار گذاشته شده و از نفوذ فرهنگی جلوگیری شده و این باعث عصبانیت آنها می شود، دشمن از این مسائل عصبانی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: منافقین از جامعه معلمان و دانش آموزی که در انقلاب اسلامی بیش از 40 هزار شهید سهم داشتند عصبانی هستند. 4000 معلم شهید و 37000 دانش آموز شهید در جبهه های حق علیه باطل باعث ننگ و رسوایی نفاق و پیروزی ملت شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر دشمن 13 آبان 57 و 58 و حماسه آفرینی های مستمر دانش آموزان این ملت و کشور را فراموش نکرده و در دل خود دشمنی و کینه دارد. به او بفهمانید که ما نیز تاریخ معاصر را خوب می دانیم و فراموش نکردیم و دانش آموزان ما فراموش نکردند و از شما کینه داریم و چگونه مدارس ما را هدف حملات و بمباران موشکی خود قرار دادید، ما به یاد داریم که چگونه مدارس و دانش آموزان بی خانمان شما بی گناهان ما را در مدارس خون کردید و دست پلید آنها را به خون پاک هزاران پسر و دختر بی گناه آلوده کردید. بمباران موشکی رژیم بعث با حمایت منافقین و کشورهای غربی به مدارس راهنمایی، بروجرد، کرمانشاه و بهبهان را هرگز فراموش نکرده ایم. «نیمکت های سوخته» دبیرستان دخترانه زینبیه و ثارالله و دیگر شهرها را هرگز فراموش نمی کنیم. جامعه ورزش نیز «مستطیل سرخ» و شهادت جوانان بی گناه در زمین فوتبال چوار را فراموش نمی کند. باید بدانید که جامعه آموزشی و تربیتی و جامعه ورزشی هرگز خیانت و کینه توزی و جنایت شما را فراموش نخواهد کرد. می دانید که جامعه آموزشی و تربیتی پشت سر آرمان های انقلاب و شهدا خواهند ایستاد و رهبران راه شهدا ائمه شهدا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: تحریم های اقتصادی دشمن را فراموش نکرده ایم که هزاران دانش آموز بیمار و سرطانی را به کام مرگ کشانده است. نفوذ از طریق گروه های مرجع برای ما خط آشنایی است.

933 مجموعه ورزشی رایگان در تعطیلات آخر هفته در اختیار دانش آموزان و خانواده ها می باشد

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به مقتضیات شرایط اجتماعی و فرهنگی امروز، نیاز به تفریح ​​سالم، ایجاد فرصت برای رهاسازی عواطف در کودکان و نوجوانان، غنی سازی اوقات فراغت و تحول را یکی از نیازهای جدی می داند. ورزش برای همه جهانی است و گفت: سیاست نظام مراقبت از ورزش در کشور آینده ورزش کشور را می سازد. این آینده به وضعیت فعلی ورزش دانشگاه بستگی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری، نزدیکی و همکاری خوبی بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش وجود دارد، افزود: می خواهیم در کنار هم باشیم و در اجرای برنامه ها به هم کمک کنیم. روسای فدراسیون های ورزشی می توانند این همکاری و تعامل دو وزارتخانه را ادامه دهند».

وی بیان کرد: بر اساس سند تحول دولت سه برنامه جدی داریم. آزادسازی و ارتقای مجتمع های آموزشی و پرورشی با رویکرد آموزشی و خانواده محور یکی از این برنامه هاست که حضور خانواده ها در برنامه های ورزش همگانی موجب افزایش نشاط می شود. اکنون 933 مجموعه در آخر هفته ها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار دارد.

ستاری فرد با تاکید بر اینکه تامین نیروی انسانی و غنی سازی برنامه و محتوای ورزشی از نیازهای جدی ما در ادامه این برنامه است، به برنامه دوم اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای دومین موضوعی است که با حمایت دولت، سازمان برنامه و بودجه و حمایت وزیر آموزش و پرورش، حرکت ملی را برای ایجاد 2100 فضای ورزشی آغاز کردیم و در هفته جاری با حضور دو وزیر آموزش و پرورش و ورزش، 1017 مجموعه ورزشی افتتاح می شود. از این فضاها در هنگام ورزش و اوقات فراغت استفاده کنید.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: استعدادیابی ورزشی در سند تحول آمده است و این موضوع سوم است. این حلقه مفقوده توسعه ورزش کشور بود که امروز جزو اولین برنامه های وزیر ورزش است و در سند تحول دولت نیز با تاکید بر مدارس بر این مشکل تاکید شده است. با هماهنگی و حمایت برخی از فدراسیون ها در تابستان امسال کار بی نظیری در فدراسیون ورزش دانش آموزی انجام شد.

وی تصریح کرد: مسابقات ورزشی مدارس از اول تیرماه تا یکم مهرماه برگزار می شود. در تمام ایام تابستان به جز ده روز اول محرم، دانش آموزان در مسابقات کشوری شرکت کردند و فدراسیون ورزش دانش آموزی با بهترین کیفیت و مدیریت کار پیگیر بود و پخش زنده مسابقات از رسانه ملی با انگیزه دنبال شد. .

ستاری فرد گفت: برای اولین بار در این سال ها با رویکرد حمایتی وزیر ورزش از فدراسیون ورزش دانش آموزی حمایت مالی شد که جا دارد از دکتر سجادی تشکر کنم. دانش آموزی که به طور فعال در 30 رشته ورزشی فعالیت می کند باید برنامه ریزی و عمل کرد.

وی افزود: ما خواستار حمایت مالی و معنوی تولیت اسپرت هستیم زیرا هر چه در این حوزه هزینه شود سرمایه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، معاون وزیر بهداشت گفت: در خصوص اقتصاد ورزش با پیگیری های وزیر آموزش و پرورش و دولت، سازمان برنامه و بودجه 110 میلیارد تومان برآورد کرده است. برای تجهیزات ورزشی در سال جاری و به زودی سامانه ای در این راستا راه اندازی می شود تا تولید ملی داشته باشد و به اقتصاد کشور کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید