آیا امکان لغو ویزای عراق در روزهای آینده وجود دارد/ آیا برای ارسال واکسن به عتبات شرط وجود دارد؟

زمان: 16:11
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778643

لغو روادید عراق ، که یکی از خبرهای خوب برای علاقه مندان به سفر به عتبات است ، به نظر می رسد در روزهای آینده انجام شود و عملیات سفر به عتبات را از سر می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لغو روادیدهای عراق در سال جاری به ویژه پس از سفر الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران آشکارتر شده است. طبق برنامه ریزی ها، برای سفر به عراق در دهه 1940 نیازی به اخذ ویزا نخواهد بود. اما به دلیل شرایط تاج و اعمال محدودیت از سوی عراق در پذیرش زائر اربعین ، این امر محقق نشد و زائران اربعین قبل از سفر ویزا دریافت کردند.

پس از دهه 1940 که شرایط عادی تر شد و همانطور که مسئولان وعده داده بودند ، گویی سفری به عتبات انجام شده است. با وجود گذشت 17 روز از ربیع الاول، سفر به عتبات برقرار نشده است که یکی از دلایل این بلاتکلیفی و وضعیت صدور ویزا برای زائران است.

البته مقامات حج و زیارت خود را برای از سرگیری این سفرها آماده می کنند و منتظر موافقت طرف عراقی با اجازه سفر زائران ایرانی به عتبات هستند. این در حالی است که یک منبع آگاه گفت: مقامات عراقی هفته گذشته جلساتی را برای پذیرایی از زائران ایرانی برگزار کردند که البته محدودیت هایی برای تعداد آنها وجود دارد. همچنین با برنامه ریزی انجام شده ، امکان لغو روادید برای سفرهای هوایی بین ایران و عراق افزایش می یابد.

علاوه بر این، در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر اجرای معافیت‌های روادید برای عراق منتشر شده است و حتی کنسولگری ایران در نجف نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که روادید هر دو کشور از روز دوشنبه 25 اکتبر مصادف با 3 نوامبر لغو می‌شود. این مژده در این است که سفر به عتبات نیز به آن وابسته است.

اما علیرضا رشیدیان ، رئیس سازمان حج و عبادت به فارس گفت: این موضوع در روزهای اخیر مطرح شده است ، اما هنوز سفارت از لغو روادید مطلع نشده است.

وی افزود: انتظار داریم دولت عراق رسما لغو روادید را به سفارت عراق در ایران اعلام کند. پس از اعلام رسمی این موضوع، برای سفر به عتبات البته فقط از طریق هوایی نیازی به اخذ ویزا نیست و زائران می توانند بدون ویزا با داشتن گذرنامه معتبر برای پروازهای موجود به عراق سفر کنند.

البته برای سفر به عتبات باید منتظر شرایط کارکنان کشورمان باشیم که با توجه به نیاز به واکسیناسیون عمومی ، به نظر می رسد تزریق واکسن و نتیجه منفی آزمایش PCR ضروری خواهد بود برای این سفر معنوی

با این حال ، منابع آگاه در عراق و دفتر نخست وزیری استدلال می کنند که کافی است عراق حداکثر 72 ساعت قبل از سفر به تاج پاسخی منفی دهد و حجاج نباید بر اساس موارد زیر برای ورود به عراق واکسینه شوند. تصمیم مقامات عراقی در عراق از هفته گذشته با برگزاری نماز مجلس و نماز جمعه در بقاع متبرکه مانند روزهای قبل از تاجگذاری وضعیت به حالت عادی بازگشته و حتی خلأ اجتماعی در برگزاری نماز مجلس وجود ندارد.

علاوه بر این ، از آنجا که موضوع لغو روادید عراق مطرح شده است ، پیش بینی می شود که لغو ویزای عراق در روزهای آینده اجرا می شود و این اقدام باعث می شود تا زیارت عتبات بیش از 20 ماه متوقف شود. مسیر جدید. یادآور می‌شود، طبق اعلام رئیس سازمان حج و عبادت، بیش از ۲۵۰۰ دفتر زیارتی در اعزام‌های جدید ثبت‌نام و اعزام زائر کرده‌اند و هیچ شرکتی مسئولیتی در این زمینه ندارد. همچنین بسته های عبادی مختلفی بر اساس درخواست افراد بر اساس زمان و بودجه ارائه خواهد شد.

از مارس 1998 ، هنگامی که تاج در سراسر جهان پخش شد ، هیچ کاروانی از طرف سازمان حج و عبادت به عتبات اعزام نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید