امکان تعلیق ویزای «صافی» به مدت 6 هفته در سفارت انگلیس وجود نداشت/ حمایت مجلس اتفاق خوبی بود اما به بودجه 30 میلیاردی نیاز داریم.


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1882851

من از بحث زمین تنیس خسته شده ام و امیدی به حل اختلاف با شرکت توسعه ندارم.

رئیس فدراسیون تنیس گفت: دولت انگلیس به مشکات الزهرا صافی ویزا نداد و با توجه به اینکه وی باید به رولان گاروس می رفت، نتوانستیم پاسپورت او را در اختیار انگلیسی ها بگذاریم. سفارت به مدت 6 هفته

داود عزیزی; رئیس فدراسیون تنیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا، درباره مسابقات اخیر فدراسیون گفت: معمولاً به دنبال سود مالی نیستیم، بلکه مسائل فنی برای ما مهمتر است و هر دستاوردهای فنی در درازمدت نشان داده شده است. “در این مدت ما ATF های خوبی به درجات مختلف داشته ایم و لیگ های خود را پیش رو خواهیم داشت. ما چندین بازی داشته ایم که گاهی اوقات پشت سر هم بوده اند.

وی در ادامه گفت: 3 هزار تور امتیازی داشته ایم و انشالله در مرداد ماه دیویس کاپ و فد کاپ را خواهیم داشت و از هفته آینده تمرینات تیم های ملی را آغاز خواهند کرد. 2 مربی جدید به کادرفنی تیم ملی اضافه کردیم. مربیان ما تجربه سرمربیگری تیم ملی را دارند و آقای طاهری به دلیل مسائل شخصی نتوانست در تیم ملی حضور داشته باشد. امیدواریم بتوانیم مسابقات آینده را با خوش شانسی به پایان برسانیم.

عزیزی درباره تحولات حاشیه ای اخیر در بحث بودجه حمایت از شورای اسلامی گفت: از حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتباراتی که در اختیار کمیسیون فرهنگ بود، 5 درصد آن که نزدیک به 300 میلیارد است. ، به فدراسیون ها تخصیص داده شد و قطعاً کار خوبی بود که نباید به آن نگاه کنیم یا کاری کنیم که برای دوره بعد بودجه ای به فدراسیون ها ندهند. باید از مجلس تشکر کرد چون اتفاق خوبی افتاد و پول به فدراسیون ها رسید.

وی در این خصوص گفت: در 3 سال گذشته از 5 فدراسیون این بودجه به 28 فدراسیون رسیده و فکر می کنم سال آینده همه فدراسیون ها را پوشش دهد. باید دید مثبت داشته باشیم. چانه فدرال باید از عدد 4.5 میلیارد خارج شود و به سمت اعداد بالاتر حرکت کند. الان تنیس با بودجه سالانه کمتر از 30 میلیارد تومان رشدی ندارد. اگر این عدد را ارائه ندهم، برای من، تیم مدیریتی و باشگاه ها سخت خواهد بود.

رئیس فدراسیون تنیس مشکلات مالی این فدراسیون را برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی باید همه کالاهای مورد نیاز خود را با ارز از کشورهای دیگر وارد کنید، نمی توانید بر اساس ریال کار کنید. باید عدد بالاتری به دست آید که با کمک اسپانسر، دولت، مجلس و خود فدراسیون ها مشخص می شود. اما در این تخصیص بودجه حمایتی یک چیز خوبی وجود دارد و نباید اصل کار را زیر سوال برد، بعداً می توان دلایل را اصلاح کرد، می توانیم در دوره بعد اصلاح کنیم.

وی در خصوص مشکل همیشگی زمین تنیس این فدراسیون تصریح کرد: من هم خسته هستم. تا کنون هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. شرکت توسعه و پشتیبانی در راه است و ما هم همینطور. ما از بخش خصوصی می خواهیم که این مشکل را حل کند و من امیدی به حل آن ندارم.

عزیزی در خصوص عدم اعطای ویزای انگلیس به مشکات الزهرا صافی برای شرکت در تور تنیس ویمبلدون خاطرنشان کرد: دولت انگلیس به وی ویزا نداد و با توجه به اینکه این دختر قرار بود به رولند گاروس برود. این امکان وجود دارد که او پاسپورت شما را به مدت 6 هفته در اختیار سفارت بریتانیا گذاشته باشد. شرایط ما طوری است که دیر به ما ویزا می دهند و ربطی به فرد خاصی ندارد. وزارت امور خارجه ما باید در جهت تسهیل روند درخواست ویزا حرکت کند.

وی در ادامه این بحث اذعان داشت: اکنون روند صدور ویزای آمریکا با مشکل مواجه شده است، ما برای ویزا زودتر وارد مذاکره شدیم اما اگر کشور میزبان باز هم با تاخیر ویزا بدهد نمی تواند برود. کاراته و کشتی ما نتوانستند به آمریکا بروند، سایر رقبای ما هم همینطور. فدراسیون تمام تلاش خود را کرد اما میزبان باید این مشکل را حل کند.

رئیس فدراسیون تنیس در پایان گفت: ضمناً هر کشوری که طبق مقررات اجازه ورود به ایران را داشته باشد و برای ورود اقدام کرده باشد طی 48 تا 72 ساعت ویزا را در اختیار ورزشکار قرار داده ایم. شرایط خوبی فراهم شده است و هر کشوری که میزبان مسابقات است نگاه متفاوتی به ورزشکاران دارد و دید توریستی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید