از پرداخت جودو در آخرین دیدارهای صالح امیری اطلاعی ندارم/ وزیر در هیئت دولت جلسه داشت; امکان ملاقات با باخ وجود نداشت


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807125

دستورالعمل انتخابات کمیسیون در جلسه 8 مارس بررسی خواهد شد.

دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک گفت: دستورالعمل انتخابات به تصویب هیات اجرایی رسیده و در جلسه 17 اسفند بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ کیکاووس ساعدی دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک در حاشیه جلسه امروز هیات اجرایی گفت: در جلسه امروز یکی از بحث های اصلی ما بررسی سایر بخش های آیین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک بود. به تصویب هیئت اجرایی رسید. مقرر شد پس از تدوین نهایی برای اعضای جلسه ارسال و در جلسه 17 اسفند بررسی شود.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده تنظیم دستورالعمل انتخابات امروز بسته شد، البته یکشنبه هفته آینده جلسه فوق العاده ای خواهیم داشت و در مورد گزارش حسابرس و تعیین حسابرس در ساعت 1400 و … صحبت خواهیم کرد. این موضوعات برای مجمع عمومی آماده می شود. از فدراسیون ها برای حضور در این نشست دعوت شد.

ساعدی در سفر مسئولان به ایران گفت: هیات عالی رتبه عراقی شامل رئیس کمیته ملی المپیک عراق، دبیرکل، اهدا کننده و 10 رئیس فدراسیون ورزشی روز شنبه به ایران سفر کرده و دیدارهای رسمی خواهند داشت. و یکشنبه بازدید می کند. آنها همچنین روز دوشنبه با وزیر جلسه مشترک خواهند داشت. این گروه تا روز چهارشنبه برای بازدید از موزه ملی ورزش و آکادمی ملی المپیک در ایران حضور دارند. روسای فدراسیون های میهمان به طور جداگانه با روسای مربوطه کشورمان دیدار و تفاهم نامه امضا می کنند.

آیا وی در پاسخ به سوال مجید شایسته که پیش از این نیز بحث استعفای وی از هیات اجرایی مطرح شده بود، در این جلسه حضور یافت؟ گفت: بله، آقای شایسته در جلسه هیات اجرایی شرکت کردند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه صالحی امیری و باخ با هم دیدار نکردند، گفت: آقای صالحی امیری گزارشی از سفر خود به پکن را به شورای اجرایی ارائه کرد. دیدارهای خوبی بین مسئولان عالی رتبه کشورمان و ورزشکاران کشورهای مختلف و همچنین کارکنان کمیته بین المللی المپیک برگزار شد. موضوع عدم ملاقات با باخ به این دلیل بود که از آنجایی که قرار بود این دیدار روز دوشنبه برگزار شود و وزیر جلساتی در کابینه داشت، برای 22 بهمن نیز برنامه های مختلفی داشت که تا پنجشنبه از پکن به تهران پروازی نداشت. خداوند یک مراسم دیگر را در لوزان سوئیس برگزار کند.

وی در خصوص تغییرات اساسنامه تاکید کرد: تغییرات زیادی صورت گرفته است زیرا این آیین نامه بر اساس اساسنامه جدید تهیه شده است. ترکیب ستاد نظارت و اجرای انتخابات تغییر کرده و این ترکیب این ستاد 9 نفر شده است. مسئولیت این ستاد نیز بر عهده دبیرکل است که بر اساس روند مقرر در اساسنامه جدید، انتخابات قوه مجریه را برگزار خواهد کرد. در حال حاضر مصوبات در حال ویرایش است و هفته آینده قوانین را به فدراسیون ها ارسال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص دیدار صالحی امیری با مقامات بین المللی درباره وضعیت جودو صحبت شده است، گفت: من در این مورد اطلاعی ندارم و بهتر از این است که در این مورد صحبت کنیم، اما بیشتر بحث های مهم ورزشی، احتمالات ملی است. ورزش قهرمانی، تبادلات بین المللی و این حوزه ها مورد بحث قرار گرفت.

ساعدی در پاسخ به این سوال که آیا یکی از تغییرات اساسنامه مربوط به انتخاب افراد با قانون نصف بعلاوه یک بوده است، گفت: ما نمی توانیم خارج از اساسنامه عمل کنیم و سند زنجیره ای ما اساسنامه است. آنچه در دستورالعمل آمده متن قرارداد شرکت است و هیچ بحثی خارج از آن وجود نداشته است. دستورالعملی برای روند برگزاری و برگزاری انتخابات نوشتیم.

وی درباره اینکه آیا تداوم کادر فعلی مورد بحث اعضای جلسه 17 اسفند قرار می گیرد یا خیر، گفت: بله قطعا. بر اساس اساسنامه، زمان برگزاری انتخابات بر عهده هیات اجرایی است و این موارد پس از بررسی و تصویب در جلسه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید