از باخ می خواهیم لغو جودو را لغو کند/ برگزاری انتخابات کمیته المپیک به نفع همه است


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805875

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از باخ می خواهیم که تعلیق جودوی ایران را لغو کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان که به همراه حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2022 به پکن سفر کرده بود، درباره دیدار با مسئولان مختلف گفت: ورزش ایران چه اهمیتی دارد؟ نکته مهم در این شرایط این است که بتوانیم روابط خود را در عرصه بین المللی تقویت کنیم، در واقع یکی از شروط مهم کسب جایگاه، توسعه روابط و حمایت های بین المللی است.

وی افزود: به دعوت توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، من و سجادی به پکن رفتیم و دیروز و امروز از محل برگزاری بازدید کردیم. امروز افتتاحیه است و جلسات فردا صبح آغاز می شود. این اولین دیدار ما با رئیس کمیته ملی المپیک کره جنوبی است که یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک است. سپس با دو تن از معاونان توماس باخ ملاقات خواهیم کرد و سپس به کمپ محل استقرار شهروندان ایرانی خواهیم رفت.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: همچنین نشستی با وزیر ورزش و رئیس المپیک چین در نظر گرفته شده است. همچنین صبح دوشنبه با باخ جلسه خواهیم داشت و سپس به ایران برمی گردیم.

صالحی امیری در دیدار با توماس باخ گفت: می خواهیم مجموعه تلاش های قهرمانان، مربیان و مدیران توماس باخ و به طور کلی قانون ورزش ایران و واقعیت های نسل جدید را بازتاب دهیم. فوتبال ایران و بسیاری از رشته ها درخشیدند. مطمئنا شرایط جدیدی را در ورزش ایران تجربه خواهیم کرد.

وی گفت: دیدار با باخ دو هدف دارد که هدف اول جلب حمایت است. همچنین از او می خواهیم که موانع ورزش ایران از جمله تلاش برای رفع تعلیق جودوی ایران را برطرف کند. اصل تعلیق ظالمانه است و ما سعی خواهیم کرد راه را هموار کنیم.

صالحی امیری در گفتگو با برنامه ورزش و مردم در خصوص تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: برای ما مهم است که هر چه زودتر ثبات دولت را برقرار کنیم. سال آینده سه رویداد پیش رو داریم. بازی های کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی که 600، 700 نفر اعزام می شوند و در نهایت بازی های جوانان. ما نمی توانیم بدون ثبات باشیم. در هر صورت جلسه مارس باید در این مورد تصمیم گیری کند. پیشنهاد من این است که انتخابات هر چه زودتر برگزار شود که به نفع همه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید