برای انتخابات دوچرخه سواری آماده می شویم/باخ درباره تعلیق جودو گفت که ما مستقیماً دخالت نمی کنیم


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880431

رئیس کمیته ملی المپیک از تایید ادامه فعالیت فدراسیون های دوچرخه سواری و ژیمناستیک در نشست کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوئیس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کیکاوس ساعدی دبیر کمیته ملی المپیک درباره سفر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برای حل مشکلات فدراسیون دوچرخه سواری و ژیمناستیک گفت: دیپلماسی ورزشی. بخشی از دیپلماسی عمومی است. برقراری تعاملات بین المللی جنبه برد-برد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جودو ممنوع شده است، گفت: دوچرخه سواری و ژیمناستیک نیز در این مسیر حرکت می کنند که خوشبختانه با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک سوئیس و دیدار با توماس باخ و همچنین جلسه ای برگزار شد. با حضور مسئولان فدراسیون جهانی دوچرخه سواری و ژیمناستیک کنار گذاشته شد و برای دیدار این دو فدراسیون چراغ سبز نشان داده شد و به زودی برگزار می شود.

در ادامه این برنامه رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک وارد رادیو ورزش شد و درباره سفر به لوزان سوئیس گفت: باید در عرصه دیپلماسی برای کاهش تهدیدها و ایجاد فرصت تلاش بیشتری کنیم. در چهار سال گذشته نزدیک به 200 جلسه برای آگاهی بخشی به ظرفیت های ورزشی ایران و کاهش تهدیدات داشته ایم.

وی افزود: این سفر اولین سفر پس از کرونا بود و جلسات خوبی برگزار شد. یکی از ماموریت های خطیر ما در این سفر فدراسیون های دوچرخه سواری و ژیمناستیک بود که در دو سال اخیر با چالش های جدی مواجه بودند و نزدیک بود حذف شوند. خوشبختانه در سایت کمیته بین المللی المپیک در لوزان تایید شد که این دو فدراسیون به کار خود ادامه دهند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: فردا در نشستی با مسئولان مربوطه مقدمات برگزاری انتخابات دوچرخه سواری را آماده خواهیم کرد. در مورد ژیمناستیک تصمیم بر این شد که مسائل گذشته را نادیده گرفته و بلافاصله مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کنند.

صالحی امیری درباره فدراسیون جودو گفت: تعلیق جودو ظالمانه بود و پاسخ صریح توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک این بود که ما مستقیما دخالت نمی کنیم و ضمن تایید مواضع خود گفتند از ما حمایت خواهند کرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید