خوشحالی باخ از روند ورزش قهرمانی در ایران/ دوچرخه سواری و ژیمناستیک از بلاتکلیفی بیرون آمدند


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879642

دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با توماس باخ و رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک

وزیر ورزش و رئیس جمهور در لوزان سوئیس با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و جمعی از معاونان وی دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک مستقر در لوزان سوئیس با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و جمعی از معاونان وی دیدار و گفتگو کرد.

رضا صالحی امیری با بیان اهمیت این نشست برای ورزش ایران بیان کرد: من و سجادی وزیر ورزش و جوانان با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و معاونانش دیدار بسیار سازنده ای داشتیم و در سه محور اصلی بحث و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: محور اول این بود که گفتیم کمیته ملی المپیک ایران بر اساس منشور المپیک در سال های اخیر به ویژه در روزهای سخت تاج و تخت و تحریم های سرکوبگرانه فعالیت های گسترده ای داشته و توانسته بیشترین سهمیه ها را در المپیک در سال 2018 به دست آورد. توکیو 2020. به منظور ارتقای چشمگیر جایگاه خود در المپیک 2024 پاریس و در این راستا گزارشی از فعالیت های ورزش کشور و کمیته ملی المپیک در دو سال اخیر ارائه شد که مورد توجه آقای باخ قرار گرفت. .

صالحی امیری ادامه داد: نکته دومی که برای ما بسیار مهم بود و مطرح شد همین نکته بود IOC وی همچنین باید در مقابل برخی فشارهای ناعادلانه بر ورزش کشورمان حمایت لازم را داشته باشد و سومین نکته ای که از آقای باخ انتظار داریم این است که برای رفع تعلیق ظالمانه جودو مداخله موثری کرده است تا این رشته المپیکی بتواند در مسابقات المپیک شرکت کند. بازی های المپیک هانگژو و پاریس.چون کارکنان فدراسیون جودو کشورمان با وجود حذف، برای زنده نگه داشتن این رشته در کشور تلاش زیادی کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان خاطرنشان کرد: موضوع بعدی نظرات رئیس کمیته بین المللی المپیک بود. به سوالات مختلفی که با آنها سر و کار داریم پاسخ های لازم داده شده است اما نتیجه جلسه این بود. رضایت توماس باخ و مدیران ارشد IOC وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بر سر توسعه ورزش قهرمانی در ایران و تفاهم نامه دو سازمان ورزش ایران در چند سال اخیر که در سال های اخیر با IOC به صورت پیوسته طراحی شده است.


* دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با مسئولان فدراسیون جهانی ژیمناستیک

دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با دبیرکل فدراسیون جهانی ژیمناستیک با حضور ژروم نماینده کمیته بین المللی المپیک برگزار شد.

رضا صالحی امیری در خصوص نتایج این نشست مهم گفت: در این جلسه رویدادهای سال گذشته ژیمناستیک و موضوعات مختلف موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اما پس از بررسی اتفاقات، به برخی نگرانی های نمایندگان فدراسیون جهانی پاسخ های لازم داده شد.

وی ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با هماهنگی فدراسیون جهانی باید هر چه سریعتر انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان خاطرنشان کرد: در واقع جدای از دیدار سازنده و امیدوارکننده ای که با توماس باخ داشتیم، باید گفت که پس از نشستی با مسئولان فدراسیون جهانی دوچرخه سواری و ژیمناستیک، این دو فدراسیون از بلاتکلیفی خارج شدند. و برگزاری انتخابات، روند جدیدی از فعالیت را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید