محتوای نامه جلیلی به رهبر معظم انقلاب: برجام را رها کنیم تا 99 درصد ثروتمند شویم; سپس مستقیماً با آمریکا مذاکره کنیم

محتوای نامه جلیلی به رهبر معظم انقلاب: برجام را رها کنیم تا 99 درصد ثروتمند شویم;  سپس مستقیماً با آمریکا مذاکره کنیم

روز جدید به گفته یک منبع آگاه، سعید جلیلی در نامه ای به مقام معظم رهبری فراتر از انتقادهای معمول از برجام، از ایران خواست تا از برجام خارج شود و غنی سازی را افزایش دهد. جلیلی همچنین پیشنهاد افزایش سطح غنی سازی حتی به «۹۰ درصد» را داد! به گفته این منبع آگاه، جلیلی پیش بینی می کند که پس از این مرحله «ایران باید مستقیماً با آمریکا وارد مذاکره شود و امتیازات لازم را بدهد و تحریم های آمریکا را در آنجا لغو کند».

روزنامه شرق به نقل از یک منبع آگاه درباره مفاد نامه سعید جلیلی به رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای نوشت:

به گفته این منبع آگاه، جلیلی در این نامه به صراحت اعلام کرده که با جاده ای که هم اکنون در حال اجراست، مخالف است.

پس از مخالفت ها، جلیلی تاکید کرد که ایران باید از برجام خارج شود که پیش بینی می کند کشور مقابل در اجرای سازوکار آغاز و از سرگیری تحریم های بزرگ هسته ای با مشکلات قانونی مواجه شود.

به گفته این منبع، جلیلی معتقد است که بازگشت تحریم‌های هسته‌ای طرف مقابل «نیازمند ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل است، اما روسیه و چین از حق وتو استفاده خواهند کرد و تلاش‌های اروپایی‌ها و آمریکا با شکست مواجه خواهد شد».

جلیلی همچنین پیشنهاد افزایش سطح غنی سازی حتی به «۹۰ درصد» را داد! به گفته این منبع آگاه، جلیلی پیش بینی می کند که پس از این مرحله «ایران باید مستقیماً با آمریکا وارد مذاکره شود و امتیازات لازم را بدهد و تحریم های آمریکا را در آنجا لغو کند».

حاطب زاده روز گذشته در پاسخ به سوالی درباره نامه انتقادی سعید جلیلی درباره مذاکرات وین گفت: شایسته است پاسخ این سوال را از وی دریافت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید