روایتی از بن بست مذاکرات برجام; چرا ایران مستقیما با آمریکا مذاکره نمی کند؟

روایتی از بن بست مذاکرات برجام;  چرا ایران مستقیما با آمریکا مذاکره نمی کند؟

روز جدید خبرنگار وال استریت ژورنال به موضع آمریکا در قبال مذاکرات وین که منجر به پایان مذاکرات شد و همچنین تضمین ایران پرداخت.

لارنس نورمن، خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال در حساب توئیتری خود گفت که چون ایرانی ها تمایلی به مذاکره مستقیم با ایالات متحده نداشتند، سوءتفاهم در مورد مواضع و انتظارات اجتناب ناپذیر شد.

وال استریت ژورنال می نویسد که موضع مرکزی ایالات متحده کاملاً روشن است. برجام سندی است که توافق شده است. هیچ تضمینی وجود نداشت که یک حزب هرگز آن را ترک نکند، این یک توافق سیاسی با تعهدات سیاسی بود. اگر ایران بخواهد توافق را تغییر دهد، آمریکا خواسته های خود را دارد.

این روزنامه نگار آمریکایی اعتراف کرد که موضوع روشن است، در واقع علنا ​​اعلام شد که ضمانت دائم لغو شده است. هیچ رئیس‌جمهوری ایالات متحده این قدرت را ندارد که دولت بعدی را به معاهده‌ای غیرالزام‌آور ملزم کند که تأیید کامل سنا را نداشته باشد.

او مدعی است که دولت بایدن به صراحت اعلام کرده است که هرگونه تضمین حقوقی فراتر از آنچه توافق شده است خواهد بود.

با این حال، خبرنگار آمریکایی مدعی است که آنها کاملاً مایلند تعهد سیاسی خود را برای اجرا و پایبندی به توافق به وضوح در متن بیان کنند.

خبرنگار وال استریت ژورنال در ادامه گفت که آنها به دلایل کوچک نمی خواهند برای بازگشت به برجام و خروج مجدد تلاش کنند.

وی افزود: منابع غربی به خوبی می دانند که خروج آمریکا از برجام در سال 2018 دریافت ضمانت را برای ایران کاملا منطقی کرده است. شاید این شکافی است که نمی توان آن را پر کرد.

خبرنگار آمریکایی سپس ادعا می کند که روش آزمایش آن از طریق مذاکره و در حالت ایده آل مذاکره مستقیم است.

دیدگاهتان را بنویسید