عدم تعلیق دوچرخه سواری و ژیمناستیک/انتخابات این 2 فدراسیون به زودی برگزار می شود.


ساعت: 23:09
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891592

هیچ کس نمی خواهد فدراسیون های ورزشی توسط یک ناظر اداره شود.

معاون توسعه قهرمانی و ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون دوچرخه سواری و ژیمناستیک تعلیق نشده و تعلیق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سید محمد پولادگر نایب رئیس مسابقات قهرمانی و توسعه ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص نتایج کاروان ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و برنامه ریزی بازی های آسیایی گفت: بیشترین کاروان را در مقایسه با یکدیگر داشتیم. نسبت به دوره های قبل و موفق به کسب مقام سوم این مسابقات شدیم که جایگاه ارزشمندی است. حضور پارا ورزشکاران و حضور بانوان ایرانی در رشته های وزنه برداری و والیبال در این دوره از مسابقات باعث شد ایران عنوان سومی را کسب کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در حال نزدیک شدن به دوران طلایی در ورزش بانوان هستیم و سرمایه گذاری مطلوبی در بسیاری از حوزه های اصلی ورزش بانوان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در در حوزه های تیمی و توپی، برنامه ریزی های بسیار خوبی در حوزه بانوان صورت گرفته است که ثمره آن را می توان با کسب نتایج خوب در عرصه های مختلف دنیا مشاهده کرد.

پولادگر درباره 6 فدراسیونی که توسط سرپرست اداره می شود و همچنین احتمال تعلیق 2 فدراسیون در رشته های ژیمناستیک و دوچرخه سواری گفت: در سال گذشته 11 جلسه انتخاباتی برگزار کردیم و روسای فدراسیون های مربوطه مشخص شدند و در حال حاضر فعال هستند. علاوه بر 58 مجمع فوق العاده و سالانه فدراسیون های ورزشی برگزار می شود. انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری به زودی برگزار می شود و ثبت نام انتخابات ژیمناستیک نیز از فردا آغاز و مراحل انتخابات به پایان می رسد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برخی از این 6 فدراسیون توسط همان روسای قبلی تحت سرپرستی اداره می شوند و هر فدراسیون شرایط خاص خود را دارد، گفت: امکان برگزاری جلسات وجود دارد. قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اما این موضوع تبعاتی نیز دارد و برخی از نامزدها انتقاد می کنند که به دلیل حضور رئیس جمهور ممکن است با آنها منصفانه برخورد نشود.

پولاداگر با اشاره به اینکه هر کدام از این 6 فدراسیون سابقه خاص خود را دارند، تاکید کرد: به عنوان مثال انتخابات فدراسیون فوتبال عموما زیر نظر وزارت ورزش و جوانان نیست و جایگاه متفاوتی دارد. این را هم باید بگویم که هیچکس دوست ندارد فدراسیون های ورزشی تحت سرپرستی اداره شود و تلاش می کنیم که انتخابات فدراسیون ها در زمان مقرر برگزار شود تا به بهترین نحو کار کنند.

وی همچنین اذعان داشت: یک سال پیش دوره ریاست فدراسیون ژیمناستیک به پایان رسید و رئیس قبلی شرایطی را ایجاد کرده بود که نتوانستیم انتخابات این فدراسیون را برگزار کنیم.

نایب قهرمانی و توسعه ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص احتمال تعلیق 2 فدراسیون در رشته دوچرخه سواری و ژیمناستیک گفت: انشالله این 2 فدراسیون تعلیق نخواهند شد.

پولاداگر در خصوص تشکیل فدراسیون تربیت بدنی نیز اظهار داشت: با توجه به فعالیت در حوزه تربیت بدنی مقرر شد فدراسیون مستقلی داشته باشیم و تصمیم اتخاذ شده تقویت ورزش همگانی و تربیت بدنی در کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید