بازی های آسیایی هانگزو قطعا برگزار می شود/ برای برگزاری انتخابات با معاون وزیر و فدراسیون های دوچرخه سواری و ژیمناستیک جلسه ای داشتیم.


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881743

فدراسیونی که از مجلس و اسپانسرها بودجه می گیرد، خودپایدار است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دو فدراسیون ما در آستانه تعلیق بودند اما با مذاکره توانستیم موضوع را حل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره حضور ایران در بازی های کشورهای اسلامی گفت: از 25 بهمن ماه به طور رسمی کار را آغاز کردیم، کادر نظارتی تعیین و جلسه مربوطه با فدراسیون ها برگزار شد. در مرحله اول 1500 نفر و در نهایت 493 نفر در لیست نهایی ثبت نام کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: یک سوم کاروان را بانوان تشکیل می دهند و اگر فوتبال بانوان بود به 50-50 می رسیدیم. تمام آنچه لازم است انجام شده است. این لباس یک برند محلی است که فراخوان شده است. ارز را با حمایت دولت تهیه کردیم که یک میلیون یورو بود. پرواز داخلی نیز انتخاب شده است که 12 رفت و برگشت خواهد بود. پرواز از تهران به آنکارا و از آنجا به صورت زمینی به قونیه می باشد.

صالحی امیری در خصوص فعالیت های فرهنگی در قونیه گفت: فعالیت فرهنگی از دیگر برنامه های ماست. سالن خیلی خوبی اجاره کرده ایم و نمایشگاه زیبای ایران، اکران فیلم و … را خواهیم داشت. این برنامه در هتلی است که مسئولان نیز در آن حضور دارند. ورزش در ایران بدون اخلاق و هویت فرهنگی معنا ندارد. عناصر فرهنگی وجود دارد که به ورزش ما هویت می بخشد.

صالحی امیری در خصوص جدی بودن مسابقات کشورهای اسلامی و افزایش حقوق ورزشکاران برای ایجاد انگیزه در آنها گفت: همه کشورها از جمله ایران با تیم اصلی خود در این مسابقات حاضر می شوند. بازی های آسیایی چین لغو نشده بلکه به تعویق افتاده است و قطعا در سال 2023 برگزار خواهد شد که زمان برگزاری این مسابقات به زودی با توافق چین و شورای المپیک آسیا اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اردوی بازی های آسیایی خود را بلافاصله بعد از بازی های کشورهای اسلامی در چین برگزار می کنیم. موضوع دیگر بحث افزایش دستمزد سکوی قهرمانی است که آن را به 1500 یورو رساندیم که 3 برابر قبلی بود. این مشکل برای مدال های نقره و برنز نیز وجود دارد. این کار برای تشویق بیش از پیش ورزشکاران انجام شد.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه توجه بیشتر به ورزش های قهرمانی از جمله اعتبارات و بودجه ضروری است، یادآور شد: در 3 ماهه اول سال 50 درصد بودجه را در اختیار فدراسیون ها قرار دادیم و الزامات آن ها را تامین کردیم. پروازها بلیت های 15 میلیارد تومانی تاکنون خریداری شده است، از سوی دیگر فدراسیون ها در شرایط سخت مالی قرار دارند. از مدیریت و سازمان برنامه بودجه که همیشه حامی ورزش هستند تشکر می کنم اما توقع جامعه ورزش این است که بودجه ورزش قهرمانی با نیاز واقعی فاصله داشته باشد و باید این مشکل حل شود. ما مشکلات را درک می کنیم و می دانیم که هزینه ها 5 برابر شده است اما بودجه فدراسیون ها 5 برابر نشده است. به عنوان نماینده جامعه ورزش از دولت و سازمان برنامه انتظار دارم کمک بیشتری برای تامین مالی مسابقات قهرمانی داشته باشند. ورزش در شرایط سخت خانه ها را شاد می کند و تضمین می کنم با حمایت دولت شاهد درخشش بیشتر ورزشکاران خود باشیم.

صالحی امیری درباره هدف کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی گفت: هدف ما حضور در جمع 3 قدرت برتر کشورهای اسلامی است. ترک ها سعی کرده اند در مناطقی که ما برتر هستیم حذف یا تغییراتی ایجاد کنند. ارزیابی تیم مدیریت این است که شرایط بهتری نسبت به دوره قبل داشته باشیم.

وی درباره کاهش کادر اعزام تیم هایی مانند امید گفت: ظرفیت این روستا محدود است به همین دلیل ستاد بازی ها محدودیت هایی را در نظر گرفت. کسانی که نمی توانند در روستا مستقر شوند با شناسنامه در هتل حضور خواهند داشت و مشکلی برای همراهی تیم ها نخواهند داشت، فقط نمی توانند در روستا مستقر شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین به سفر به سوئیس و دیدار با مقامات بین المللی به همراه وزیر ورزش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دیپلماسی دو سطح دارد. سیاستمدارانی که از منافع ملی صحبت می کنند اما دیپلماسی فرهنگی متفاوت است که شامل ورزش می شود. مثلاً وقتی با عربستان بازی می کنیم، باعث کاهش اعصاب می شود. وقتی پرچم ما برافراشته می شود، یک قرابت فرهنگی شکل می گیرد. در طول 4 سال گذشته، ما جلسات متعددی با رهبران جهان و توماس باخ داشته‌ایم. من یکی از اعضای هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا هستم و نزدیک به 200 نشست بین المللی داشته ایم. اگر صندلی در خدمت ورزش قهرمانی نباشد فایده ای ندارد زیرا قرار است این صندلی ها کاهش تهدیدات و افزایش منافع را تضمین کند.

صالحی امیری همچنین هدف از سفر به لوزان را کاهش تهدیدات عنوان کرد و یادآور شد: در لوزان نیز با وزیر به دنبال همین هدف بودیم. در مقابل فشارها باید مسئولان را وادار به حمایت بیشتر کنیم. در 4 سال گذشته ما با دیپلماسی فعال خود را از تعطیلی نجات داده ایم. ما همیشه تحت فشار هستیم، اما نباید ملت را ناراحت کنیم. این سیاست ماست که نکات مثبت را گزارش کنیم، اما نیمی از زمانی که من و دستیارانم برای از بین بردن تهدید و کاهش آن صرف کردیم، البته حتی یک دقیقه از آن را گزارش نکردیم. دیپلماسی ورزشی ابزاری برای تولید برق است.

وی با بیان اینکه تمایل به تعلیق وجود دارد و اساسنامه فدراسیون ها می تواند این تعلیق را کاهش دهد، تصریح کرد: می توانیم با برنامه ریزی، منطق و گفتگو مشکلات را حل کنیم. 2 فدراسیون ما در شرف تعلیق بود و بیش از 10 مکاتبه از فدراسیون های جهانی داشتیم، با آنها صحبت کردیم تا انتخابات برگزار شود. گفتیم موافق برگزاری جلسات هستیم و نتیجه را اعلام می کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: روز سه شنبه با معاون وزیر و مسئولان فدراسیون های دوچرخه سواری و ژیمناستیک جلسه ای برگزار کردیم تا انتخابات این دو فدراسیون برگزار شود. در استراتژی مشخص کردیم که ورزش ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز به همفکری و همدلی دارد. ورزش قهرمانی برای رسیدن به هدف نیاز به توافق دارد. دو فدراسیون ما پایدار می شوند اما باید بپذیریم که در دنیای امروز قوانین خاصی برای ورزش قهرمانی وجود دارد که باید تداخل ها کم شود، در مجمع تصمیم گیری شود و البته وزارتخانه در این مسیر خوب عمل کرده است.

وی در خصوص اختلاف دبیر و پولادگر بر سر بودجه تصریح کرد: معتقدم این شایعات همیشه وجود دارد اما باید مشکلات را در خانواده ورزش حل کنیم. وزارتخانه پشتوانه مالی و قانونی دارد، زیرساخت ها را فراهم می کند و نمی توان گفت که این وزارتخانه هیچ اختیاری ندارد. در جلسه با باخ هم همین را گفتم و اینکه دخالت نیست، اما وزارتخانه حمایت می کند. من با این ادبیات در ورزش موافق نیستم اما باید مشکلات را در داخل حل کرد. ملاک ما اصول اخلاقی است و هیچکس نباید از مرزهای اخلاق عبور کند. فقط کشتی نیست که نیاز به بودجه دارد، همه فدراسیون ها در شرایط سختی هستند. تلاش می کنیم موانع فدراسیون ها را برداریم. هزینه های پروازها، هتل ها و کمپ ها زیاد شده است و ما باید آن را درک کنیم. اینکه مجلس از ما حمایت کرد، ما از شما تشکر می کنیم و هر فدراسیونی از مجلس و اسپانسر بودجه می گیرد، برای خودش است و نباید این موضوعات در رسانه ها مطرح شود.

صالحی امیری در خصوص مشکلات جودو و تعلیق این رشته گفت: یکی از موضوعات گفتگوی دیدار توماس با باخ درباره جودو بود. تعلیق ظالمانه بود و نیازی به ادامه آن نیست. الان فدراسیون فعال است، به کشورهای اسلامی هم می رود و تلاش می کنیم در بازی های آسیایی شرکت کنیم. در صورت رفع محرومیت، جودوی ایران در المپیک پاریس روی سکو می رود. آقای باخ گفت که نمی تواند در مورد تصمیم دادگاه اظهار نظر کند، اما مشاوره خواهد داد. فدراسیون جهانی حضور جودو در بازی های کشورهای اسلامی را بلامانع اعلام کرده است.

وی در خصوص برنامه های خود در این 4 سال و حضور در انتخابات گفت: روز اول که شروع به کار کردیم 12 برنامه داشتیم و به آنها عمل کردیم. ضبط او اکنون در دسترس است. ما تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از درگیری با وزیر ورزش قهرمان این استراتژی را اتخاذ کنیم. موضوع دیگر دیپلماسی بود و ما گفتیم که دیدار با تهران مشکل را حل نمی کند. یک ماه پیش حسین مسلم به تهران آمد، ما به سفر می رویم و شاهد سفر مقامات جهانی هستیم. موضوع دیگر ایجاد موزه و ثبت تاریخ ورزش شفاهی بود. پیشکسوتان بیشتری را دیدیم، تندیس باز کردیم و از آنها تجلیل کردیم، منابع بودجه را به 300 میلیارد رساندیم و سعی کردیم فرهنگ را در ورزش تاکید کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید