سفر ناموفق مدیران ورزش ایران به پکن/ لغو دیدار با باخ؛ دست سجادی و صالحی امیری خالی ماند!

ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806393

سفر رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان ایران به دهکده المپیک زمستانی پکن دستاورد نهایی و اصلی را به همراه نداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ همزمان با المپیک زمستانی پکن 2022 و اعزام کاروان دو کاروان اسکی و ورزش های زمستانی ایران به این روستا، سیدرضا صالح امیری و سیدحمید سجادی نیز برای دیدارهای چندجانبه و گفتگوهای کلیدی به پکن سفر کردند.

پیش از سفر رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان به چین؛ بارها از سوی مقامات و مدیران ارشد ورزش ایران یادآور شده است که هدف اصلی از اعزام، دیدار و رایزنی با دو مقام ارشد ورزش ایران از جمله توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در امور داخلی خواهد بود.

تا کنون و در طول آخرین بازی های المپیک تابستانی و زمستانی؛ این بهترین فرصت برای مسئولان ورزش کشورهای مختلف برای دیدار با مسئولان کمیته بین المللی المپیک است و مدیران ورزشی ایران معمولا از این فرصت برای انجام جلسات و پیگیری های لازم در خصوص برخی مسائل استفاده کرده اند.

با این حال، از آنجایی که قرار بود سجادی و صالحی امیری صبح فردا (دوشنبه) با توماس باخ دیدار کنند و بازگشت این دو مدیر امشب (یکشنبه) انجام می شود، دفتر رئیس کمیته بین المللی المپیک، برنامه ای مهم و پربار را در نظر گرفته است. لغو دیدار سران ورزش ایران و جهان لغو شد.

به نظر می رسد با توجه به گسترش تاج Omicron در چین و افزایش محدودیت های قرنطینه در دهکده اسباب بازی; به غیر از امشب، تا روز پنجشنبه پروازی از پکن به تهران انجام نخواهد شد و قوانین سختگیرانه حاکم بر چین و پکن تغییر ساعت پرواز را غیرممکن کرده است.

این اتفاق یادآور اتفاقات المپیک 2012 لندن و ماجرای دیدار وزیر ورزش و جوانان با رئیس وقت کمیته ملی المپیک ایران و رئیس وقت کمیته بین المللی المپیک در بازی های روستایی است. شرایط ورزشی و اعتباری ایران از بین رفته است.

با این حال، اگرچه سیدرضا صالحی امیری و سیدحمید سجادی با برخی از مسئولان بین المللی ورزش در پکن جلسات متعددی داشته اند، اما به نظر می رسد در نهایت دست خالی به خانه بازگردند و بدون رسیدن به مقصد نهایی خود را به تهران برسانند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که فدراسیون جودو با تعلیق بین المللی به هم ریخته و وضعیت فدراسیون های ملی دوچرخه سواری و ژیمناستیک چندان خوب نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید