آیا در اولین فرصت در IOC باید باخ را ملاقات کنیم / اخراج بنده عزیز؟ منتظر رسمی و مکتوب آن هستیم


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808129

سرخابی ها به کندی حمل می شوند

وزیر ورزش در خصوص نامه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر آزادی عزیزی هادم گفت: هیات رئیسه اختیارات و تکالیفی دارد که منتظریم این موضوع به صورت رسمی و مکتوب باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در اختتامیه اولین لیگ ورزش های همگانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از دانشگاه آزاد برای شرکت در طرحی جالب، جذاب و سهل الوصول برای علاقه مندان به حضور در لیگ مجازی آزاد کمال تشکر را دارم. دانشگاه. خانواده این افراد نیز از این موضوع استقبال کردند.

وی تاکید کرد: ورزش همگانی در دنیا مورد استقبال قرار گرفته و فرهنگ سازی خوبی پیرامون آن صورت گرفته است. همچنین دیدگاه های متفاوتی در مورد ورزش همگانی در جهان وجود دارد. بیشتر جوامع ورزش های همگانی را عاملی در کاهش هزینه های درمان می دانند. برخی معتقدند ورزش های همگانی می تواند در قلب ورزش قهرمانی قرار گیرد. برخی دیگر می گویند که ورزش دسته جمعی می تواند زمان آزاد مفیدی ایجاد کند.

سجادی افزود: در سبک زندگی جدید ما باید بخشی از وقت 24 ساعته خود را به ورزش همگانی اختصاص دهیم که با رویکردهای مختلف می توان این کار را انجام داد. بنابراین ورزش همگانی جذاب است و هرکسی می تواند از آن استفاده کند. برنامه امروز هم فلسفه مشابهی داشت. در چندین نوبت از مسئولان ذیربط به خاطر ابتکار عمل و طراحی این لیگ مجازی تشکر کردم که با استقبال خوبی مواجه شد. چون 32000 نفر حضور داشتند. مرحله دوم قرار است در بهار سال جدید برگزار شود و نواقص برطرف شده و در دوره های مختلف برگزار می شود.

وی درباره آخرین اتفاقات فدراسیون فوتبال و نامه هیات رئیسه فدراسیون مبنی بر برکناری عزیزی هادم صحبت کرد و در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش در این زمینه چه خواهد کرد؟ گفت: شنیده ایم و چیزی به صورت رسمی و مکتوب به ما گزارش نشده است. هر فدراسیونی اساسنامه خودش را دارد و طبق آن یک هیئت دارد. هیئت دارای اختیارات و وظایفی است، منتظریم این موضوع رسمی و مکتوب شود تا ببینیم کجا کار می کنیم. با این حال، ما نیز وظایفی داریم که شامل وظایف نظارتی و همکاری است که باید انجام دهیم. منتظریم فدراسیون فوتبال این موضوع را به صورت رسمی به ما منعکس کند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات عزیز هادم و انتصابات وی برای وزارت ورزش نیز ابهاماتی داشت یا خیر؟ وی افزود: در حال بررسی هستیم و تا گزارش رسمی نمی توانیم کاری انجام دهیم. با این حال ما 52 فدراسیون داریم که همه آنها اساسنامه دارند. ما مجمع عمومی و اساسنامه را رعایت می کنیم. بحث تدوین اساسنامه جدید فدراسیون ها از مدت ها قبل آغاز شد و به قبل از حضور علی نژاد در وزارت ورزش بازمی گردد. در زمان او اساسنامه جدید فدراسیون ها و اساسنامه ها ابلاغ شد. وقتی این کار قانونی انجام شد ما به فدراسیون های داخل احترام می گذاریم تا بتوانند روی پای خود بایستند و با قوانین و اساسنامه جدید فضای قانونی قوی را دنبال کنند و طبق اساسنامه و موازین رایج پیش بروند. در جهان.

وی درباره عدم دیدارش با توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در چین، گفت: ما علاقه زیادی به ملاقات با توماس باخ داشتیم، اما به دلیل محدودیت های قلبی، اقدامات بسیار سختگیرانه ای انجام شد. وقتی به فرودگاه پایتخت پکن رسیدیم، فرودگاه را تعطیل کردیم و خدمات فرودگاهی فقط به شرکت کنندگان در بازی های المپیک زمستانی ارائه شد. ترافیک روزانه در فرودگاه وجود نداشت، بنابراین امکان تغییر مسیر و یافتن پروازهای جایگزین وجود نداشت.

سجادی ادامه داد: قرار بود روز سه شنبه با باخ ملاقات کنیم. ما درخواست کردیم که جلسه مان تغییر کند که در نهایت به ساعت 13 روز دوشنبه موکول شد. متاسفانه پرواز ما دوشنبه صبح بود. اگر صبح دوشنبه پروازی را از دست بدهیم، باید تا پنجشنبه در پکن بمانیم، یعنی حدود 8 روز در خارج از کشور خواهیم بود. از طرفی امکان تغییر برنامه توماس با هم وجود نداشت.

وی گفت: کارت شناسایی ما در دقیقه 99 آماده شد و به سختی به المپیک زمستانی و مراسم افتتاحیه رسیدیم. از دو روستا بازدید کردیم و بازیکنان را آموزش دادیم و همچنین مکان ها و رویدادهای تخصصی را دیدیم که باید می دیدیم. محدودیت‌هایی که ما برای کرونا اعمال کردیم آسان است، اما در چین شرایط بسیار سخت بود. اگر بخواهیم کنترل جدی روی تاج داشته باشیم، شرایط در چین را می توان استاندارد در نظر گرفت. با وجود همه این سختی ها با رئیس کمیته ملی المپیک کره جنوبی دیدار و با وزیر ورزش چین و سه مدیر تاثیرگذار توماس باخ دیدار کردیم.

وزیر ورزش گفت: در نهایت با توجه به اینکه زمان پرواز ما و زمان برگزاری جلسه توماس باخ هماهنگ نبود، مقرر شد در لوزان با توماس باخ جلسه ای داشته باشیم و توماس باخ را به عنوان دعوت به مقر تشکیل دهیم. در اسرع وقت.” IOC بیایید او را ملاقات کنیم.

سجادی در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: امروز جلسه ای در وزارت اقتصاد در این خصوص برگزار می شود. این جلسه مشخص می کند که چه زمانی نماد استقلال و پرسپولیس بالا می رود. ما خودمان به این نتیجه رسیده ایم که حداقل این اتفاق می افتد. جلسه امروز با حضور من، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر دادگستری و سازمان خصوصی سازی برگزار می شود و به زودی خبرهای خوبی خواهیم شنید.

وزیر ورزش در خصوص عدم اعزام تیم ملی کشتی به آمریکا گفت: وزارت ورزش موضع خاصی در این زمینه ندارد و ما به نظرات فدراسیون کشتی احترام می گذاریم. فدراسیون کشتی یک قهرمان المپیک و یک مدیر ورزشی موفق دارد و ما از فدراسیون ها حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید